لیفت نوک بینی با بوتاکس

لیفت نوک بینی با بوتاکس

لیفت نوک بینی با بوتاکس

بینی در بخش مرکزی صورت بوده و یکی از اجزا مهم در زیبایی صورت است.

اندازه بینی باید به گونه‌ای باشد که دیگر اجزا صورت، مانند چشم‌ ها و لب‌ ها بتوانند به طور جداگانه زیبایی صورت را نشان دهند.

اندازه و شکل ظاهری بینی می‌تواند در شرایط خاص توجه را به خود جلب کند.

افتادگی نوک بینی از جمله نمونه‌ هایی است که می‌تواند توازن صورت را به ههم بزند.

نوک بینی تاثیر بسزایی در شکل ظاهری بینی دارد.

اگر چه افتادگی بسیار محدود نوک بینی شایع است، اما می‌تواند شکل و تعادل آن را مختل کند.

رفع یک عیب کوچک مانند افتادگی نوک بینی، می‌تواند هماهنگی بین بینی و دیگر اجزا صورت را بهبود بخشد.

برای تغییراتی مانند لیفت نوک بینی، نیازی نیست که جراحی بینی انجام دهید تا تغییرات ثابتی را ایجاد کنید. تزریق بوتاکس این امکان را فراهم می‌کند تا یک لیفت بدون جراحی برای نوک بینی خود انجام دهید.

کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل
کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل

لیفت نوک بینی با بوتاکس چیست؟

افتادگی بیش از حد نوک بینی از جمله نمونه‌ هایی است که می‌تواند توازن صورت را به هم بزند.

تزریق بوتاکس به بینی یکی از روش هایی که است که اخیراً با هدف فرم دهی به بینی و زیبا سازی آن مورد استفاده قرار گرفته است.

استفاده از تزریق بوتاکس به بینی موجب شده تا بدون درد و خونریزی و عوارض نیاز به عمل‌ های جراحی سنگین بیماران بتوانند به فرم بینی دلخواه خود تا حد زیادی برسند.

علاوه بر آن هزینه این کار در مقایسه با عمل‌ های جراحی سنگین بسیار مقرون بصرفه بوده و نیازی به گذراندن دوران نقاهت اذیت کننده و عوارض جانبی نیست.

اگر شما هم علاقه به این روش های درمانی دارید، می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و به این روش درمانی بپردازید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید.

مراحل تزریق بوتاکس در بینی:

بوتاکس ماده ای است که سال هاست برای درمان های پزشکی و اقدامات زیبایی مورد استفاده پزشکان قرار می گیرد.

در اصل مبنای کار تزریق بوتاکس، سم حاصل از باکتری‌ کلستریدیوم بوتولینوم می باشد که اثر مستقیمی بر اعصاب عضلات و انقباضات دارد.

در واقع زمانی که این سم به ناحیه ای از صورت تزریق می‌ گردد، آن ناحیه امکان انقباض خود را از دست می دهد و در نتیجه ی آن، پوستی صاف، شفاف، بدون چروک و عضلاتی برجسته حاصل می آید.

به دلیل مزایا و کاربرد های فراوان تزریق بوتاکس، از این ماده جهت رفع مشکلات بینی نیز استفاده می شود که تأثیر آن برای بینی و پیرامون بینی، توسط پزشکان و متخصصان باتجربه به اثبات رسیده است.

با تزریق بوتاکس، عضلات پیرامون بینی سیگنال های عصبی را دریافت نمی کنند و از انقباض یا افتادگی بینی آن جلوگیری شده و موجب بالا رفتن نوک بینی می شود.

همچنین تزریق بوتاکس به بینی باعث رفع چین ‌و چروک‌ ها و خطوط اطراف بینی و روی بینی نیز می شود‌.

برای تزریق بوتاکس بینی ابتدا باید به یک کلینیک بین المللی و مرکز معتبر مراجعه شود که از سوابق متعدد درمانی برخوردار باشد.

همچنین در انتخاب پزشک متخصص نیز دقت نمایید تا در جلسه اول مشاوره با پزشک، امکان انجام این روش بر روی بینی شما محرز گردد.

به طور کلی بوتاکس در عرض چند دقیقه انجام می شود و نیاز به بیهوشی ندارد که در مرحله اول، ناحیه مورد نظر جهت تزریق که دچار افتادگی، چین و چروک و عدم تعادل هست مشخص می گردد.

پس از تمیز کردن بینی از آلودگی ها، ضد عفونی کردن آن و استریل کردن، از مواد بی حس کننده موضعی بر روی پوست بینی استفاده می شود.

سپس ژل بوتاکس از طریق سوزن نازک مخصوصی به نقاط تعیین شده وارد می شود.

این مرحله باید با ملایمت و با دقت کافی متخصص انجام گیرد تا حجم مورد نیاز تزریق شده و تقارن ایجاد شود‌.

پس از پایان جلسه، نتیجه نهایی پس از سه الی هفت روز، اثرات خود را بر روی بینی نشان خواهد داد.

چگونه تزریق بوتاکس به رفع افتادگی نوک بینی کمک می‌کند؟

در واقع، انجام دادن بوتاکس نوک بینی را بالا نمی‌برد. بلکه عضلات پایین آورنده نوک بینی را شل می‌کند.

بوتاکس یک تنظیم کننده عصبی میباشد که عضلات هدف را با انسداد سیگنال‌ های عصبی به مدت سه تا چهار ماه شل می‌کند.

در درمان غیر جراحی  و غیر تهاجمی نوک بینی، تزریق بوتاکس عضلات پایین برنده تیغه بینی را هدف قرار داده، که معمولاً در پایه تیغه بینی قرار دارند.

حدود ۱ تا ۲ هفته زمان میبرد تا نتایج کامل آن ظاهر شود، و نوک بینی با شل شدن عضله، با ملایمت به سمت بالا حرکت می کند.

اگر از انحنای نوک بینی خود راضی نیستید، انجام غیر جراحی بوتاکس برای بالا کشیدن نوک بینی، می‌تواند راه‌ حل مناسبی برایتان نباشد.

بالا بردن نوک بینی :

افتادگی نوک بینی علل مختلفی می تواند داشته باشد. اگر افتادگی نوک بینی به دلیل انقباض عضله depressor nasii septi در لب فوقانی باشد ، میتوان با تزریق بوتاکس آن را رفع نمود در غیر این صورت باید عمل رینوپلاستی انجام شود .

عضله depressor nasii septi در تعدادی از اشخاص به هنگام خندیدن منقبض میشود و نوک بینی را به سمت پایین می کشد .لیفت بینی با بوتاکس در مورد بعضی بینی ها نتایج خوبی به همراه دارد و این موضوع در مورد همه صدق نمی کند.

مزایای تزریق بوتاکس به بینی:

▪︎دردی ندارد؛

▪︎نیازی به جراحی ندارد؛

▪︎نسبت به عمل جراحی بینی، کم هزینه تر است؛

▪︎نتایج ماندگاری دارد؛

▪︎هیچ اسکاری به جا نمی ماند؛

▪︎به بیهوشی عمومی نیازی ندارد؛

▪︎نیازی به بستری ندارد؛

▪︎نتایج بهتر و طبیعی تری نسبت به عمل جراحی بینی به دنبال دارد.

عمل جراحی بینی، فرآیندی است که شامل شکاف بینی می شود و بعد در ساختار غضروف ها و استخوان بینی تغییراتی ایجاد می شود تا اندازه و شکل ظاهری بینی تغییر کند.

اگر در عمل جراحی بینی به غضروف بیشتری نیاز باشد، ممکن است از غضروف های گوش استفاده کنند.

عمل جراحی بینی، بسیار دردناک است و عوارض و خطرات زیادی برای فرد به وجود می آورد.

شاید فرد متقاضی عمل در حین انجام این عمل، در بیهوشی باشد و متوجه این درد نشود اما پس از به هوش آمدن، لحظات سخت و دشواری را سپری خواهد کرد.

اما در تزریق بوتاکس به بینی برای بالا بردن نوک بینی همه چیز ظرف چند دقیقه به پایان می رسد و فرد اصلا نیازی به بیهوشی نخواهد داشت.

در بسیاری از موارد در تزریق بوتاکس به بینی، همان نتیجه عمل بینی با ریسک به مراتب کم ‌تر ظاهر می شوند.

در این روش فرد نه نگران عوارض و خطرات بیهوشی است، نه ناچار است برای مدت طولانی مراقبت های شدید و جدی را انجام بدهد و نه مجبور است دوران طولانی ای را به دور از فعالیت های روزمره درسی و کاری سپری کند.

افرادی بر این باور هستند که موقتی بودن تاثیر بوتاکس روی بینی، یک نقطه «ضعف» برای رینوپلاستی مایع به شمار می رود اما پزشکان متخصص و بسیاری از افرادی که این تزریق را تجربه کرده اند، کاملا برعکس فکر می کنند.

موقتی بودن نه تنها یک ویژگی منفی برای تزریق بوتاکس به بینی نیست، بلکه یک ویژگی بسیار مفید و مثبت در این مورد به شمار می رود.

زمانی که عمل بینی را با «جراحی» انجام می‌ دهید، نتیجه ای که به دست می آورید نتیجه ای است که باید در ادامه سال های متوالی با آن زندگی کنید.

مگر آن که بتوانید ریسک یک عمل بینی دیگر را نیز بپذیرید.

اما در بوتاکس هر بار می توانید تغییری به وجود بیاورد و اگر از نتیجه تزریق قبلی رضایت نداشته اید، می توانید همه ضعف ها را در تزریق بعدی بوتاکس برطرف کنید.

در واقع شما مجبور نیستید برای همیشه به زندگی با عواقب ناشی از این تصمیم ادامه بدهید.

پس از عمل جراحی، بینی شما پانسمان خواهد شد و از اسپلینت برای نگه داشتن آن استفاده می شود.

تورم بینی چندین ماه ادامه دارد و کبودی هم ظرف چند هفته برطرف می شود. تزریق بوتاکس در بینی، روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی برای تغییر شکل بینی است.

در مقایسه با عمل جراحی بینی که نتایج آن حداقل بعد از ۱ سال مشخص می شود، نتایج ترزیق بوتاکس در بینی بلافاصله بعد از پانزده دقیقه مشخص می شود.

شما هم می توانید از مزایای بیشمار تزریق بوتاکس در بینی  در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل به صورت تضمینی بهره مند شوید، همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشکی متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

کاربرد های تزریق بوتاکس در بینی:

▪︎اصلاح قوز بینی؛

▪︎اصلاح برآمدگی های بینی؛

▪︎ایجاد نمایی باریکتر از بینی بیمار؛

▪︎بالا بردن نوک بینی؛

لیفت نوک بینی
کلینیک بین المللی پوستمو زیبایی اردببیل-لیفت نوک بینی

عوارض تزریق بوتاکس در بینی:

تزریق بوتاکس بینی به دلیل حساسیت بالای انجام کار، الزاماً بایستی در کلینیک های معتبر بین المللی و توسط پزشک متخصص انجام شود.

در حقیقت ابتدا باید محل تزریق بوتاکس با دقت بالا توسط پزشک متخصص بررسی شود و در صورت صلاح دید پزشک، حجم ژل بوتاکس تزریقی مشخص گردد و در جلسه های درمانی، با مهارت و تجربه متخصص به محل مورد نظر تزریق شود تا امکان بروز هرگونه عارضه به حداقل برسد.

همچنین از برند ماده بوتاکس و تاریخ انقضای آن نیز مطمئن شوید تا دچار عوارض شدیدی همچون افتادگی لب ها، لبخند غیر قرینه، اختلال عملکرد دهان، ریزش اشک غیر طبیعی و دوبینی نشوید.

همچنین توجه داشته باشید که هیچ روش درمانی، بدون عوارض نیست و حتی اگر به مراکز معتبر مراجعه کنید امکان بروز عوارضی شایع همچون التهاب، درد جزئی و قرمزی در ناحیه نوک بینی محتمل می باشد.

اما در طی چند روز رفع خواهند شد ،چنانچه این عوارض ادامه داشت، از مصرف دارو به صورت خود سرانه خودداری کنید و صرفاً به پزشک مربوطه مراجعه نمایید تا تجویز لازم برای شما ارائه شود.

خطرات تزریق بوتاکس جهت افتادگی نوک بینی:

▪︎درمان بیش از حد این ناحیه ممکن است سبب افتادگی لب فوقانی شود.

▪︎نکات کلیدی تزریق بوتاکس بینی؛

▪︎به تدریج دوز درمان را افزایش دهید. ابتدا نصف دوز پیشنهادی را تزریق کنید.

▪︎اطمینان حاصل کنید که بیمار آگاهی دارد که نتایج درمان مختصر است.

▪︎از درمان بیش از حد بپرهیزید.

افسردگی بینی 《حالت افتاده》:

گاهی اوقات نوک بینی می تواند به طور قابل توجهی پایین باشد. در موارد شدید تر، نوک بینی می تواند دهان را تحت تأثیر قرار دهد، به ویژه هنگامی که فرد لبخند می زند. با توجه به علت ناپدید شدن، می توان از طریق نوک انگشتان دست، به روش های مختلفی عمل کرد. با این حال، “بالا بردن دماغ بدون جراحی” در اینجا به معنی ایجاد نوک بینی است که با دهان، گونه ها و لب ها مطابقت دارد.

اغلب، این امر در مورد ایجاد زاویه مناسب بین آغاز لب و نوک بینی است. این را می توان به روش های مختلفی از جمله جراحی انجام داد.

▪︎در بعضی از افراد که تمایل به رفتن زیر تیغ جراحی ندارند این نوع عمل بینی بیشتر مورد توجه می باشد.

▪︎در بینی هایی که انحراف شدید دارد تیغه آن ها این نوع روش کارایی ندارد.

▪︎لیفت بینی در صورتی که پره های بینی شما بزرگ هستند و یا نوک افتاده دارند کاربرد دارد.

دلایل افتادگی نوک بینی:

یکی از دلایل افتادگی در نوک بینی می تواند، ضعیف بودن غضروف نوک بینی باشد، زیرا نوک بینی توسط غضروف خارجی و رباط های متصل به آن نگهداری می شوند و ضعف در این ناحیه، باعث افتادگی نوک بینی نیز می شود.

از دیگر دلایل افتادگی نوک بینی به بالا رفتن سن می توان اشاره کرد که این مشکل به مرور و به علت شل شدن بافت ها و عضلات در بینی و چهره اتفاق می افتد.

آسیب دیدگی و ضربه نیز، از شایع ترین دلایل افتادگی بینی میباشند که معمولا بسیاری اشخاص به آن دچار می شوند و گاهی اوقات تنها یک ضربه می تواند باعث افتادگی و مشکل در ظاهر و خصوصا عملکرد تنفسی بینی شود.

در مواردی نیز افتادگی بینی زمینه ارثی و ژنتیکی دارد که این افراد معمولا از همان دوران خردسالی این عارضه را همراه خود دارند.

از دلایل دیگر نیز می توان به پوکی استخوان و ضعف در قسمت استخوان بینی اشاره کرد.

عملکرد بوتاکس نوک بینی چگونه است؟

بینی دارای سه عضله جداگانه است. یکی از این عضلات از قسمت پایینی بینی شروع می شود و به ناحیه بالایی فک می رسد. بوتاکس عضله پایین برنده را قطع می کند و بینی را به سمت بالا سوق می دهد.

این روش سیگنال‌ های عصبی که باعث افتادگی بینی می‌ شوند را مسدود می کند و با این روش قدرت انقباض عضلات را از آن ها می گیرد.

در پایان نوک بینی فرم بهتری پیدا می کند ، سطح ظاهری بینی پس از تزریق بوتاکس صاف و یک دست می شود و ظاهری پر تر و جذاب تر به آن هدیه می‌دهد.

با بوتاکس بینی می‌ توانید چروک های بسیار ریز و خطوطی که در اثر خنده ایجاد شده اند را نیز از بین ببرید.

درست است که بوتاکس مزایا و کاربرد بیشتری نسبت به عمل جراحی بینی دارد و خطرات و عوارض آن نیز کمتر است، با این حال روش خوبی برای همه افراد محسوب نمی‎ شود.

برای انجام این روش‌ درمانی باید به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید و زیر نظر یک پزشک متخصص باشید. پزشک متخصص با استفاده از پماد های موضعی نوک بینی را بی حس می کند.

سپس ناحیه مورد درمان را ضد عفونی کرده تا سوزن باعث ورود میکروب و ایجاد عفونت نشود. بوتاکس از طریق سرنگ های ریز و مخصوص به نقاط مورد نظر تزریق می شود.

این کار تنها چند دقیقه طول می کشد و نتیجه کار پس از سه تا پنج روز مشخص می گردد.

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس به بینی:

پیش از انجام تزریق بوتاکس بینی تمام سوابق درمانی، بیماری و مصرف دارو های خود را در اختیار پزشک متخصص قرار دهید.

چنانچه از عدم حساسیت به ماده بوتاکس اطمینان ندارید باید قبل از درمان، مقداری از این ماده را روی پوست ناحیه ای از دست خود امتحان کنید و پس از اطمینان از عدم حساسیت، نسبت به استفاده از آن برای بینی اقدام کنید.

۱ هفته قبل از انجام تزریق، از مصرف دارو های رقیق کننده خون همچون آسپرین و ویتامین E خودداری کنید.

چند روز قبل از تزریق، رژیم غذایی سالم سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشید و از مصرف استعمال دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در بینی:

پس از تزریق بوتاکس بینی از دست کاری‌ کردن و ماساژ دادن ناحیه و اطراف آن تا ۱ هفته خودداری نمایید و به هیچ وجه فشاری به بینی وارد نکنید.

جهت پیشگیری از حرکت بوتاکس به نواحی مجاور و عضلات دیگر، از خوابیدن بعد از تزریق حداقل به مدت چهار ساعت خودداری نمایید.

همچنین توصیه می شود در چند شب اول تزریق، به پشت بخوابید و به طرفین نباشد.

چنانچه دچار التهاب و قرمزی در نواحی تزریق شدید، از کمپرس یخ استفاده کنید و به هیچ وجه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

از استحمام آب داغ و رفتن به سونا و جکوزی خودداری کنید.

تا یک روز بعد از تزریق بوتاکس بینی از مصرف هر گونه نوشیدنی الکلی و سیگار کشیدن و استعمال دخانیات بپرهیزید و ورزش های ایروبیک و هوازی را کنار بگذارید.

توجه داشته باشید تا ۱ هفته بعد از تزریق بوتاکس، از فشار وارد کردن به ‌صورت و بینی خودداری کنید و از هرگونه پوشاک با حالت کششی بر روی صورت و ناحیه بینی اجتناب نمایید.

از محصولات آرایشی و بهداشتی بر روی صورت خود و ناحیه ی بوتاکس، استفاده نکنید و چنانچه دچار عوارض ناشی از تزریق بوتاکس همچون قرمزی و ورم شده اید، صرفاً از قرص ها یا پماد های تجویزی پزشک متخصص استفاده کنید.

مناطق خاص برای تزریق بوتاکس:

بوتاکس بین ابرو ها (منطقه بین دو ابرو در پیشانی):

وقتی اخم می کنید، خطوط عمودی که بین ابرو های افراد ظاهر می‌شود ناشی از انقباض عضلات است.

علاوه بر این خطوط عمودی، ممکن است خطوط افقی نیز در بالای بینی وجود داشته باشند. این خطوط به علت فعالیت عضلات اخم ایجاد می شوند.

پزشکان این مناطق را با تزریق بوتاکس برای فلج کردن عضلات اخم  درمان می کند.

مقدار معمول بوتاکس لازم برای این کار سی واحد است.

وقتی بوتاکس تاثیر می کند، خطوط صورت شما کاملا صاف و بدون نقص می شوند و همان طور که انتظار می رود به سختی می توانید اخم کنید.

این تاثیر بین چهار تا پنج ماه طول می کشد. افرادی که دنبال نتایج بلند مدت هستند باید از روش های جراحی استفاده کنند.

لیفت پیشانی و برداشتن عضلات اخم باعث درمان و بهبود بلند مدت این منطقه می شوند.

■تزریق بوتاکس در پیشانی

خطوط روی پیشانی زمانی ظاهر می‌شوند که ابرو های خود را بالا می برید.

عضلات درگیر در ایجاد این خطوط عضلات فروتالیس میباشند.

فعالیت بیش از اندازه عضله فرونتالیس منجر به ایجاد چین و چروک های افقی دائمی و عمیق روی پیشانی می شود.

در بیشتر موارد عضله به صورت ناخودآگاه بیش فعال است.

تزریق بوتاکس به این ناحیه در صاف کردن پیشانی تاثیر بسیار زیادی دارد. فوق تخصص جراحی پلاستیک دقت زیادی در انتخاب محل تزریق دارد.

تزریق اشتباه بوتاکس در پیشانی باعث می شود ابرو ها افتاده شوند و ظاهر نا مطلوبی ایجاد شود تقریبا سی تا چهل واحد بوتاکس به کار می رود؛

بیماران با توجه به معاینه و ارزیابی پزشک ممکن است به بوتاکس بیشتری احتیاج داشته باشند.

اثر آن معمولا چهار تا شش ماه می ماند.

بیمارانی که می خواهند پیشانی آنها برای همیشه صاف و شفاف شود و ابروی آنها بالا برود باید لیفت پیشانی را مدنظر قرار بدهند.

■تزریق بوتاکس برای چین و چروک دور چشم

وقتی چشم ها را محکم می بندید می توانید به آسانی چین و چروک اطراف چشم را ببینید.

عضله درگیر در ایجاد این خطوط را عضله اربیکولاریس اکولی می نامند.

چندین عوامل در ایجاد و افزایش چین و چروک دور چشم دخالت دارند: قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید که باعث از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست می شود، جمع کردن دائمی چشم و از دست رفتن چربی صورت در زمان پیری.

استفاده از بوتاکس باعث کم شدن قابل توجه چین و چروک دور چشم با بی حرکت کردن عضله می شود.

اثرات و نتایج تزریق بوتاکس در بر طرف کردن چین و چروک تقریبا چهار تا شش ماه زمان میبرد.

متاسفانه روش جراحی های کوچک برای از بین بردن چین و چروک دور چشم وجود ندارد.

لیفت صورت یا مینی لیفت به کم شدن چین و چروک دور چشم کمک می کند اما نه به اندازه تزریق بوتاکس.

تزریق بوتاکس برای رفع باند های طنابی شکل در گردن

شاید متوجه شده باشید که وقتی افراد سنشان بالا می‌رود می شوند تغییراتی در ظاهر گردن آنها پدیدار می‌شود. یکی از این تغییرات ظاهر شدن باند های طنابی شکل در گردن است.

این باند ها رشته های عضلانی هستند که به صورت عمودی در جلوی گردن پایان می یابند. با افزایش سن و پیری این عضلات بیشتر دیده می شوند و در افراد لاغر بیشتر ظاهر می شوند.

این باند ها در واقع بخشی از عضله پلاتیسمای گردنی هستند که جلوی گردن را می پوشاند. تغییرات در عضله با بالا رفتن سن روی می دهد و باعث می شود رشته های عضلانی مشاهده شوند.

یک راه برای درمان آن، استفاده از بوتاکس است. معمولا هر باند نیاز به پانزده تا بیست واحد بوتاکس دارد و بیشتر بیمارانی که نیاز به درمان دارند، بیش از دو تا چهار باند دارند.

اگر به دنبال راه حل دائمی و همیشگی می گردید، لیفت صورت، لیفت گردن یا مینی لیفت گردن باعث رفع طولانی مدت این مشکل می شوند.

■تزریق بوتاکس برای بهبود حدود فک

ممکن است به دلیل رشد بیش از اندازه عضلات جونده؛ عرض فک و صورت افراد افزایش یابد. این افراد معمولا مشکل دندان غروچه در شب دارند، یک راه برای کاهش پهنای صورت بدون استفاده از جراحی فک، تزریق بوتاکس به این عضلات است.

■تزریق بوتاکس برای بهبود تعریق اضافی زیربغل یا کف دست

آیا مشکل تعریق بیش از حد دارید؟

افرادی که زیاد عرق می کنند از خیس شدن زیر بغل ها چند دقیقه بعد از لباس پوشیدن شاکی هستند.

همچنین از خیس بودن دائمی کف دست ها شکایت دارند.

عرق کردن معمولا غیر قابل کنترل، ناراحت کننده و غیر اختیاری میباشد.

افرادی که دنبال درمان نمی روند در سراسر عمر خود از این مسئله رنج می برند و ممکن است این مسئله تاثیرات روانی و عاطفی شدیدی برای آنها داشته باشد.

عرق کردن کف دست بیشتر ناشی از هایپرهیدروسیس است.

قبل از معرفی بوتاکس، جراحی یکی از راه های کمک به این افراد بود. امروزه عرق زیاد را می توان به راحتی با تزریق بوتاکس حل کرد.

-چطور عمل می کند: بوتاکس با فلج کردن عضلات کار می کند اما برای درمان هایپرهیدروسیس، سیگنال های شیمیایی اعصابی را که غده های عرق را تحریک می کنند، متوقف می‌سازد.

■تزریق بوتاکس برای اصلاح گودی چانه

گودی دائمی یا موقتی چانه زمانی پدیدار می شود که عضله واقع در چانه بیش از اندازه فعالیت کند.

این امر معمولا ناخودآگاه است و به رشد ناکافی چانه (چانه ضعیف) یا عدم همخوانی دندان ها با لب ها ربط دارد. تزریق بوتاکس باعث رفع این مشکل می شود.

تزریق بوتاکس برای خط های دور دهان در افراد سیگاری

این خطوط همگی ناشی از فعالیت بیش از حد عضله در اطراف دهان هستند.

فعالیت این عضلات در سیگاری ها زیاد است که ظاهر خطوط چین و چروک عمودی را ایجاد می کنند.

زنان شکایت می کنند که این چین و چروک ها آنها را پیر نشان می دهد.

اگرچه این چین و چروک ها به نام خطوط چین و چروک سیگاری ها شناخته می شوند اما بیمارانی که سیگار نمی کشند نیز آنها را دارند.

سایر عواملی که در ایجاد این خطوط دخالت دارند عبارتند از پیری، قرارگرفتن در معرض نور خورشید، از دست رفتن چربی صورت و ژنتیک.

علت هر چه باشد؛ مقدار کمی بوتاکس که به دقت در مناطق مهم تزریق شود باعث آزاد شدن عضلات و صاف شدن ظاهر می شود. تزریق بوتاکس در این منطقه به دقت انجام می شود چون تزریق بیش از اندازه آن باعث کج شدن دهان یا لبخند می شود.

■تزریق بوتاکس برای بهبود سردرد

تحقیقات نشان داده است که تزریق بوتاکس برای افرادی که از سردرد میگرنی رنج می برند، مفید است.

تزریق بوتاکس در بینی چقدر زمان میبرد؟

تزریق بوتاکس در بینی به همراه مشاوره قبل از آن، حدودا بین پانزده الی سی دقیقه زمان میبرد.

البته فرم بینی و دوز مناسب بوتاکس برای هر فردی نسبت به سایر افراد متفاوت است و بنابراین تزریق بوتاکس در بینی بعضی از بیماران بیشتر زمان میبرد و برای دسته ای از بیماران هم تزریق بوتاکس به مدت زمان کمتری نیاز دارد.

تزریق بوتاکس در بینی به ریکاوری هم نیازی ندارد و بلافاصله بعد از تزریق می توانید به منزل یا محل کار خود برگردید و به فعالیت های روزانه خودتان مشغول بشوید.

البته توجه به این نکته ضروری است که باید حداقل تا ۲ روز، از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید. علاوه بر این باید مواظب باشید که به هیچ عنوان روی بینی خود نخوابید و فشار زیادی را به این قسمت از بدن وارد نکنید.

دست زدن و یا مالش دادن بینی بعد از تزریق بوتاکس نیز، عواقب خوشایندی به همراه نخواهد داشت. بوتاکس این اجازه را به افراد می دهد که به سرعت از حالت استراحت به وضعیت عادی روزمره برگردید اما این موضوع هرگز به معنای نادیده گرفتن دستورالعمل های پزشک و مراقبت از نتایج تزریق نیست.

در صورت تمایل، همزمان با تزریق بوتاکس در بینی خودتان می توانید در سایر بخش های دیگر صورتتان هم بوتاکس تزریق کنید.

دوران نقاهت تزریق بوتاکس در بینی:

بوتاکس یک روش درمانی است که نیاز به دوران نقاهت و بهبودی کوتاهی مدتی دارد. روند درمان به خودی خود بسیار سریع است و حتی می‌توانید بلافاصله بعد از درمان به محل کار خود بازگردید.

به این معنی که نیازی نیست نگران مرخصی از محل کارتان باشید.

بهترین کاندیدای مناسب برای تزریق بوتاکس در بینی:

تزریق بوتاکس برای کسانی که دچار افتادگی نوک بینی هستند، بسیار مناسب می باشد؛ همچنین این روش درمانی، برای تمامی افرادی که قصد برطرف کردن نواقص بینی را دارند مناسب می باشد.

افراد دارای انحراف بینی، چین و چروک بر روی بینی و خطوط اطراف بینی از جمله گزینه های مناسب تزریق بوتاکس می باشند. خانم ها و آقایانی که از بینی گوشتی برخوردار هستند و تمایل به فرم دهی بهتر بینی خود هستند و همچنین کسانی که از پهن بودن بینی خود، رضایت ندارند نیز می توانند از بوتاکس استفاده کنند.

اما توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس بینی نیز همچون سایر تکنیک های درمانی زیبایی، برای اشخاصی مناسب نمی باشد؛ به عنوان مثال اگر از بینی استخوانی برخوردار هستید و مشکل بزرگی استخوان یا انحراف تیغه بینی را دارید نمی توانید با تزریق بوتاکس، این مشکل را رفع نمایید.

اگر شما هم علاقه به این روش های درمانی دارید، می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و به این روش درمانی بپردازید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید.

هزینه تزریق بوتاکس در بینی:

هزینه بوتاکس بینی به کیفیت بوتاکس بستگی دارد هر چقدر بوتاکس به استفاده شده با کیفیت تر باشد قیمت بالا تر می‌رود و قاعدتا نتیجه به دست آمده نیز بهتر خواهد بود.

شما می توانید با مشاوران و کارشناسان حرفه ای و مجرب ما در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تماس بگیرید و در خصوص بهترین روش درمانی،و هر سوال دیگری که دارید اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بیشمار این روش درمانی بهره مند شوید.

لیفت نوک بینی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه-لیفت نوک بینی

سؤالات متداول تزریق بوتاکس در بینی:

1_آیا بوتاکس می‌تواند نوک بینی را کوچکتر کند؟

در حقیقت، بوتاکس نوک بینی را بالا نمی‌برد.

بلکه عضلاتی را که نوک بینی را به سمت پایین می‌کشند، شل می‌کند.

بوتاکس یک تنظیم کننده عصبی است که می‌تواند سیگنال‌ های عصبی در عضلات هدف را به مدت سه تا چهار ماه مسدود کند.

2_آیا بوتاکس در بهبود ظاهر سوراخ‌ های بینی گشاد مؤثر است؟

بوتاکس می‌تواند عمل گشاد کردن بینی را بهبود ببخشد. لطفا به یاد داشته باشید که اگر سوراخ‌ های بینی به طور طبیعی و مادر زادی گشاد هستند ( اگر سوراخ بینی در زمانی که عضلات صورت در حالت ثابت یا استراحت قرار دارد، به طور طبیعی گشاد است) با این روش بهبود نمی‌یابد.

در تمامی اشخاص هنگام لبخند زدن سوراخ‌ های بینی گشاد می‌شود.

3_چند واحد بوتاکس برای تزریق در بینی نیاز دارم؟

جهت درمان افتادگی نوک بینی، پزشکان مقدار میانگین دو  الی چهار واحد بوتاکس را دقیقاً در زیر تیغه بینی تزریق می‌کنند. اینکار عضلات پایین آورنده تیغه بینی را فلج می‌کند، که منجر به بالا رفتن نوک بینی می‌شود.

4_آیا پس از تزریق بوتاکس بینی می‌توان از عینک استفاده کرد؟

توصیه می‌شود که بعد از بوتاکس بینی از عینک استفاده نکنید. پزشک شما در روز درمان به شما توصیه خواهد کرد که تا چند روز باید از عینک استفاده نکنید.

5_آیا پس از تزریق بوتاکس بینی می‌توان حمام کرد؟

می‌توانید پس از تزریق بوتاکس از محصولات آرایشی استفاده کنید یا حمام بروید و شنا کنید.

6_آیا درد پس از تزریق بوتاکس طبیعی است؟

طبیعی است که پس از تزریق بوتاکس در روش غیر جراحی زیبایی بینی، در محل تزریق کمی درد، ورم یا کبودی را تجربه کنید.

این علائم در طول دو هفته پس از درمان برطرف می‌‌شود.

7_چه مدت طول می‌کشد تا نتایج حاصل از تزریق بوتاکس به بینی را ببینم؟

اگرچه ممکن است بلافاصله پس از تزریق نتیجه آن مشخص نباشد، اما برای دریافت تاثیر کامل تزریق بوتاکس باید چند روز منتظر بمانید.

پس از سه تا چهار روز، می‌توانید نتیجه را ببینید، اما بهترین نتیجه ممکن پس از حداکثر چهارده روز مشخص خواهد شد.

8_هر چند وقت یکبار باید بوتاکس تکرار شود؟

تزریق بسته به مدت زمان آن دارد. یعنی چنانچه در فردی اثرات ماندگاری کوتاه تری داشته باشد، باید تزریق مجددا صورت گیرد. اما اگر مدت زمان اثر گذاری دارو زیاد باشد، قاعدتا متقاضی زمان بیشتری برای تزریق بوتاکس پیدا می نماید.

9_بوتاکس برای چه افرادی ممنوع می باشد؟

_افرادی که دارای بیماری میاستنی هستند.

_مادران شیرده و باردار نباید بوتاکس تزریق نمایند.

_افرادی که عفونت پوستی دارند.

_کسانی که از آلرژی و حساسیت رنج می برند.

_افرادی که دارای جوش های چرکی در ناحیه صورت دارند.

10_آیا بعد از تزریق بوتاکس زخم و کبودی حاصل می شود؟

ابتدا باید گفت که تزریق بوتاکس هیچ گونه درد و زخمی ایجاد نمی نماید و چنانچه این تزریق توسط یک فوق تخصص جراحی پلاستیک با تجربه صورت گیرد، تورم و کبودی نیز بعد از این پروسه در متقاضی نمایان نخواهد شد.

11_از چه سنی تزریق بوتاکس مجاز می باشد؟

تزریق بوتاکس زمانی شروع می شود، که فرد خط اخم و یا چین و چروک در زیر چشم و ناحیه پیشانی در او نمایان شود.

اما برخی تحت عوامل ژنتیک و وراثت دارای چین و چروک می باشند که باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک حاذق ابتدا بررسی و سپس اعمال شود.

12_مدت زمان این فرآیند چقدر است؟

مدت زمان تزریق بوتاکس دو دقیقه بیشتر نمی باشد که بعد از این پروسه بهتر است در ناحیه مذکور کمپرس یخ قرار داده شود.

متقاضی بعد از تزریق قادر است که به امور روزمره بپردازد و نیازی به استراحت مطلق ندارد.

13_آیا تکرار تزریق بوتاکس خطرناک است؟

به عنوان یک تکنیک زیبایی، این تزریق‌ ها با پیشگیری از انقباض عضلات، چین و چروک‌ ها را صاف و شفاف می‌کنند.

با این حال اثرات درمانی تزریق بوتاکس برای همیشه دوام ندارند.

به این معنی که در طی سه تا شش ماه، به تزریقات بیشتری نیاز خواهید داشت. در حالت کلی تزریق مکرر سم بوتولینوم بی‌خطر است مگر اینکه با دوز زیاد و یا به صورت افراطی و غیر اصولی انجام شود که در این صورت، موجب فلجی دائمی عضله خواهد شد.

نتیجه گیری:

در این گفتگو ها در مورد تزریق بوتاکس بینی صحبت کردیم و مزایا و کاربرد و عوارض آن را نیز بیان نمودیم. همان طور که گفتیم، بوتاکس جای عمل جراحی را نمی گیرد و ساختار بینی را تغییر نمی دهد.

تزریق بوتاکس، خط خنده و اخم، چین و چروک های ایجاد شده در اثر بالا رفتن سن  و افتادگی نوک بینی را برطرف می کند ، با این کار فرم بینی زیبا تر و جذاب تری به آن می دهد در نهایت نتیجه کار به نوع بینی شخص بستگی دارد.

توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس از حساسیت زیادی برخوردار است و باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود. بنابراین، حتما در مورد مکان انجام بوتاکس تحقیقات کنید و یک کلینیک معتبر را برای این کار انتخاب نمایید تا از عوارض احتمالی آن در امان بمانید.

اگر شما هم علاقه به این روش های درمانی دارید، می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و به این روش درمانی بپردازید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید.

کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل
کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04591011139

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 14 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicardabil

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicardabil.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک آپارات:https://aparat.com/v/jLIhb

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/yH6lVsk3

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند
بهترین برند فیلر چانه
جراحی تامی تاک چیست
بوتاکس مصپورت چیست 
عمل لیفت لب
برای سلامت مو چه کار کنیم

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران اردبیل
  • 09120043630-2191012756
  • info@clinicardabil.ir