راههای پیشگیری از افتادگی پوست

راههای پیشگیری از افتادگی پوست

راههای پیشگیری از افتادگی پوست

اگر شما نیز علاقه به کاهش وزن و تناسب اندام  دارید حتماً به عواقب احتمالی آن مانند افتادگی و شل شدگی پوست نیز فکر کنید، قبل از اینکه پشیمان شوید این مقاله را مطالعه کنید تا روش‌های ساده و علمی برای جلوگیری از افتادگی پوست را مورد مورد بررسی قرار دهیم.
یکی از عمده ترین علت های افتادگی و شل شدگی پوست  افزایش سن میباشد. افزایش سن در کنار پیر شدن فاکتورهای دیگری نیز مانند مصرف دخانیات، آسیب نور خورشید و تغییرات وزن می‌تواند  روی افتادگی پوست تاثیر بگذارد. اما راه هایی وجود دارد که می توانید با کمک از آن‌ها از شل شدگی و افتادگی پوست جلوگیری کنید و یا پوست شل شده خود را دوباره به حالت قبل برگردانید. با ما در این مقاله همراه شوید تا راههای پیشگیری از افتادگی پوست را برای شما بیان کنیم.

کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل
کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل

برای پیشگیری از افتادگی پوست چه کارهایی میتوانید انجام دهید؟

با گذشت زمان حجم صورت کاهش پیدا  می‌کند. دلیل از دست دادن غشای میانی پوست و عضله، تغییرات استخوانی میباشد. فاکتورهای خارجی نیز مانند آلاینده‌ها، استرس، نور خورشید و … می‌توانند فرآیند پیری پوست را سرعت ببخشد.
اجرای برنامه غذایی سالم و سرشار از آنتی اکسیدان، ترک دخانیات، الکل، کاهش استرس، اضطراب و استفاده از ضدآفتاب ها می تواند تا حدود بسیار زیادی تاثیرات این عوارض را کاهش دهد. پژوهش‌های زیادی نشان داده این عوامل خارجی بیشتر از ژنتیک روی پوست می‌تواند تاثیرگذار باشد.

بهترین مراقبت ها برای شل شدگی پوست چیست؟

همیشه به دنبال کرم های پوستی با مواد فعال باشید که بتواند پوست را در مقابل آسیب های بیرونی حفظ کند. همیشه از ضدآفتاب ها استفاده کنید حتی در زمستان، توجه کنید با اینکه اشعه خورشید در زمستان کمتر است اما باعث آسیب رسیدن به پوست و شکستن کلاژن و الاستین در پوست می‌شود.

بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید ضد آفتاب شما نه تنها شما را در مقابل اشعه فرابنفش حفاظت می کند بلکه در برابرUVA نیز از پوست شما حفاظت خواهد کرد. حتی بیان می‌شود نورهایی که از صفحه نمایش نیز تابیده می‌شود می‌تواند برای پوست مضر باشد، پس باید خود را در مقابلش ایمن نگه داشت. بعضی از ضد آفتاب‌ها دارای آنتی اکسیدان هستند که می‌توانند پوست را در مقابل رادیکال‌های آزاد حفاظت کنند.

سبک زندگی برای جلوگیری از افتادگی پوست و محکم نگه داشتن آن مهم است؟

اول از همه سیگار کشیدن را باید کنار بگذارید. دخانیات درست مانند قرار گرفتن د معرض نور خورشید  می‌تواند سبب آسیب به رادیکال‌های آزاد شود. این امر می‌تواند باعث شکسته شدن کلاژن و آلاستین شود. همچنین زمانی که در معرض اشعه ماورای بنفش قرار می‌گیرید باعث پیری پوست خواهید شد. آنتی اکسیدان‌های خوراکی و موضعی می‌تواند به حفظ پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد کمک کند.

برنامه های غذایی سرشار از میوه جات و سبزیجات می‌تواند آنتی اکسیدان طبیعی در بدن را تامین کند. برای مثال می‌توان به فلفل دلمه ای های زرد و نارنجی اشاره کرد‌. آنتی‌اکسیدان‌های بسیار خوبی همچون، گوجه فرنگی با داشتن لیکوپن پوست را در مقابل نور خورشید محافظت خواهد کرد.
برنامه غذایی سالم، ورزش و ضد آفتاب به حفاظت از پوست بسیار کمک می‌کند و در نهایت پیری را به حداقل خود می‌رساند. ممکن است زمانی که می خواهید شروع به کاهش وزن کنید این ترتیب برای شما ایجاد شود.
اگر پوست شل و افتاده شود چه باید کرد. جواب این سوال را امروز می خواهیم بدهیم.
کاهش وزن به میزان بالا حدود ۲۲ تا ۴۵ کیلوگرم می تواند فوق العاده تغییراتی را ایجاد کند اما پوستی که قبل از کاهش وزن بدنتان را پوشانده حالا چه وضعیتی پیدا می کند. اگر در مدت کوتاهی وزن خود را کم کنید احتمال اینکه پوست شما آویزان شود بسیار زیاد است. دراین حالت  چین و چروک ها می تواند خود را نشان دهد و زیبایی را کاهش دهد.

چه کار کنیم که از این پوست اضافه خلاص شویم؟

اگر بخواهیم جواب کوتاه و سریع ای در خصوص این سوال بدهیم باید بیان کنیم مناسب ترین راه جراحی است. اما جراحی هزینه‌های زیادی دارد و ممکن است آثار زخم به جایی بماند اقداماتی با شدت کمتر نسبت به جراحی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

آیا می‌توان از افتادگی پوست جلوگیری کرد؟

در حالی که با کاهش وزن زیاد کاملاً جلوی افتادگی در پوست را نمی توانید بگیرید اما روش هایی هستند که می‌توانند تا جای ممکن استحکام و قوام پوست را حفظ کند. سبک زندگی سالم و روش‌های خاص برای تقویت کلاژن وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کند‌. کلاژن پروتئین اصلی در ساختار پوست می باشد که مسئول استحکام و ارتجاعی بودن پوست را بر عهده دارد. اما در ادامه روش هایی را به شما پیشنهاد می دهیم که بتوانید در مسیر رسیدن به هدف خود از آن استفاده کنید.

. پیشگیری از افتادگی پوست با مصرف خوراکی های سالم:
سلامت پوست نقش بسیار زیادی را در تعیین سرعت ریکاوری دارد. با توجه به اساتید پزشکی دانشگاه کرنل دو مورد از بزرگترین شاخص هایی که خاصیت ارتجاعی پوست را مشخص میکند ژنتیک و سن است. اگر هر دو شاخص علیه ما بود، متخصصان سلامت بیان می کنند. استفاده از بعضی غذاها می تواند به خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. کمبود ویتامین ها در پوست، از جمله ویتامین A,E,C  پوست را در مقابل رادیکال های آزاد در امان می دارد. همچنین سرعت ترمیم پوست را افزایش می دهد. به خصوص ویتامین A که به تامین  لایه های زیرین پوست کمک می کند. ویتامین C ، الیاف سفت کننده پوست مانند کلاژن و الاستین را حفاظت می کند و ویتامین E پوست را در مقابل آسیب‌های نور خورشید حفاظت می کند.
انواع میوه جات و سبزیجات که برگ سبز دارند و رنگی هستند می توانند کمک کننده باشند. مانند هویج، پرتقال، طالبی، فلفل سبز، مرکبات، کلم بروکلی، کلم بروکسل، اسفناج، پاپایا و کیوی.

. اسیدهای چرب ضروری:
روغن های طبیعی پوست خود را با خوردن غذاهایی که دارای اسید چرب ضروری هستند تقویت کنید.
چربی هایی مانند امگا ۳ و امگا ۶ می تواند پوست را تقویت کند تا انعطاف پذیری آن افزایش پیدا کند. همچنین این روغن ها از خشکی و چین و چروک در پوست جلوگیری می کند. ماهی های آب سرد مانند تون، ساردین، ماهی خال،مخالی و قزل آلا می‌تواند در این زمینه کمک کند‌. آجیل را قسمتی از میان وعده خود قرار دهید و همه اینها منابع مالی از اسیدهای چرب و ضروری هستند.
روغن های سالم مانند روغن کانولا، روغن هسته انگور و زیتون را نیز می‌توانید در رژیم غذایی خود جای دهید و از خواص آنها بهره‌مند شود.

. بیوتین مصرف کنید:
بیوتین بیشتر برای مو مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای پوست نیز خواص زیادی دارد.  ویتامین B محلول در آب با نام ویتامین اچ نیز شناخته می‌شود.
اختلالات خاص پوستی مانند درماتیت، پوسته پوسته شدن، آلوپسی با کمبود بیوتین  در ارتباط هستند.
خوردن میزان مناسب بیوتین می‌تواند  به افزایش خاصیت انعطاف پذیری پوست کمک کند. سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند آجیل، شیر، تخم مرغ، بلغور جو دوسر و برنج منبع اصلی بیوتین به شمار می روند.

. برای پیشگیری از افتادگی پوست ورزش کنید:
همانطور که معلوم است نمی‌شود ورزش را کنار گذاشت. باتوجه بهدلایل قانع کننده ای  که نشان می‌دهد ورزش جلوی افتادگی پوست را خواهد گرفت. به خصوص اگر ورزش های قدرتی انجام داده شود این نوع ورزش ها  زیر پوست را پر می کنند باعث می‌شود افتادگی در پوست کمتر دیده شود.  با هالتر و دمبل ورزش را آغاز کنید تا عضلات شما قوی شود.
عضلات قوی پوست را محکم نگه خواهد داشت اگر اطراف خود چنین وسایلی را ندارید از وزن بدن خود استفاده کنید.
حرکاتی مانند دراز و نشست، تخته کرانچ، حرکات شنا، اسکات یا پا می‌تواند به شما در عضله سازی کمک کند. اگر در خانه دستگاه ورزشی دارید می‌توانید از آن استفاده کنید وگرنه در باشگاه‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید. با انجام ورزش‌های قدرتی جای چربی‌هایی که مدت طولانیست در بدن شما وجود دارند را به عضله تبدیل کنید. برای جلوگیری از افتادگی پوست باید چربی‌ها به عضله تبدیل شود زمانی که عضلات زیرین محکم می شود پوست نیز استحکام خود را به دست می آورد.

. برای پیشگیری از افتادگی پوست به یک متخصص مراجعه کنید؟
هنگامی که افتادگی پوست در بدن دیده شد نیاز به انجام جراحی پوست نخواهید داشت. اگر میخواهید جراحی انجام دهید بهترین موقعیت، زمانی است که پوست شما ثابت باشد. ابتدا با یک متخصص در خصوص روش های مختلف صحبت داشته باشید بعد از مشاوره و نتیجه نگرفتن می‌توانید  جراحی را به عنوان راه حل استفاده کنید. اما باید بیان کرد که روش های زیادی وجود دارد که امروزه بدون جراحی می توانید به تحریک پوست برای تولید کلاژن سازی بپردازید و قوام و استحکام پوست خود را حفظ کنید. ما در این قسمت در خصوص روشهای غیر جراحی برای جلوگیری از افتادگی پوست مطالبی را عنوان خواهیم کرد.

درمان فوری افتادگی پوست با روش های جدید پزشکی

افتادگی پوست عوارض به دلیل افزایش سن و کاهش کلاژن در پوست می باشد. این مشکل می تواند در نواحی مختلف بدن مانند صورت،گردن، شکم، ران ها و … به وجود آید.
بعضی از افراد افتادگی پوست را از سن ۳۰ سالگی به بالا تجربه می کنند و برخی دیگر ممکن است کمی دیرتر با این مشکل روبرو شوند. به هر حال به محض ایجاد اولین نشانه‌های افتادگی در پوست افراد به فکر می‌افتند که چگونه این مشکل را برطرف کند تا پوست آنها جوان و شاداب بماند.
افتادگی پوست ممکن است به دلایل مختلف مانند قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید برای طولانی مدت، بعضی داروها عصبی، سبک زندگی، مصرف دخانیات و موارد دیگر ایجاد شود.
همه این عوامل بر روی سلول های تولید کننده کلاژن در پوست می تواند تاثیرگذار باشند و با کم کردن فعالیت ها سبب  تخریب بافت های پوستی و افتادگی پوست خواهد شد. افتادگی پوست مشکلی است که نمی‌توان از آن فرار کرد و دیر یا زود برای هر فردی ایجاد می شود. اما خبر خوب این است که روش های مختلف می‌تواند برای درمان افتادگی در پوست بسیار کمک کننده باشد و به طرز موثری افتادگی در پوست را از بین ببرد.
وجود افتادگی پوست سبب کاهش اعتماد به نفس در افراد می‌شود و می‌تواند زیبایی او را تحت تاثیر قرار دهد.
درمان های کلینیکی روش های موثری هستند که می‌تواند به رفع افتادگی در پوست کمک کند. اما افراد مختلف به دلیل عدم آگاهی از این روش ها به  درمان‌ها اعتماد نمی‌کنند.
ما در این مقاله در خصوص روش های درمانی افتادگی پوست و مزایا و معایب هر کدام با او صحبت خواهیم کرد. آشنایی با این روش‌ها به شما کمک خواهد کرد که با خیالی آسوده بهترین روش ها برای درمان افتادگی در پوست در نظر بگیرید و هموار زیبایی و شادابی پوست خود را حفظ کنید.

افتادگی پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل – افتادگی پوست

روش های کلینیکی برای پیشگیری از افتادگی پوست

حتماً تا زمانی که در خصوص راهکارهای درمان افتادگی پوست جستجو می‌کنید با ماسک‌های خانگی مختلفی روبرو شدید‌ در نگاه اول استفاده از آنها می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از روش‌های کلینیکی باشد طبیعی است که با کمک از ماسک های خانگی که از میوه جات و محصولات طبیعی ساخته شده خطری شما را تهدید نخواهد کرد، مگر اینکه یکی از موادی که در ماست وجود دارد و حساسیت داشته باشید.

معمولا اگر حساسیت نیز ایجاد شود بعد چند روز برطرف می‌شود و هیچ اثری از آن به جایی نخواهد ماند. با وجود تمام مزایایی که روش های خانگی می توانند برای پیشگیری از افتادگی پوست داشته باشند این روش ها نمی توانند درمان موثر و سریع برای رفع افتادگی در پوست باشند.
پزشکان استفاده از روش های خانگی و بیشتر برای حفظ سلامت و پیشگیری در پوست  را توصیه می کنند.  درمان افتادگی با روش های خانگی می توانند زمانبر باشد و اثرات آنها فقط می‌تواند  روی افتادگی های جزئی و خفیف تاثیرگذار باشد‌ در واقع اگر قصد درمان افتادگی پوست شدید در نواحی گسترده بدن خود را دارید باید به سراغ روش‌های کلینیکی بروید.
روش های کلینیکی خیلی زود تر و مناسب تر می توانند  افتادگی پوست را درمان کنند.
با پیشرفته علم و تکنولوژی این روش‌ها به راهکارهای کم خطر و تقریباً بدون عوارض تبدیل شده است به همین دلیل شما می توانید به راحتی به این روش ها اعتماد کنید.

البته برای اینکه تاثیرگذاری آنها زیاد باشد و به راحتی بتوانید از آنها استفاده کنید. باید به کلینیک معتبر و یک پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه مراجعه کنید با این کار هم از نتیجه کار متوقف نخواهم شد و هم از هرگونه خطر و عارضه در امان خواهید بود.برای آشنایی با انواع راه های پیشگیری از افتادگی پوست با روش های کلینیکی می توانید تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

. لیزر آر اف فرکشنال:
لیزر آر اف فرکشنال از امواج رادیوفرکانسی برای افتادگی پوست کمک می گیرد.
این روش ایمن  و خطری برای سلامت ایجاد نخواهد کرد.این روش با تحریک  پوست توسط سلول های کلاژن سبب سفت شدن پوست و حفظ حالت ارتجاعی آن می‌شود و از افتادگی پوست که بر اثر افزایش سن و عوامل دیگر ایجاد شده جلوگیری خواهد کرد.
این درمان همچنین برای از بین بردن جای جوش، زخم ،آکنه، درمان منافذ باز پوست و لکه های پوستی روش درمانی مناسبی است که از آن می‌توانید استفاده کنید که دارای انواع مختلفی است.
هرکدام تاثیرات مختلفی را بر جا  می‌گذارد این روش را می توان برای درمان افتادگی های عمیق در پوست در سنین بالا استفاده کرد. چرا که در این روش امواج رادیوفرکانسی به عمق پوست فرستاده خواهد شد. روش آر اف فرکشنال کونتراج  برای درمان افتادگی سطحی و عمیق پوست می تواند استفاده شود.

در این روش تاثیرات درمانی به صورت زنده نشان داده می شود.  پزشک مقصد امواج را به طور دقیق مشخص می‌کند. آر اف فرکشنال از روش های ترمیمی پوست است و نتایج آن به مرور زمان بهتر خواهد شد. در این روش تحریک سلول های تولید کننده کلاژن باعث ترمیم بافت های آسیب دیده خواهد شد.

به همین دلیل تنها بلافاصله بعد از انجام درمان شما می توانید نتایج آن را احساس کنید، بلکه حدود دو هفته بعد از انجام عمل به خوبی نتایج آن قابل مشاهده است. برای رسیدن به بهترین نتایج از این روش درمانی بین ۳ تا ۱۲ جلسه و هر بار بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه برای انجام این عمل باید وقت بگذارید‌. نتایج این روش ها یک سال برای شما باقی می‌ماند و اگر به خوبی از پوست خود مراقبت داشته باشید پوست شما می تواند در مدت زمان بیشتری جوان و شاداب باقی بماند.
خوشبختانه انجام این روش هیچ گونه عارضه خاصی به دنبال ندارد و نیاز به هیچگونه دوره نقاهت و استراحت نخواهید داشت و به همین دلیل نیازی ندارید که از سرکار مرخصی بگیرد و در خانه استراحت کنید.
ما در ادامه در خصوص مزایا و معایب این روش نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

مزایای آر اف فرکشنال:
. عوارض بسیار کم و نیاز نداشتن به دوره نقاهت و ریکاوری طولانی مدت
. عدم آسیب لایه‌های سطحی پوست
. درمان افتادگی سطحی و عمیق در پوست
.مناسب برای تمام افراد با هر رنگ پوست و هر سن و سالی
. قابل استفاده در تمام فصول سال.

معایب آر اف فرکشنال:
. التهابات پوستی قرمزی تورم و سوزش جزئی که بعد از انجام این درمان حاصل می‌شود و البته خیلی زود نیز برطرف خواهد شد.
. احساس خارش و خشکی در پوست
.روش  نامناسب برای بانوان باردار.

هایفوتراپی:
هایفوتراپی یکی دیگر از روش‌های موج درمانی برای افتادگی پوست می باشد که از امواج فراصوت برای درمان افتادگی در پوست استفاده می شود.
امواج فراصوت همان امواج استفاده شده در سونوگرافی می باشد. این موضوع نشان می‌دهد که این روش بی خطر و کم عارضه است، بنابراین هایفوتراپی را می‌توان به عنوان یک روش ایمن به شمار آورد.
اصلی ترین کاربرد این روش غیرتهاجمی درمان افتادگی و لیفت بخش‌های مختلف بدن می باشد.

هایفو برای لیفت صورت گردن و دکلته مورد استفاده قرار بگیرد که تاثیر بسیار زیاد و طولانی مدت را به جای خواهد گذاشت. این روش برای درمان چین و چروک و افتادگی پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اثرات این روش درمانی تقریباً بلافاصله بعد از انجام درمان قابل مشاهده است.
البته برای مشاهده نتایج باید حدود ۳ تا ۴ ماه و در بعضی موارد بین شش ماه صبر داشته باشید. شاید به نظر برسد که این زمان طولانی برای رسیدن به نتایج است اما زمانی متوجه آن می‌شوید که هایفوتراپی ماندگاری بین ۱ تا ۳ سال با خود دارد.

این زمان زیاد طولانی نیست البته پزشکان توصیه می‌کنند که برای حفظ نتایج و جوانی در پوست درمان باید سال یکبار تمدید شود. این درمان یکی از روش های جایگزین و مطمئن برای انجام جراحی لیفت برای قسمتهای مختلف بدن می باشد. چرا که تاثیرات آن تقریبا مانند جراحی است و هزینه و خطرات بسیار کمتری را نیز نسبت به جراحی با خود به دنبال دارد.
درمان با کمک این روش تقریبا بدون درد، عوارض کمی را ایجاد خواهد کرد. بعد از جلسات درمانی نیز به نیاز به دوره نقاهت ندارید و استراحتی نخواهید داشت و می توانید فعالیت‌های روزمره را ادامه دهید و در ادامه مهمترین مزایا و معایب این روش درمانی را بیان خواهیم کرد.

مزایای هایفوتراپی:
. روش کم خطر بدون نیاز به جراحی و ایجاد زخم و برش در سطح پوست
. ماندگاری طولانی و نیاز نداشتن به دوره نقاهت و ریکاوری
. نتایج سریع و فوری
. مناسب برای برطرف کردن افتادگی پوست که در اکثر نقاط بدن بدون محدودیت رنگ پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

معایب هایفوتراپی:
می‌توان بیان کرد که هایفوتراپی جزوه روشهای درمانی برای افتادگی پوست است که هیچگونه معایب خاصی را برای شما ایجاد نخواهد کرد.
در واقع تاکنون هیچ فردی  نیست که از این روش استفاده کرده  و شکایت از نتایج آن داشته باشد. اگر بتوان عوارض و از معایب این روش دانست باید گفت که بعد از انجام درمان ممکن است که کمی احساس گرگرفتگی در پوست ایجاد شود‌ همچنین قرمزی، التهاب و تورم چند روزه نیز می‌تواند از عوارض هایفوتراپی به شمار برود. این موارد بسیار کوتاه مدت است و ظرف چند ساعت به طور کامل از بین خواهند رفت.

تزریق ژل:
تزریق ژل از روش‌های درمانی می باشد که برای درمان افتادگی در پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش از ژل های حاوی هیالورونیک اسید برای درمان افتادگی پوست و چین و چروک استفاده میشود.
تزریق ژل یکی از روش‌های موقت درمان افتادگی پوست است که روی افتادگی های خفیف تاثیر گذار است. با کمک از این روش می توانید افتادگی در نواحی مختلف بدن مانند پیشانی و گونه ها را برطرف کنید. این روش همچنین برای حجم دهی به نواحی مختلف صورت، اصلاح آن و زیبا کردن فرم مورد استفاده قرار می گیرد.
هیالورونیک اسید یکی از ترکیبات طبیعی پوست می باشد که سبب حفظ حالت ارتجاعی و جوانی پوست خواهد شد‌ در تزریق ژل‌های  این ماده به پوست وارد می شود و با تحریک ساختارهای سلولی پوست سبب افزایش تولید کلاژن خواهد شد که می‌تواند بافت های آسیب دید را ترمیم کند.
به همین دلیل می‌تواند درمان موثر برای افتادگی های سطحی در پوست باشد‌. برای درمان افتادگی پوست با تزریق ژل معمولاً یک جلسه  کافی  می باشد. اما بنابر تشخیص پزشک ممکن است که نیاز به جلسات بیشتر داشته باشید.
نتایج تزریق ژل بسته به نوع ژل و  برند استفاده شده آن بین سه ماه تا ۳ سال  متغیر است.
بعضی از ژل ها نیز ماندگاری دائمی دارند اما پزشکان برای برطرف کردن افتادگی پوست از آنها استفاده نمی‌کنند. چرا که ممکن است فرد از نتیجه درمان راضی نباشد یا نیاز به اصلاح بعضی محل‌های تزریق داشته باشد.
ما در ادامه در خصوص مهمترین مزایا و معایب این روش درمانی صحبت خواهیم کرد:

مزایای تزریق ژل:
. روش کم دردسر و کم هزینه
. نیاز نداشتن به بی‌حسی و بیهوشی
. مناسب برای اصلاح فرم تغییر در حالت و برطرف کردن افتادگی ها در صورت
. ماندگاری مناسب به نتایج
. نداشتن حساسیت و آلرژی.

معایب تزریق ژل:
. حساسیت انتخاب محل تزریق در صورتی که انتخاب به درستی صورت نگیرد می‌تواند که به عروق آسیب وارد کند
. نیاز به تمدید هر ۶ ماه یکبار.

پلاسما جت:
پلاسما  یکی دیگر از روش‌های جدید برای برطرف کردن افتادگی در پوست می‌باشد.
این روش با کمک از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌گیرد که انرژی پلاسما را تولید می‌کند.  پلاسما یکی از حالات ماده است که ویژگی آن چیزی بین گاز و مایع است.

در این حالت ماده دمای بسیار بالایی دارد به همین دلیل تابش آن به بافت های پوست باعث تصعید اعضای سطح پوست میشود. این فرآیند افزایش دما سبب ایجاد گرمای شدید در پوست می‌شود و این امر باعث فرایند کلاژن سازی خواهد شد. این موضوع باعث برطرف شدن عیوب بافت ها و لیفت پوست خواهد شد.
پلاسما به لایه های عمیق پوست و نفوذ نخواهد کرد به همین دلیل نسبت به دیگر روش های درمانی برای افتادگی پوست عوارض جانبی کمتری را ایجاد می کند. البته اگر آسیب کمی عمیق تر باشد می توان به لایه های عمیق تر پوست نیز نفوذ کند و معمولا پزشکان برای برطرف کردن افتادگی های خیلی عمیق از این روش استفاده نمی کنند و روش های دیگر را توصیه می‌کنند.

به همین دلیل هم عمق نفوذ کم نگرانی از بابت عوارض در این روش بسیار کمتر خواهد بود. امواج پلاسما می‌تواند به اعصاب بینایی یا گردن آسیب وارد کند. در این روش با کمک از دستگاه مخصوص در فاصله مناسب نزدیک پلاسما به پوست تابیده می‌شود. این فاصله به صورت زخم های بسیار کوچک در محل تحت درمان مشاهده می شود.
اگر این زخم‌ها دستکاری نشود ظرف چند روز از بین خواهند رفت و جای آنها نیز باقی نخواهد ماند. با کمک این روش می توانید پوست اضافه زیر پلک و اطراف چشم خود را به طور کامل از بین ببرید.

به همین دلیل افتادگی و شل شدگی پوست از بین خواهد رفت. معمولاً این درمان در یک جلسه صورت می‌گیرد اما برای افرادی که سن آنها بالاست یا آسیب های شدید پوستی وجود دارد ممکن است که نیاز به ۳یا ۴ جلسه درمان داشته باشد. در ادامه در خصوص مزایا و معایب این روش درمانی صحبت‌ خواهیم کرد:

مزایای پلاسما جت:
. قرینگی کامل چهره
. برطرف کردن افتادگی خفیف‌دار متوسط به خصوص در سن بالا
. مناسب برای رفع افتادگی در ناحیه چشم بدون ایجاد آسیب به اعصاب بینایی
. درد بسیار کم و قابل تحمل

معایب پلاسما جت:
. این روش درمانی برای افرادی که با پلک های پف کرده یا پر از چربی است روش مناسب نیست.
. نیاز به تکرار جلسات درمانی برای تاثیرگذاری بیشتر دارد‌
. باقی ماندن جای زخم تابش از این اشعه تا حدود یک هفته می تواند باقی بماند.

لیفت با نخ:
لیفت با نخ یکی دیگر از روش های موثر برای درمان افتادگی در پوست می باشد. نتایج این روش تا حدود زیادی مانند جراحی است. به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرد است.

این روش می تواند برای افتادگی های در نواحی مختلف بدن مانند چشم ها، گونه ها، سینه، ران ها، شکم و … استفاده شود. در هر مورد به پزشک با معاینه کامل مقدار نخ مورد نظر و میزان کشیدگی آن را مشخص خواهد کرد.
این روش  نسبت به روش های دیگر مانند تزریق ژل و پلاسماجت می تواند کمی تهاجمی تر باشد. اما از جراحی لیفت کم خطر تر و کم عارضه تره است.
در این روش اغلب از نخ های PDO استفاده می شود این نخ ها شبیه به نخ های بخیه هستند و برای بافت های پوستی مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.
بعد از مدتی جذب  پوست می‌شوند و از بین خواهند رفت. انجام لیفت با نخ پزشک محل ورود و خروج آنها را به طور دقیق مشخص خواهد کرد و با کمک از سوزن‌های بسیار ظریف آن را وارد پوست می کند و با توجه به میزان افتادگی نخ ها کشیده خواهند شد.  این کشیدگی باعث سفت شدن پوست و بالا آمدن آن خواهد شد و در نتیجه افتادگی پوست تا حدود بسیار زیادی میتواند از بین برود.
این نخ ها قادر هستند که صورت کلاژن سازی را افزایش دهند و از همین طریق جزء روش های پیشگیری از افتادگی پوست به شمار می‌روند. البته پیری پوست اجتناب ناپذیر ر است اما با کمک از این روش می توان روند پیری را آهسته تر کرد.
افزایش تولید کلاژن همچنین می‌تواند باعث بهبود بافتهای آسیب دیده شود و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود ببخشد. این موضوع می‌تواند برای رفع افتادگی در پوست و جلوگیری از بروز دوباره آن کمک بسیار زیادی کند.
لیفت با نخ می تواند برای درمان افتادگی های سطحی و عمیق مورد استفاده قرار گیرد. این نخ ها  قابل جذب هستند و بعد از مدتی جذب پوست می شوند و بعد از چند سال تاثیرات خود را از دست می دهند، به همین دلیل دوباره نیاز به تمدید دارد.
زمان ماندگاری آنها بین ۲ تا ۵ سال است اما در بعضی موارد ممکن است که ماندگاری آن افزایش داشته باشد. برای رفع افتادگی های عمیق تر از نخ های غیر قابل جذب استفاده می شود. این نخ آخر عمر می توانند در پوست باقی بمانند و سبب تحریک سلول ها شود به همین دلیل اثرات افتادگی عمیق از بین خواهد رفت. نتایج این روش طولانی مدت است و می‌توان آن را دائمی دانست.
در ادامه در خصوص مزایا و معایب لیفت با نخ توضیحاتی را بیان می‌کنیم:

مزایای لیفت با نخ:
. عوارض بسیار کم
. نتایج طبیعی
. ماندگاری بالا
. اثرگذاری سریع
. دوره نقاهت کوتاه
. نتایجی شبیه به جراحی با هزینه بسیار کمتر

معایب لیفت با نخ:
. عدم امکان تغییر شکل واضح در چهره
. نبوده امکان استفاده برای افراد بالای ۵۰ سال

افتادگی پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل – افتادگی پوست

کدام راهکار برای درمان افتادگی پوست بهتر است؟

نمی‌توان برای این سوال پاسخ دقیق و قطعی بیان کرد. زیرا هر روش می تواند مزایا و معایب خود را داشته باشد که آن را برای گروه های خاص در افراد می توانند مناسب باشد‌‌‌. پزشکان معمولاً قبل از استفاده از روش مورد نظر برای بیماران را به طور کامل مورد معاینه قرار می‌دهند تا مطمئن شود که روش‌های پیشنهادی برای فرد توانسته کارآمد باشد. بنابراین برای تعیین بهترین روش باید مورد معاینه و بررسی قرار گیرد.
با توجه به میزان آسیب پوستی و شرایط دیگر بهترین روش برای افتادگی پوست انتخاب شود و نتایج خوبی برای شما رقم بخورد. جهت دریافت وقت مشاوره درمان و انتخاب بهترین روش برای لیفت صورت می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در کلینیک بین‌المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل در تماس باشید.

مراقبت های قبل از درمان افتادگی پوست

اگر برای پیشگیری از افتادگی پوست می‌خواهید اقدام کنید روش‌های خانگی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. اما اگر نیاز به درمان افتادگی پوست با روش های کلینیکی را داشته باشید پزشک قبل از درمان برای رفع مشکلات افتادگی در پوست مراقبت ها و توصیه های لازم را نیز به شما گوشزد خواهد کرد. از جمله:
. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید قبل از درمان خودداری کنید.
. از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات پرهیز کنید
. آب و مایعات فراوان بنوشید.
. اگر بیماری خاصی دارید یا این روش را برای پیشگیری از افتادگی پوست استفاده کرده‌اید پزشک را در جریان قرار دهید.

مراقبت های بعد از افتادگی پوست

  • بعد از افتادگی پوست باید مراقبت هایی را از پوست خود انجام دهید تا همواره از داشتن پوستی سالم و زیبا حفاظت کنید. از جمله، اینکه حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید، حتی در روزهای زمستان.
  • آب و مایعات فراوان بنوشید.
  • انواع میوه جات، سبزیجات، حبوبات و آجیل را در برنامه غذایی خود جای دهید.
  • به طور منظم ورزش داشته باشید و از مصرف غذاهای چرب شور و خیلی شیرین خودداری کنید تا همواره بتوانید از افتادگی پوست خود جلوگیری کنید و به حفظ سلامت و شادابی پوست خود کمک کنید.

هزینه درمان افتادگی پوست

استفاده از روش های کم تهاجمی تواند برای درمان افتادگی پوست روشهای موثر باشد که هزینه بالایی را برای شما رقم نخواهد زد.
انتخاب روش مناسب تعداد جلسات مورد نیاز و نوع مواد یا دستگاه های به کار برده شده همگی در هزینه درمان افتادگی پوست تاثیر گذار هستند.
جهت اطلاع پیدا کردن از روش مورد نظر برای پیشگیری از افتادگی پوست و هزینه درمان آن می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در کلینیک بین المللی پوست و مو وزیبایی اردبیل در ارتباط باشید.

اثرات و نتایج

هر کدام از روش های بیان شده می تواند اثرات و نتایج خود را به دنبال داشته باشد استفاده کردن از ماسک های خانگی اگر به طور مداوم استفاده شود می تواند یکی از بهترین راه های پیشگیری از افتادگی پوست باشد و به جای  درمان های کلینیکی نیز می‌تواند اثرات و نتایج خود را به جای بگذارد. مثلاً هایفوتراپی می تواند روش موثر برای تحریک کلاژن سازی در پوست باشد و نتایج آن بلافاصله قابل مشاهده می باشد. اما نتایج اصلی آن حدود ۳ تا ۴ ماه بعد خود را نمایان می‌کند  می‌تواند بین یک تا سه سال ماندگاری داشته باشد.

نتیجه‌گیری

روش های زیادی برای پیشگیری از افتادگی پوست وجود دارد که می توانید برای جوانسازی و زیبایی پوست استفاده کنید اما باید بیان کرد که عوامل مختلفی مانند افزایش سن، آلاینده‌ها، نور مستقیم خورشید، تغذیه نامناسب می‌تواند همگی روی افتادگی و شل شدگی پوست تاثیر گذار باشد.
ما در این مقاله در خصوص روش‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی و درمان افتادگی پوست مطالبی را برای شما بیان کردیم. البته روش‌های مختلف دیگری نیز برای درمان افتادگی پوست وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به یک پزشک با تجربه و حرفه ای مورد معاینه و بررسی قرار گیرید و بهترین روش را برای درمان افتادگی و مشکلات پوستی خود استفاده کنید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.
شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی اردبیل زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه‌ای این ی کلینیک مورد بررسی و معاینه قرار گیری و بهترین روش ها برای درمان افتادگی پوست انتخاب کنید.
در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی اردبیل انواع روش های زیبایی پوست و مو زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای صورت می گیرد که می توانید از این روش ها استفاده کنید.

کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل
کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04591011139

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 14 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicardabil

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicardabil.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clin

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/0B5uj

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/bD4ZiLtX

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند
بهترین برند فیلر چانه
جراحی تامی تاک چیست
بوتاکس مصپورت چیست 
عمل لیفت لب
برای سلامت مو چه کار کنیم

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران اردبیل
  • 09120043630-2191012756
  • info@clinicardabil.ir