درمان قطعی ریزش مو با پی آر پی

درمان قطعی ریزش مو با پی آر پی

درمان قطعی ریزش مو با پی آر پی

مقدمه

ریزش مو می‌تواند یک اتفاق ناراحت‌ کننده و ناامید کننده برای تمام افراد اعم از زن و مرد باشد. ریزش مو یا نازک شدن مو ها باعث ایجاد تغییر چشم گیری در ظاهر افراد می‌شود. از همین رو، بسیاری از افراد در مواجهه با این معضل به دنبال راه‌ حلی برای درمان ریزش مو های خود می‌گردند. پی آر پی مو یکی از جدید ترین و مدرن‌ ترین روش‌ های درمانی برای ترمیم مو ها و افزایش تراکم مو های سر است.

کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل
کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل

درمان ریزش مو با پی آر پی چیست؟

پلاسمای غنی از پلاکت که اغلب به پی آر پی موسوم است، پلاسمای تغلیظ شده خون (گرفته شده از خون) است که دارای حدود پنج برابر تعداد پلاکت موجود در گردش خون طبیعی است. به غیر از سلول های قرمز خون و سلول های سفید خون، خون ما حاوی سلول های شناخته شده ای به نام پلاکت ها است.

عملکرد پلاکت ها، تسریع بهبود و کمک به لخته شدن خون در محل زخم است. پلاکت ها حاوی فاکتور های رشدی هستند که باعث باز سازی سلول ها در بدن می شود .PRP از دو دهه گذشته در پزشکی استفاده می شود.

خواص پلاکت ها به خصوص در باز سازی بافت ها به طور گسترده ای در پزشکی، شناخته و پذیرفته شده است، اما استفاده از آن وضعیت های پزشکی در حال حاضر در حال مطالعه است. استفاده از PRP برای درمان ریزش مو که دارای پتانسیل لازم برای تغییر راه درمان است، آن را به عنوان انقلابی در درمان ریزش مو در سراسر جهان تبدیل کرده است.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) تکنیکی است که برای بهبود بدن، از خون خود بدن استفاده می شود. پزشکان از این تکنیک برای رشد موی کم پشت شده، پیوند مو، و بهبود زخم استفاده می کنند. بسیاری از بیماران از این نوع درمان بهره مند شده اند.

مراحل انجام پی آر پی مو چیست؟

1-ابتدا حدود 80-35 سی سی از خون شما گرفته می شود. اینکار بسیار شبیه به دادن یک آزمایش خون معمولی است. خون جمع آوری شده شما در داخل کیت مخصوص پی آر پی ریخته می شود. سپس کیت، در دستگاهی به نام سانتریفوژ قرار می گیرد و در 2 مرحله حدود 15 تا 20 دقیقه چرخانده می شود.

نیروی گریز از مرکز دستگاه، اجزای خون شما را از هم جدا می کند. پلاکت های تغلیظ شده هم از بقیه خون جدا می شوند. حالا PRP که شامل پلاسما، پلاکت و عوامل رشد فراوان است، آماده به استفاده در پوست سر می باشد. هدف از این فرایند، افزایش اثرات درمان PRP در ریزش مو است.

2-در مرحله بعد پلاسمای غنی از پلاکت توسط یک سوزن بسیار ظریف به داخل پوست سر تزریق می شود. این کار توسط تزریقات متعدد در نقاط مختلف پوست سر و با عمق کم ( 3 تا 4 میلیمتر ) انجام می پذیرد.

از آنجایی که حجم پی آر پی در هر تزریق کم است و سوزن استفاده شده بسیار نازک می باشد لذا میزان درد و سوزش هنگام کار معمولا خفیف خواهد بود که البته با استفاده از بی حس کننده های موضعی این حالت نا خوشایند باز هم کمتر شده و یا اصلا وجود نخواهد داشت.

توصیه می شود محل عمل پی آر پی تا روز بعد شسته نشود. بعد از انجام پی آر پی نیاز به هیچ گونه استراحت وجود ندارد و شما می توانید به فعالیت های عادی خود بپردازید.

استفاده از پی آر پی در جهت رشد مو، منافع زیادی دارد. نشان داده شده است که فاکتور های رشد تغلیظ شده پلاکتی در رشد مو های جدید و پر پشت کردن مو های قبلی و همچنین در ضخیم و تقویت مو های پیوندی بسیار موثر است.

 پی آر پی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل- پی آر پی

 مزایای انجام پی آر پی مو چیست؟

  • به طور طبیعی رشد مو را تحریک می کند.
  • حجم، تراکم و پری مو ها را افزایش می دهد.
  • طول عمر مو ها را افزایش داده و مو های موجود را تقویت می کند.
  • کیفیت مو ها را بهبود می بخشد.
  • ریزش مو ها را کاهش می هد.
  • به طور کلی رضایت بیماران نسبت به آن بالاست.
  • تنها درمان غیر جراحی و غیر دارویی است که اثر بخشی آن ثابت شده است.
  • می تواند در همراهی با سایر درمان ها و دارو های ضد ریزش مو مورد استفاده قرار گیرد.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مجبورید از این روش درمانی برای  مو های خود استفاده کنید و می خواهید از مزایای آن بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این روش بپردازید.

عوارض انجام پی آر پی مو چیست؟

از آنجایی که پی آر پی از خون خود شما گرفته و به سر تزریق می‌شود، خطر ابتلا به بیماری‌ های واگیر دار در این روش وجود ندارد. با این حال، هر درمانی که شامل تزریق باشد، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. عوارض احتمالی پی آر پی مو عبارت‌اند از:

  • آسیب به رگ‌ های خونی یا عصبی
  • عفونت
  • جمع شدن کلسیم در نقاط تزریق
  • بافت اسکار

آیا پی آر پی مو سر موثر است؟

پی آر پی مو چند درصد جواب میدهد ؟ روش prp مو چیست؟ نتایج بر اساس هر بیمار متفاوت است. هیچ تضمینی برای موفقیت نمیتوان داد اما تحقیقات اولیه prp مو اعلام میکند که بیماران میتوانند به درمان PRP پاسخ دهند و نتیجه بگیرند.

بعضی از جراحان ترمیم مو برای بیمارانی که داوطلب جراحی نیستند PRP  را به صورت هر ۳ یا ۴ ماه انجام می دهند. سایر پروتکل ها  برای تضمین زنده ماندن بافت از PRP در حین یا قبل جراحی استفاده می کنند.

تفاوت کاشت مو و پی آر پی مو چیست؟

کاشت مو و پی آر پی تفاوت های زیادی دارد. از تفاوت های این دو می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • کاشت مو فقط در یک جلسه قابل انجام است اما پی آر پی به چندین جلسه مراجعه نیاز دارد.
  • پی آر پی فقط برای بهبود وضعیت مو ها و افزایش رشد آنها است. در واقع برای درمان ریزش مو مناسب است اما در موارد طاسی کامل، عملا بی فایده است و درمان طاسی کامل تنها با کاشت مو قابل انجام است.
  • پی آر پی برای همه سنین مناسب و قابل انجام است اما کاشت مو تنها در افراد بزرگتر از 25 سال و با شرط کامل شدن دوره طاسی قابل انجام است.
  • هزینه کاشت مو از هزینه های PRP کمتر است.
  • زمان نتیجه بخشی PRP نسبتا طولانی است در حالی که بازه زمانی نتیجه گرفتن در روش کاشت، کمتر است.
  • روش کاشت برای مو های سر، تار های ابرو ها و حتی ریش و سبیل قابل استفاده است در حالیکه پی آر پی تنها برای کاهش ریزش مو در سر استفاده می‌شود.
  • برای طاسی ارثی، بهترین روش، کاشت است.

چه تفاوتی بین مزوتراپی و پی آر پی وجود دارد؟

همان طور که توضیح داده شد، PRP تزریق محلولی از پلاکت های غلیظ شده ی خون به پوست سر است. اما در مزوتراپی ویتامین ها، مواد معدنی، هورمون ها، آنزیم ها و عصاره های گیاهی به لایه ی میانی پوست (مزودرم) وارد می شوند. پزشک متخصص این مواد را توسط سوزن های بسیار ریز به پوست سر شما تزریق می کند.

این روش از ریزش مو جلوگیری کرده و همچنین باعث تقویت رشد مو ها و استحکام و شادابی پوست می گردد. در واقع مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی است که تعادل هورمونی در اطراف فولیکول مو را تنظیم می کند. همچنین مواد مغذی را به فولیکول های مو رسانده و از این طریق گردش خون در محل را بهبود می بخشد.

پزشک متخصص بسته به شرایط و نیاز شما ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی را تعیین می کند. علاوه بر ویتامین ها و عصاره های گیاهی، دارو هایی از دسته ی وازودیلاتور ها و آنتی بیوتیک ها، هورمون های کلسیتونین و تیروکسین و آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز از جمله ی این ترکیبات هستند.

درمان مزوتراپی هم مانند PRP باید در چند جلسه انجام شود. تعداد و فاصله ی بین جلسات تزریق مورد نیاز در هر فرد متفاوت است و تشخیص آن بر عهده ی پزشک متخصص می باشد. مزوتراپی معمولاً عارضه ی جانبی خطرناکی به دنبال ندارد. حالت تهوع، تورم و قرمزی، خارش و در موارد بسیار نادر، عفونت از جمله عوارض جانبی مزوتراپی می باشند که ممکن است در سایر روش ها هم دیده شوند.

مراقبت های قبل از انجام پی آر پی مو چیست؟

  • مصرف ترکیبات رقیق‌ کننده خون مثل ویتامین ای، ویتامین آ، سیر، تخم کتان، روغن جگر ماهی، اسید های چرب ضروری و مولتی‌ ویتامین‌ ها را از هفت روز پیش از درمان کنار بگذارید. در عوض، ویتامین دی و آهن را در رژیم‌ های غذایی خود جایگزین کنید.
  • در صورت مصرف دارو های رقیق‌ کننده خون، حتماً درمانگر خود را در جریان بگذارید. برخی از این دارو ها عبارتند از پلاویکس، کومادین و هپارین.
  • از حداقل هفت روز پیش از درمان، مصرف آسپیرین، ادویل، موترین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ولتارن و دیگر دارو های ضد التهابی را کنار بگذارید. در روش پلاسمادرمانی، بدن حتماً باید واکنش التهابی از خود نشان دهد تا درمان مؤثر باشد.
  • در صورت تشخیص درمان­گر، از هفت روز پیش از درمان از دارو های حاوی تیلنول (مثل استامینوفن) باید استفاده کنید.
  • در صورتی که از دارو های فشار خون یا قلب استفاده می‌کنید، حتماً درمانگر را در جریان بگذارید. در صورت تجویز و تشخیص درمانگر، در روز درمان یا حتی روز های قبل و پس از درمان باید از این دارو ها استفاده نمایید.
  • اگر از دارو های بتابلاکِر مثل ایندرال (پروپرانولول) استفاده می‌کنید، درمانگر خود را در جریان بگذارید؛ زیرا گاهی لازم است که درمانگر نوع داروی بتابلاکر را پیش از درمان تغییر دهد.
  • در معرض نور یا گرمای شدید قرار نگیرید.

مراقبت های بعد از انجام پی آر پی مو چیست؟

پس از انجام پی آر پی موی سر لازم است نکاتی را رعایت کنید و از بروز علائم احتمالی زیر مطلع باشید:

  • به مدت ۴۸ ساعت مو ها و سر تان، به‌ خصوص ناحیه تحت درمان را نشویید. پس از ۴۸ ساعت می‌توانید از محصولات شوینده معمولی برای شستشوی مو ها و پوست سر تان استفاده کنید. در ضمن می‌توانید با دستور و کنترل پزشک از دارو های موضعی نیز استفاده کنید.
  • ممکن است ناحیه تحت درمان پی آر پی به مدت ۲ تا ۳ روز درد داشته باشد. در مواردی نیز ممکن است ناحیه تحت درمان دچار کمی کبودی شود. اگر چنین علائمی را دیدید می‌توانید از استامینوفن برای کاهش ناراحتی استفاده کنید.

در صورتی‌ که در ناحیه تحت درمان احساس درد داشتید و این درد شدید بود فوراً به پزشک درمانگر خود مراجعه کنید.

  • حداقل تا ۷ روز پس از درمان پی آر پی از رنگ مو استفاده نکنید. پس از یک هفته استفاده از رنگ مو اگر پزشک استفاده از آن را منع نکند ایرادی ندارد.
  • برای مشاهده اثر گذاری درمان صبور باشید.

دلیل ریزش مو چیست و درمان ریزش مو با PRP چطور جلوی آن را می‌گیرد؟

مو های سر و بدن در ارگان‌ های بسیار کوچکی به نام فولیکول تولید می‌شوند و رشد می‌کنند. فولیکول‌ ها که ریشه مو را شامل می‌شود، مانند یک گلدان کوچک هستند که پیاز مو درون آن قرار دارد. از همین طریق، مو ها از رگ‌ های خونی تغذیه می‌کنند و رشد می‌کنند.

هر تار موی بدن یا سر شما به مدت ۲ تا ۷ سال زنده خواهد بود و به رشد خود ادامه می‌دهد. پس از پایان دوران رشد، فولیکول‌ های مو وارد فاز استراحت می‌شوند و مو ها می‌ریزند. پس از چند ماه دوباره فولیکول‌ ها به مرحله رشد مو برمی‌گردند و مو های تازه تولید می‌کنند. این چرخه چند ساله از زمان تولد تا مرگ هر فرد، بار ها و بار ها تکرار می‌شود. در نتیجه مو های بدن مرتب می‌ریزد و رشد می‌کند.

اثرات و نتایج انجام پی آر پی مو چیست؟

البته برای به دست آوردن نتیجه ای مطلوب و دلخواه از پیوند مو باید باید عوامل و معیار های زیادی رعایت و به طور صحیح و کاملی انجام شوند تا نتیجه ای که بیمار انتظارش را دارد بدست آید و تنها نمی توان نتیجه پیوند مو را بسته به یک عامل دانست.

پس از انجام پیوند مو با روش تزریق پی آر پی شخص باید صبور و شکیبا باشد زیرا نتایج قطعی کاشت مو با روش پی آر پی در مدت زمان نسبتا طولانی به دست می آید و شخص نباید انتظار معجزه و رویش مو ها تا چند روز بعد از پیوند مو را داشته باشد.

معمولا نتایج اولیه و ابتدایی حاصل از کاشت مو با روش پی آر پی بعد از گذشت 3 الی 4 ماه قابل رویت می باشد و پس از این دوره شخص می تواند تراکم بالای مو های خود و ضخامت آن ها را به طور کامل مشاهده کند. ترکیبات محلول پی آر پی برای تاثیر گذاری در رشد مو ها نیازمند وقت و زمان بیشتری هستند تا بتوانند به خوبی فولیکول ها را در جهت رشد مو ها تحریک نمایند.

اما برای این که کاشت مو با تزریق پی آر پی به طور کامل نتایج خود را به موی سر بیمار به وجود آورد لازم است تا حداقل 8 ماه از تزریق پی آر پی بگذرد، و پس از این دوره شخص می تواند نتیجه قطعی و نهایی پیوند مو را در خود مشاهده کند.

نتایج و تاثیرات پیوند مو با روش پی آر پی همیشگی و دائمی نخواهد بود و تنها باعث تحریک و رشد مو ها خواهد شد و بعد از مدتی تاثیرات آن از بین خواهد رفت و بیمار باید برای تزریق مجدد اقدام کند تا حالت و تراکم مو های خود را حفظ کند، در غیر این صورت میزان تراکم موهایشان به حالت قبل از تزریق پی آر پی باز خواهد گشت.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و پی آر پی مو را انجام دهید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از نتایج این خدمات بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را با خود به همراه داشته باشید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای درمان پی آر پی (PRP) هستند؟

یک واکنش اختصاصی با یک طیف اثر گذاری نسبت به این درمان وجود دارد. این درمان برای همه به نتیجه نمی‌رسد. بیماران جهت ارزیابی مزایای درمان تحت نظر قرار می‌گیرند.

تمام افرادی که دچار ریزش مو هستند، اصولاً کاندیدای مناسبی برای درمان پی آر پی هستند، اما کسانی که در اوایل ریزش مو هستند، بهترین نتیجه را دریافت می‌کنند. پی آر پی برای بیماران آلوپسی آندروژنیک بسیار مناسب است، که نوع ژنتیکی مشخص ریزش مو است و عمدتاً در بالای سر رخ می‌دهد. در زنان این مشکل به شکل بخش گسترده‌ ای با ضخامت طبیعی مو در پشت سر است.

برای کسب بهترین نتیجه، ثبات رویه بسیار مهم است. درمان به طور عمده یکبار در ماه و سه تا چهار ماه مداوم و سپس از سه تا شش ماه پس از آن انجام می‌شود که به واکنش و نتیجه بیمار بستگی دارد. با پیروی از این روند، نتایج پیش بینی شده را می‌توان در طول دو تا سه ماه مشاهده کرد.

اولین نتایجی که بیمار معمولاً مشاهده می‌کند، کاهش ریزش مو پس از رشد اولیه و افزایش طول مو ها است. توافق کلی بر این اساس است که هر از سه تا شش ماه در دراز مدت درمان دریافت شود، که برای دوام تحریک فاکتور رشد و سلول‌ های بنیادی که مرتبط با رشد مجدد و توقف ریزش مو هستند، بهترین تأثیر را دارند.

یادآوری این نکته اهمیت دارد که پی آر پی می‌تواند و باید بخشی از یک برنامه چند جانبه برای درمان کم‌ پشتی و ریزش مو باشد. همچنین اگر در دوران یائسگی قرار دارید، متخصص پوست ممکن است داروی اسپیرونولاکتون یا فایناستراید تجویز کند تا رشد مو را تقویت کند. درمان‌ های موضعی مانند درمان میانوکسیدیل بدون نسخه، مانند فوم روگین یا اولیس می‌تواند به کار رود.

اگر شما هم علاقه به این روش درمانی مو را دارید، می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و به این روش درمانی مو بپردازید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید.

کاهش عوارض درمان ریزش مو با PRP:

یکی از مهمترین مواردی که موجب کاهش عوارض و افزایش کیفیت درمان پی آر پی می‌شود، مراجعه به یک مرکز درمانی معتبر است. رعایت اصول بهداشتی و استریل بودن وسایل در کنار انجام کار توسط متخصص یا جراح زیبایی، خطر عوارضی مانند عفونت، آسیب به بافت‌ های عصبی یا رگ‌ های پوست و مواردی از این دست را کاهش می‌دهد.

جراح زیبایی یا فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با کمک دانش و مهارت خود، عمل تزریق را به شکلی انجام خواهد داد که کمترین آسیب به بافت درم (پوست) شما وارد شود و احتمال موفقیت درمان افزایش پیدا کند.

اگر دچار ریزش مو شده و یا کیفیت و ضخامت تار موی خود را از دست داده‌اید، می‌توانید با استفاده از درمان ریزش مو با PRP از مو های خود مراقبت کنید و در مواردی کیفیت سابق را به مو های خود بازگردانید. با این حال باید در نظر داشته باشید که با وجود اینکه PRP درمانی اثر بخش است اما از نتایج درمان توقعات واقع‌ بینانه‌ای داشته باشید.

اگر فرد مناسب برای PRP باشید، می‌توانید با مشورت پزشک معالج خود و انجام این درمان و در صورت نیاز در ترکیب با روش‌ های دیگر، موهایی شاداب و پر پشت داشته باشید. اما اگر میزان ریزش موی شما از حد مشخصی بیشتر شده باشد، دیگر با تقویت فولیکول‌ ها نمی‌توانید مو های از دست رفته را برگردانید.

در چنین مواردی، باید با کمک پیوند یا کاشت مو، اقدام به ترمیم مو در مناطق بدون موی سر خود کنید. تشخیص اینکه آیا شما مناسب برای درمان ریزش مو با PRP هستید و یا باید کاشت مو انجام دهید، توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی انجام خواهد شد و تنها از روی نشانه‌ های ظاهری نمی‌توانید این موضوع را مشخص کنید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای درمان پی آر پی مو نیستند؟

همانطور که پیش‌ تر اشاره کردیم، حتماً پیش از دریافت پی آر پی، تمامی بیماری‌ ها و دارو هایی که مصرف می‌کنید را به پزشک معالج اطلاع دهید. بسیاری از متخصصان معتقدند که افراد زیر نباید از درمان پی آر پی برای ریزش مو استفاده کنند:

  • افرادی که دارو های رقیق کننده‌ی خون مصرف می‌کنند.
  • کسانی که به طور سنگین دخانیات مصرف می‌کنند.
  • کسانی که سابقه‌ی اعتیاد به مواد مخدر یا الکل دارند.

همچنین اگر دچار بیماری‌ های زیر هستید، ممکن است این درمان برای شما مناسب نباشد:

  • سرطان
  • بیماری‌ های مزمن کبد
  • بیماری‌ های مزمن پوستی
  • تعداد کم پلاکت‌ های خونی
  • بیماری‌ های تیروئیدی

ماندگاری پی آر پی چقدر است؟

نتیجه حاصل از درمان پی آر پی برای ریزش مو حداقل ۱۲ ماه به طور می‌انجامد. اگرچه ماندگاری نتیجه پی آر پی مو می‌تواند به عوامل مختلفی مانند شرایط جسمانی شما، تعداد دفعات تزریق پی آر پی مو و همچنین کیفیت پی آر پی تزریق‌ شده بستگی دارد.

سن مناسب انجام پی آر پی مو (PRP):

پی آر پی، سن مخصوص ندارد و برای افراد با سن و جنس مختلف قابل انجام است اما از آنجایی که افراد زیر 25 سال نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند، پی آر پی مو بهترین روش درمانی برای آنها است. افراد زیر 21 سال که دچار انواع مختلف ریزش مو می‌شوند، می‌توانند بدون نگرانی از پی آر پی استفاده کنند.

تعداد جلسات پی آر پی مو :

تعداد جلسه‌ های لازم درمان برای کاهش ریزش مو به مورد خاص هر بیمار، شدت ریزش مو، سیکل رشد مو و عامل‌ های متعدد دیگر بستگی دارد. به طور متوسط سه تا ۶ جلسه درمان پی آر پی در فواصل یک ماهه انجام می‌شود و پس از آن بیمار باید سالی یک بار برای حفظ نتایج به متخصص مراجعه کند.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که علاقه دارید از این روش درمانی استفاده کنید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

در این کلینیک شما می توانید از انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز بهره مند شوید.

آیا تزریق PRP بی ‌خطر می‌باشد؟

از آنجایی که در تزریق  PRP از خون خود فرد تحت معالجه استفاده می‌شود، این روش بی‌ خطر محسوب می‌شود. در نتیجه خطر انتقال بیماری وجود ندارد و همچنین عوارض جانبی خاصی در رابطه با تزریق ‌PRP در افراد سالم گزارش نشده است.

دوران نقاهت انجام پی آر پی مو:

رعایت بهداشت در مدت ۴۸ ساعت پس از درمان بسیار مهم است و مو ها را در این مدت به هیچ وجه نباید شست. از بیمار خواسته می‌شود حداقل دو ساعت به سر و ناحیه‌ های تزریق دست نزند تا التیام حاصل شود.

اگر بیمار به هر دلیلی مجبور شود که به سر دست بزند، باید دست‌ ها را قبل از لمس کردن ناحیه‌ های تزریق بشوید. البته بیمار می‌تواند تمام فعالیت‌ های معمول خود را انجام دهد، به شرطی که تا ۲۴ ساعت پس از درمان نگذارد فراورده‌ های مراقبت از مو با ناحیه درمان شده تماس پیدا کند.

از آنجایی که پی آر پی موی سر درمانی غیر جراحی است، پس از درمان نیازی به استراحت کردن نیست و عملاً دوران بهبودی وجود ندارد.

اکثر بیماران می‌توانند در صورت تمایل فردای روز درمان به سر کار برگردند؛ بیمار در این زمان فقط ناراحتی مختصری را در محل گرفتن خون یا تزریق پی آر پی حس می‌کند. درد و ناراحتی ناشی از پی آر پی بیشتر از درد تزریق یک آمپول معمولی نیست.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید از این روش برای مو های خود استفاده کنید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این روش درمانی مو بپردازید.

چه ارتباطی بین پلاکت ها و رشد مو وجود دارد در پی آر پی؟

پلاکت ها یکی از چهار جزء اصلی و اساسی خون هستند (سه مورد دیگر عبارتند از: گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاسما). پلاکت ها سبب رشد و باز سازی سلول های مختلف بدن می‌شوند. همانطور که از عبارت «Platelet-Rich Plasma» مشخص است، به طور کلی مقدار پلاکت ها در این پلاسما، حدود 5 برابر غلظت آنها در خون است.

در واقع این پلاسما، هماتوکریت بیشتری دارد (هماتوکریت برابر با نسبت سلول های خونی به پلاسما است). همین غلظت بالای پلاکت ها مفید است زیرا فاکتور های رشد ترشح می‌کند که احتمالا برای بهبود زخم و رشد مجدد بافت بسیار کمک کننده است. در مورد ریزش مو، پلاکت های تزریق شده به عمق پوست سر، سلول های پاپیلای پوستی را تحریک خواهند کرد که سبب رشد و پر پشت شدن مو ها می‌شود.

آیا تزریق PRP مو سر دردناک است؟

این روش درمانی پس از استفاده از لیدوکائین و انسداد عصبی نسبتاً بدون درد می‌باشد. برای آرامش بیشتر و رفع اضطراب می‌توان از آرام‌ بخش‌ های خوراکی پیش از تزریق استفاده کرد.

مصرف این آرام‌ بخش‌ ها بسیار توصیه می‌شود و البته در این صورت بایستی یک نفر پس از درمان شخص را به منزل برساند. پیش از تزریق PRP از بی‌ حسی موضعی با لیدوکائین جهت بی‌ حس کردن پوست سر استفاده می‌شود. بقیه روند درمان نسبتاً بدون درد است.

هزینه های مربوط به پی آر پی مو:

بخش اعظمی که برای هزینه PRP پرداخت می کنید صرف دستمزد پزشک و تجهیزات و امکاناتی می شود که داخل کلینیک انتخابی شما وجود دارد. اگر تا به حال به دنبال انجام عمل های زیبایی رفته باشید یا درباره هزینه انجام عمل های زیبایی پیگیری کرده باشید، قطعا می دانید که هزینه انجام عمل های زیبایی وابسته به کیفیتی است که آن عمل دارد.

اگر شما تنها گزینه پی آر پی مو را این روش برای خود می دانید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و از هزینه انجام این درمان برای خود و هر سوال دیگری که دارید اطلاعات کامل به دست آورید.

 پی آر پی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل- پی آر پی

درباره کلینیک:

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل با دارا بودن مجموعه کامل از بهترین تجهیزات و برند ها و کمک گرفتن از بهترین تکنولوژی ها به کمک بهترین متخصصین کار آمد و حرفه‌ای و همچنین پرسنل دوره دیده در تمام زمینه‌ های مربوط به انجام پی آر پی مو و کاشت مو با استفاده از روش‌ های متعدد جهت برطرف کردن مشکلات پوستی موفقیت‌ های زیادی را در برنامه خود ثبت کرده است .

تمام خدمات مربوط به انجام در این کلینیک با بهترین روش های موجود مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است موقعیت مناسب و استفاده از تجهیزات متنوع در تکنولوژی های مدرن باعث شده که خدماتی که در این کلینیک انجام می گیرد اطمینان متقاضیان را جذب کند و نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

که باعث ایجاد رضایت در افراد متقاضی می‌شود انجام تمام مقدمات مشاوره توسط پزشک متخصص و از اساتید برجسته پوست کشور در این کلینیک برای شما فراهم است تا با کمک مشاوره به راحتی بتوانید روش مناسبی را جهت درمان و برطرف کردن مشکلات پوستی خود مورد استفاده قرار دهید و باعث ایجاد شدن زیبایی و افزایش اعتماد به نفس خود گردید.

سوالات متداول انجام پی آر پی مو:

1_درمان چه مدت طول می کشد؟

درمان بر اساس نواحی درمان حدود 60 – 90 دقیقه زمان نیاز دارد.

2_آیا پس از درمان می‌توان به روال روزانه خود بازگشت؟

بله.

3_آیا این درمان روی نواحی بدون مو و طاس نیز جواب می‌دهد؟

این درمان در نواحی که مو های کم پشت وجود دارد بهترین نتیجه را خواهد داشت.

4_آیا این درمان هم در مردان و هم زنان قابل استفاده است؟

بله.

5_برنامه درمان به چه شکل پیش می‌رود؟

اگر پی آر پی درمان مناسبی برای بیمار باشد، پزشکان می‌توانند درمان را در زمان جلسه مشاوره شروع کنند. پزشک دو جلسه درمان بعد را با 6 هفته وقفه قرار می‌دهد.

از بیمار می‌خواهند که سه ماه بعد بازگردد. در این جلسه (6 ماه پس از اولین درمان) واکنش بدن نسبت به درمان ارزیابی می‌شود. اگر بهبودی مشاهده شد، درمان‌ های بعدی بر اساس پیشرفت بدن، دو بار در سال قرار داده می‌شود.

6_آیا درمان باید تکرار شود؟

نیاز به تکرار درمان به نیاز بیمار و همچنین طرح درمان بستگی دارد. درمان پی آر پی را می‌توان تا زمانی که نتیجه دلخواه بدست می‌آید، ادامه داد. به معنی که این درمان را می‌توان هر از 3- 6 ماه برای کسب بهترین نتیجه تکرار کرد.

7_آیا می‌توان در جلسه مشاوره درمان را انجام داد؟

اگر کاندیدای مناسبی برای این درمان باشید، ممکن است پزشک بتواند درمان پی آر پی را در جلسه مشاوره شروع کند. اگر درمان در جلسه مشاوره قابل انجام نباشد، می‌توانید یک زمان پس از آن مشخص کرده و مراجعه کنید.

8_آیا پس از درمان، سر بیمار درد خواهد داشت؟

ممکن است بیمار کمی ورم و درد موقت احساس کند، اما بسیاری از بیماران حس خاصی را تجربه نمی‌کنند.

9_چند تزریق در سر تا سر پوست سر انجام می‌شود؟

تعداد تزریق به نواحی سر بستگی دارد. پزشک تعداد تزریق را در زمان درمان تعیین می‌کند.

10_آیا درمان پی آر پی عوارض دارد؟

ممکن است کمی ناراحتی در زمانی ایجاد شود که از بیمار خون گرفته می شود و در ناحیه درمان کمی ورم به طور موقت ایجاد شود. پی آر پی کاملاً بی‌ خطر به نظر می رسد زیرا پزشک از سرم خود بیمار استفاده می‌کند اما این درمان در رشد مو های هر بیماری موفقیت‌ آمیز نیست.

11_کدام روش بهتر است؟ کاشت مو یا پی آر پی مو؟

کاشت مو یک روش جراحی است که در آن مو از پشت سر بیمار برداشته می‌شود و به نواحی بدون مو پیوند زده می‌شود اما در مقابل، پی آر پی یک روش غیر جراحی است. در طول این درمان پزشک تنها مقداری از پی آر پی خون بیمار را گرفته و سپس به پوست سر تزریق می‌کند که این کار با کمک دستگاه سانتریفیوژ انجام می‌شود.

کاشت مو هزینه بیشتری نسبت به پی آر پی مو دارد.

پی آر پی زمان بهبودی کمتری از کاشت مو خواهد داشت.

در درمان پی آر پی هیچ خطر عفونتی وجود ندارد، زیرا پلاسمای به کار رفته در درمان، از خون خود بیمار گرفته می‌شود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

پروتز موی دکتر علیزاده بهترین برند

افزایش تراکم یا پرپشت شدن موی سر با روش های مدرن و خانگی

درمان ریزش موی ژنتیکی یا ارثی مردان و انواع الگوی طاسی مردانه

نتیجه گیری:

در این مقاله در مورد درمان ریزش مو و تقویت رویش مو با روش پی ار پی صحبت کردیم و همانطور که گفته شد، پی ار پی پلاسمای غنی از پلاکت است و از خون خود فرد گرفته می شود و عوارض چندانی ندارد. با توجه به مطالبی که در این متن آورده شد، نتیجه می گیریم تزریق prp فقط مختص درمان ریزش مو نیست؛

بلکه برای جوانسازی و درمان مشکلات پوستی نیز استفاده می شود. همچنین گفته شد که برای تزریق prp نیاز به کیت های مخصوص و دستگاه سانتریفیوژ است که این محصولات را نیز می توانید از این شرکت تهیه کنید.

با خواندن این مقاله به این نتیجه می رسیم که تزریق پی ار پی به مو و پوست، در چندین دوره صورت می گیرد و بهتر است بین هر دوره، یک ماه فاصله بیفتد. نتیجه تزریق Prp را همان لحظه نمی توان دید، بلکه درمان ریزش مو و تقویت رویش مو با روش پی ار پی، نیاز به چندین ماه زمان دارد و تاثیر نهایی آن را می توانید بعد از ۸ ماه ببینید؛ پس کمی شکیبا باشید.

حال اگر شما هم جزء نفراتی هستید که از کم بودن مو های خود رنج میبرید، می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این روش درمانی بپردازید. همچنین در این کلینیک تمام خدمات زیبایی پوست و مو انجام می‌گیرد که می توانید از این خدمات بهره مند شوید.

کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل
کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04591011139

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 14 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicardabil

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicardabil.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicardabil.ir/nwfk

لینک آپارات:

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/63nj5iMh

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب: https://youtu.be/lECMqwDiNBE

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند
بهترین برند فیلر چانه
جراحی تامی تاک چیست
بوتاکس مصپورت چیست 
عمل لیفت لب
برای سلامت مو چه کار کنیم

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران اردبیل
  • 09120043630-2191012756
  • info@clinicardabil.ir