تزریق بوتاکس یا بلفاروپلاستی کدام بهتر است؟

تزریق بوتاکس یا بلفاروپلاستی کدام بهتر است؟

تزریق بوتاکس یا بلفاروپلاستی کدام بهتر است؟

مقدمه

تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک یک درمان عالی و با حداقل عوارض به شمار می رود. البته موقتی بودن نتایج، از جمله دلایلی است که برخی جراحی پلک یا بلفاروپلاستی را به این تزریق دارویی ترجیح می دهند. پیش از بررسی تزریق بوتاکس و تاثیری که بر درمان پتوز دارد، بد نیست مختصر اطلاعاتی نیز در این رابطه داشته باشید.

افتادگی پلک، نوعی مشکل پوستی است که علاوه بر تاثیر منفی روی زیبایی و جوانسازی چهره، می تواند در موارد پیشرفته بر کیفیت بینایی فرد نیز اثرگذار باشد. بنابراین افرادی که دچار افتادگی شدید پلک هستند به طوری که باعث بروز مشکلاتی در دید و بینایی خود شده اند، بایستی توسط یک متخصص باتجربه در زمینه مراقبت های بینایی، مشکل خود را درمان کنند. چراکه تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک تنها برای بهبود زیبایی فرد نتیجه بخش خواهد بود.

کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل
کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل

تزریق بوتاکس چیست؟

همه به خوبی می دانیم که بوتاکس یک روش یا بهتر بگوئیم درمان تزریقی برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌ های نواحی مختلف صورت است. در این روش از ماده‌ ای که منشأ آن میکروب بوتولیسم بوده و عامل بروز نوعی مسمومیت غذایی محسوب می شود برای فلج کردن موقتی عضلات نواحی مورد نظر به کار برده می شود.

این ماده سم بوتولینوم نام دارد. البته لازم به ذکر است استفاده از این سم برای تزریق به هیچ عنوان عوارضی نظیر آنچه مصرف این باکتری به همراه دارد را نخواهد داشت.

اگر شما هم علاقه به این روش های درمانی دارید، می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و به این روش درمانی بپردازید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید.

بوتاکس
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل-بوتاکس

مراحل تزریق بوتاکس:

تزریق بوتاکس در شرایط استریل، بطور سرپایی و در مطب انجام می شود. قبل از انجام تزریق، صورت شما با استفاده از پماد های بیحس کننده بیحس می گردد. سپس بوتاکس با استفاده از سرنگی بسیار ریز در نواحی مورد نظر تزریق می شود. از آنجا که صورت شما بیحس شده و اندازه سوزن بسیار باریک است شما درد چندانی احساس نخواهید کرد.

اثرات بوتاکس حدود سه روز پس از تزریق آغاز شده، تقریبا دو هفته پس از تزریق به حداکثر می رسد و تا حدود سه ماه باقی می ماند. تزریق بوتاکس نیازی به بستری، بخیه و چسب ندارد.به منظور برقرار و مداوم ماندن اثرات بوتاکس، تکرار تزریق آن هر سه ماه یکبار تا یک سال، و سپس بصورت سالیانه توصیه می شود.

درمان افتادگی پلک با تزریق بوتاکس:

تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک معمولا زمانی تجویز می شود که عضلات پلک شل شده و حتی اختلالاتی را نیز برای بینایی فرد به وجود می آورد. معمولا در چنین شرایطی علاوه بر بوتاکس، روش های درمانی متفاوتی بسته به نظر پزشک و وضعیت پلک برای بیمار در نظر گرفته می شود.

اما برای رفع افتادگی پلک توسط تزریق بوتاکس که موضوع مورد بحث ما در این مطلب است، معمولا یک درمان دوره ای که شامل چندین مرحله تزریق سم بوتولینوم برای استحکام و لیفت پلک است، تجویز می شود که در اثر آن عضلات پلک حالت اولیه و زیبای خود را به دست می آورند. توجه داشته باشید اگر این روش توسط افراد غیرمتخصص و فاقد تجربه انجام گردد، ممکن است با عوارضی همچون افتادگی پلک مواجه شوید که معمولا سه تا چهار هفته نیز پابرجا خواهد بود.

تاثیر بوتاکس روی پلک:

معمولا مدت زمان ماندگاری و تاثیر بوتاکس پلک روی افراد مختلف، متفاوت است و از چند هفته تا چند ماه متغیر خواهد بود. اما به طور متوسط ماندگاری تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک را می توان بین 3 تا 4 ماه دانست. البته باید تذکر داد که رعایت برخی اصول و نکات مراقبتی قبل و بعد از تزریق نیز در ماندگاری آن بسیار اثرگذار خواهد بود.

از طرفی پزشک بایستی اطلاعات کافی از سوابق پزشکی، دارو هایی که مصرف می کنید و یا احتمال حساسیت شما نیز در اختیار داشته باشد. به این ترتیب تاثیر بوتاکس و میزان ماندگاری آن تحت تاثیر این فاکتور ها تعیین می گردد.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس به سه عامل بستگی دارد:

1- مکانیسم بدن فرد : که طبیعت متفاوتی دارد متابولیسم متفاوت افراد باعث می­شود برخی بوتاکس تزریق شده را زودتر جذب کنند و برخی دیرتر.

3- محل و میزان تزریق بوتاکس:که به مهارت پزشک مربوط می­ شود. چنانچه بوتاکس در محل صحیح تزریق نگردد، اگر خیلی سطحی و یا بیش از اندازه عمقی باشد علاوه بر کم اثر شدنش، ماندگاری آن هم کاهش می­ یابد.

تزریق بوتاکس یا بلفاروپلاستی کدام بهتر است؟

همه بوتاکس را به عنوان روشی تزریقی برای از بین بردن چین و چروک‌ها و صاف و جوان کردن پوست می‌شناسند. در این تزریق از ماده‌ای به عنوان سم بوتولینوم استفاده می‌شود. سم بوتولینوم از همان میکروبی به دست می‌آید که باعث ابتلا به بوتولیسم، نوعی مسمومیت غذایی می‌شود. تزریق بوتاکس با هدف درمانی به منظور فلج کردن موقت عضلات انجام می‌شود. تزریق بوتاکس عوارض جانبی ناشی از مصرف این باکتری را به دنبال ندارد.

اثر تزریق بوتاکس غالباً موقتی است و درمان باید پس از گذشت سه تا چهار ماه تکرار شود. بسیاری از بیماران تزریق بوتاکس را راهکاری مقرون به صرفه می‌دانند، اما اگر در جستجوی راه‌ حل دائمی‌ تری هستید، می‌توانید بلفاروپلاستی را انجام دهید. زیرا اگر افتادگی پلک ناشی از پیری میدان دید تان را مسدود کرده باشد یا زیبایی ظاهری را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده باشد، جراح پلاستیک معمولاً می‌تواند مشکل را با بالا بردن پلک اصلاح کند. اثر جراحی پلک بلفاروپلاستی معمولا ماندگار تر از تزریق بوتاکس است.

جراحی و تزریق بوتاکس در کلینیک بین المللی اردبیل:

کلینیک بین المللی اردبیل یکی از معتبر ترین و باسابقه‌ ترین کلینیک‌ های زیبایی پوست و مو در اردبیل است. با بیش از سال ها سابقه کار و فراهم آوردن محیطی حرفه‌ای، همواره تلاش کرده‌ایم تا از بهترین و مجرب‌ ترین کادر درمان بهره ببریم.

یادتان باشد که جدا از خطرات جراحی، عدم رسیدن به نتایج دلخواه از شایع‌ ترین عوارض تمامی جراحی‌ های زیبایی است؛ البته در صورتی که در مرکزی نامعتبر جراحی کنید. نتایج تماماً رضایت بخش تعداد فراوانی از جراحی‌ های پلک که در این مرکز انجام شده‌اند، تضمین کیفیت کار کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما در تماس باشید.

مزایای تزریق بوتاکس:

تزریق بوتاکس باعث مسدود نمودن سیگنال های عصبی و انقباضات عضلات می شود که چین و چروک و خطوط موجود در صورت را کاملا محو می نماید و در نتیجه جوانسازی و زیباسازی پوست را برای فرد به ارمغان می آورد.

دیگر مزایای تزریق بوتاکس شامل:

  • بدون نیاز به جراحی نتایج طبیعی و قابل مشاهده خواهد بود.
  • باعث لطیف و نرم شدن پوست می شود به گونه ای که صورت طبیعی خواهد شد و اطرافیان متوجه تزریق نمی شوند.
  • روشی بی درد می باشد که پزشک از مواد بی حسی در این پروسه استفاده می کند.

مزایای جراحی بلفاروپلاستی:

  • چهره جوان تر به نظر می رسد.
  • ظاهر چشم ها از نظر زیبایی شناسی بهبود می یابد.
  • حالت نگاه طبیعی شده و در پلک ها احساس سنگینی نمی شود.
  • محدوده دید نیز در افرادی که دچار افتادگی پلک بوده اند بهبود می یابد.

شما هم می توانید از مزایای بی‌شمار جراحی بلفاروپلاستی و تزریق بوتاکس در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل به صورت تضمینی بهره مند شوید، همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشکی متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

عوارض تزریق بوتاکس و بلفاروپلاستی:

پوست نواحی اطراف چشم بسیار حساس است و احتمال بروز عوارض بعد از تزریق بوتاکس وجود دارد. شایع ترین عوارضی که ممکن است بعد از تزریق بوتاکس به این نواحی رخ دهد، عبارتند از :

  • مشکل در بستن چشم ها
  • افتادگی پلک
  • بی حسی در اطراف چشم
  • تورم و کبودی
  • ضعف عضلانی موقت
  • عوارض جانبی شدید تر عبارتند از :
  • خونریزی در ناحیه تزریق
  • کبودی و قرمزی
  • سرگیجه و سردرد
  • درد در محل تزریق
  • عدم تقارن صورت
  • مشکل در کنترل مثانه
  • مشکل در بلع

افرادی که بیماری های خاصی دارند باید از تزریق بوتاکس اجتناب کنند. همچنین زنان باردار و شیرده برای پیشگیری از بروز عوارض احتمالی، باید از تزریق بوتاکس پرهیز کنند.

تزریق بوتاکس و هر نوع جراحی زیبایی باید در مطب پزشک و زیر نظر متخصص انجام شود. قبل از شروع جراحی، پزشک ممکن است از بی حسی موضعی استفاده کند تا درد و ناراحتی شما کاهش پیدا کند. یکی از مهمترین مزایای تزریق بوتاکس انجام آن در کوتاه ترین زمان ممکن است.

تزریق بوتاکس نوعی جراحی غیر تهاجمی است که در کمترین زمان ممکن انجام شود. این جراحی بسته به گستردگی نواحی مورد نظر بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می برد.

بعد از تزریق بوتاکس نیازی به دوره ریکاوری نیست و به راحتی می توانید زندگی روزمره خود را از سر بگیرید.

اما در جراحی بلفاروپلاستی فرد باید بین ۴ تا ۷ روز از محیط اجتماعی دور باشد.

 اثرات و نتایج تزریق بوتاکس:

تزریق بوتاکس باید به رفع و کاهش خطوط و چین و چروک صورت کمک کند تا ظاهر زیبایی را به وجود بیاورند و صورت شما کاملاً جوان شود. معمولاً نتایج حاصل از درمان حدود ۳ تا ۴ ماه باقی می‌ماند و پس از آن از بین می‌رود به همین دلیل شما به تزریق مجدد بوتاکس نیاز دارید تا نتایج به دست آمده حفظ شود.

نتایج به دست آمده مدت بیشتری باقی می‌‌ماند، در حقیقت عضلات صورت به ایجاد چین و چروک عادت کرده‌اند  و بوتاکس تزریق شده از بروز این وضعیت جلوگیری می‌کند. تعداد زیادی از افراد می‌‌توانند طی مدت ۴ تا ۵ روز شاهد نتایج بدست آمده باشند اما به طور کلی حدود دو هفته طول می‌کشد تا نتایج نهایی دیده شوند. پس از تزریق بوتاکس باید چین و چروک عمیق صورت بهبود یابند و به تدریج از بین بروند.

در صورتی که مراقبت بعد از بلفاروپلاستی تأثیر بسیار بالایی در سرعت بروز نتایج نهایی حاصل از کار خواهد داشت؛ به همین دلیل همان قدر که در انتخاب پزشک و کلینیک شناخته شده برای انجام این کار تأکید می‌شود، باید در رعایت مراقبت‌ های پس از بلفاروپلاستی نیز توجه بالایی داشت.

افرادی که تمامی نکات و موارد گفته شده توسط پزشک خود را به دقت دنبال می‌کنند می‌توانند از هفته سوم به بعد نتایج مثبت به دست آمده را مشاهده کنند. البته برای بروز نتایج اصلی حاصل از این کار بهتر است حدود ۳ ماه صبر داشته باشید.

شما هم می‌توانید از اثرات و نتایج انواع روش‌ های جوانسازی چشم در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید و مشاوره بگیرید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط متخصصان و کارشناسان حرفه ای صورت می گیرد که می توانید از انواع این خدمات بهره مند شوید.

کاندیدای مناسب جراحی بلفاروپلاستی و تزریق بوتاکس:

جراحی بلفاروپلاستی برای افرادی که دارای پوست شل یا بافت چربی انباشته در پلک هستند مناسب است. برخی افراد ممکن است از اینکه پلک‌ های آنها در پایان روز احساس سنگینی دارد شکایت کنند. با برش پوست اضافی پلک در این افراد می‌توان پلک را در محل طبیعی و مناسب خود قرار داده و شکلی جوان به آن بخشید.

بلفاروپلاستی پلک پایین بیشتر برای حذف توده‌ های چربی انباشه در زیر و پشت پلک به کار می‌رود. این مشکل که معمولا بصورت ژنی بوده و در اوایل سن 40 سالگی خود را نشان می‌دهد می‌تواند با ایجاد ساختاری پف کرده در زیر چشم، فرد را خسته نشان دهد. با انجام جراحی بلفاروپلاستی می‌توان ظاهری جوان و شاداب در چنین افرادی ایجاد کرد.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط و نوع روش درمانی بهترین راه را انتخاب کنید و به بهترین نتیجه دست پیدا کنید در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر پزشکان و متخصصان با تجربه و حرفه ای صورت می گیرد که می توانید از آن ها بهره مند شوید و همواره زیبایی جوانی خود را در کنار سلامت حفظ کنید.

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس:

برای دریافت بهترین نتیجه از تزریق بوتاکس در اطراف چشم لازم است قبل از انجام این کار مراقبت های لازم را انجام دهید. از مهم ترین موارد مراقبتی قبل از تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های پنجه کلاغی می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

لیزر پوست، شیو، اپیلاسیون، استفاده از پودر و کرم های مو بر برای حذف مو های ذائد صورت حداقل یک هفته قبل از بوتاکس ممنوع می باشد.

به منظور جلوگیری از انعقاد خون پس از تزریق بوتاکس، مصرف نوشیدنی های الکلی 24 ساعت قبل از تزریق ممنوع می باشد.

دارو های رقیق کننده خون از قبیل آسپرین و ایبوپروفن قبل از تزریق بوتاکس نباید مصرف شوند. در صورت لزوم مصرف این دارو ها بهتر است با پزشک معالج مشورت نموده و مجوز های لازم را دریافت نمایید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به چشم:

تحقیقات از تاثیر یک هفته ای تزریق بوتاکس به دور چشم حمایت می کنند. بعد از گذشت یک هفته از تزریق بوتاکس، می توانید تاثیرات آن را به وضوح مشاهده کنید. مدت زمان اثر بخشی بوتاکس بین ۴ تا ۶ ماه است و طی این مدت هیچ اثری از چین و چروک ها نخواهید دید.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم اثربخشی بوتاکس دائمی نیست. در صورتی که می خواهید نتایج بوتاکس ماندگاری بیشتری داشته باشند باید تزریق بوتاکس را بعد از مدتی تمدید کنید.

تزریق بوتاکس برای داشتن بیشترین اثربخشی، نیازمند رعایت برخی دستورالعمل ها است. نواحی دور چشم به دلیل حساس بودن باید بعد از تزریق بوتاکس مراقبت شوند، تا بروز عوارض جانبی به حداقل برسد. ضروری ترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به اطراف چشم عبارتند از :

  • پرهیز از دراز کشیدن به مدت چند ساعت

بعد از تریق بوتاکس به دور چشم ، باید به مدت چند ساعت از دراز کشیدن اجتناب شود. زیرا دراز کشیدن می تواند منجر به حرکت ماده بوتاکس به زیر پوست شود و باعث بروز عوارض شود. به همین دلیل توصیه می شود تا ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از دراز کشیدن پرهیز شود تا احتمال بروز عوارض جانبی کاهش یابد.

  • اجتناب از ماساژ دادن نواحی تزریق بوتاکس

برای اثربخشی بوتاکس لازم است از هرگونه ماساژ دادن و وارد کردن فشار به منطقه تزریق پرهیز شود. ماساژ دادن نواحی زیر چشم بعد از تزریق بوتاکس، می تواند باعث پخش شدن بوتاکس در زیر پوست شود و مشکلاتی همچون افتادگی پلک و عدم تقارن صورت را ایجاد کند.

  • پرهیز از مصرف دارو های ضدالتهاب

برخی از بیماران برای کنترل تورم و کبودی ناشی از تزریق بوتاکس، اقدام به مصرف دارو های ضد التهاب می کنند. در حالیکه تورم و کبودی واکنش طبیعی بدن نسبت به این جراحی است و بعد از گذشت ۲۴ ساعت به خودی خود رفع می شود.

مصرف دارو هایی همچون ایبوپروفن و سایر دارو های ضد التهاب دوره نقاهت را طولانی می کنند و ممکن است منجر به کبودی و خونریزی غیرقابل کنترل در نواحی تزریق شود. به همین دلیل بعد از تزریق بوتاکس لازم است از مصرف این دارو ها اجتناب شود.

  • اجتناب از دوش گرفتن تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس

حمام کردن بعد از تزریق بوتاکس به دور چشم، می تواند نفوذپذیری پوست را افزایش دهد و باعث حرکت بوتاکس در زیر پوست شود و مشکلاتی برای شما ایجاد کند. بعد از گذشت ۲۴ ساعت، ماده بوتاکس جذب ناحیه مورد نظر می شود و شما می توانید بعد از گذشت این مدت استحمام کنید.

  • اجتناب از انجام فعالیت های سنگین و ورزش کردن

۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس، ورزش کرن ممنوع است و بیمار نباید فعالیت های سنگین انجام دهد. ورزش کردن ممکن است نفوذ پذیری پوست را افزایش دهد و باعث حرکت بوتاکس در زیر پوست شود و عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

  • پرهیز از مصرف الکل و دخانیات

مصرف دخانیات و الکل، علاوه بر اینکه دوره نقاهت بعد از تزریق بوتاکس را طولانی می کند ، ممکن است باعث ایجاد التهاب در محل تزریق شوند و به پوست شما آسیب برساند. به همین دلیل برای اثربخشی بوتاکس، لازم است ۲۴ ساعت قبل و بعد از تزریق از مصرف دخانیات و الکل پرهیز شود.

افرادی که نباید بوتاکس اطراف چشم انجام دهند:

علاوه بر خانم های باردار، تزریق بوتاکس برای برخی از افراد به دلیل عوارض ناشی از آن ممنوع می باشد. از جمله این افراد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • افرادی که مشکل انعقاد خون داشته و آسپرین و داروهای رقیق کننده مصرف می کنند.
  • افرادی که دچار مشکلات پوستی از قبیل تبخال یا عفونت در اطراف چشم می باشند.
  • افرادی که دچار بیماری های عصبی و ضعف عضلانی می باشند

آیا بوتاکس همه ی چین و چروک های زیر چشم را رفع می کند ؟

بوتاکس اثربخشی بالایی دارد، اما فقط برای رفع چین هایی که در اثر حرکت عضلات ایجاد می شوند، استفاده می شوند. تزریق بوتاکس عموما برای رفع خطوط بین ابرو، خطوط پیشانی، چین و چروک های پنجه کلاغی و خطوط اطراف چشم استفاده می شود. خطوطی که روی صورت ثابت شده اند، به تنهایی با بوتاکس رفع نمی شوند و باید با سایر روش های درمانی ترکیب شود.

بوتاکس نمی تواند چین و چروک ها را به طور دائمی رفع کند، زیرا اثربخشی آن موقتی است. تزریق بوتاکس به دور چشم، ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد و بعد از گذشت این مدت، چین و چروک ها قابل برگشت هستند. بعد از گذشت ۶ ماه، مسیر ارسال تکانه های عصبی فعال می شود و عضلات دوباره منقبض می شوند. برای حفظ نتایج دائمی تزریق بوتاکس باید تمدید شود.

بوتاکس
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل-بوتاکس

تزریق بوتاکس به دور چشم چقدر موثر است ؟

یکی از سوالات رایج بیماران، درباره کاربرد تزریق بوتاکس به زیر چشم است. برخی از بیماران می خواهند بدانند، آیا تزریق بوتاکس، کمکی به رفع سیاهی و گودی زیر چشم می کند؟

درباره اثربخشی تزریق بوتاکس برای درمان سیاهی و پف زیر چشم، مطالعات کمی انجام شده است و پزشکان درباره اثربخشی آن اطمینان کافی ندارند. سیاهی و پف زیر چشم از طریق روش های دیگری از جمله کربوکسی تراپی، لیزر درمانی و استفاده از فیلر ها قابل درمان است.

چند بار می توان تزریق بوتاکس به صورت انجام داد؟

در پاسخ به این سوال که تزریق بوتاکس را تا چه اندازه و به چه تعداد می‌توان تکرار کرد باید گفت که این موضوع نیز به نکاتی بستگی دارد که باید آن‌ ها را بررسی کرد:

یکی از این موضوعات سن افرادی است که بوتاکس می‌کنند. اگر سن افراد متوسط رو به بالا باشد باید محدودیت‌ هایی در انجام بوتاکس در نظر گرفت زیرا ممکن است به سلامتی آن‌ها آسیب رسانده و روحیه‌ آن‌ها را ضعیف کند. برای افرادی که میانسال می‌باشند تزریق بوتاکس و تکرار تا حد بسیار زیادی مجاز می‌باشد و افراد می‌توانند با اجازه پزشک، تزریق بوتاکس خود را به صورت مرتب تکرار کرده و نتایج لازم را از آن بگیرند.

برای تاکید باید دوباره گفت که در سنین میانسالی برای تکرار تزریق بوتاکس به صورت، اجازه پزشک نیاز است و نباید به صورت سر خود این کار را انجام داد. اما در سنین جوانی افراد معمولا نیازی به تزریق بوتاکس ندارند زیرا در این سنین پوست افراد در بهترین شرایط قرار داشته و بیشترین زیبایی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

اما در برخی حوادث پیش آمده برای افراد ممکن است پوست دچار مشکلاتی شود که با بوتاکس کردن این مشکلات رفع می‌شوند. در این زمان با اجازه پزشک و زمان مشخص شده توسط او تکرار بوتاکس مانعی نخواهد داشت.

در تزریق و همچنین تکرار در زمان‌ های مختلف، عملکرد پزشک متخصص تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در نتیجه باید در انتخاب پزشک دقت کافی را به عمل بیاورید تا دچار مشکل نشوید. اگر تزریق بیش از حد یا در محل اشتباهی تزریق شود متقاضی نمی‌تواند آن قسمت از صورت را حرکت دهد و این مسئله عواقب بدی را به همراه دارد.

اما خوشبختانه بوتاکس یک تزریق موقتی است و در اغلب موارد اگر اشتباهی صورت بگیرد، اندام هدف مجددا پس از چند ماه به حالت اولیه بر می‌گردد. پس مراجعه به یک پزشک باتجربه بسیار مهم است.

باید به خاطر داشته باشید که استفاده از این دارو بیشتر از حد تجویز شده آن را مؤثر تر نخواهد کرد و ممکن است عوارض جانبی جدی به همراه داشته باشد. علائم مصرف بیش از حد ممکن است فوراً ظاهر نشود، اما می‌تواند شامل ضعف عضلات و تنفس ضعیف یا دیگر عوارض باشد.

هزینه تزریق بوتاکس بیشتر است یا بلفاروپلاستی؟

تزریق بوتاکس به عنوان یک فرایند حداقل تهاجمی زیبایی ، می تواند جوانی در نواحی مختلف صورت را بازیابی کند. با توجه به متنوع بودن نواحی درمان و متغیر بودن وسعت ناحیه تحت درمان ، در صورت بیماران مختلف ، تعیین یک قیمت ثابت برای درمان بیماران مختلف با فرایند تزریق بوتاکس ، امری نا ممکن می باشد.

مطمئن ترین راه برای کسب اطلاعات موثق در خصوص هزینه تزریق بوتاکس شما ، شرکت در جلسه مشاوره می باشد. پزشک شما در طول این جلسه ، نخست پس از کسب اطلاعات درباره سابقه پزشکی تان ، داوطلبی شما را تعیین می نماید. پس از آن ، با آزمایش کامل صورت ، مشکلات آن را بررسی کرده و با ارزیابی عمق و وسعت درمان ، هزینه نهایی را اعلام می نماید.

شما می توانید با مشاوران و کارشناسان حرفه ای ما در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تماس بگیرید و در خصوص بهترین جراحی پلک چشم ،و هر سوال دیگری که دارید اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بیشمار این روش درمانی بهره مند شوید.

تعداد جلسات تزریق بوتاکس و بلفاروپلاستی:

میزان و تعداد تزریقات بوتاکس زیبایی به نسبت اهداف و نیاز های هر بیمار متفاوت است. در جلسه مشاوره قبل از تزریق، پزشک میزان و تعداد تزریقات مناسب برای نواحی که خواهان اصلاح عیوب آن هستید از جمله خط اخم‌ های متوسط تا شدید، خطوط پنجه کلاغی و چروک ‌های پیشانی را تعیین می ‌کند.

به یاد داشته باشید تنها درمان تایید شده برای رفع چروک‌ های همه این سه ناحیه تزریق بوتاکس است. برای خطوط پنجه کلاغی کنار چشم‌ ها، متخصص در سه ناحیه از عضلات اطراف چشم تزریق انجام می‌دهد. این کار برای هر دو چشم انجام می‌شود. برای ناحیه خط اخم، متخصص پنج تزریق در عضلات بین دو ابرو و پیشانی انجام خواهد داد. برای چروک‌ ها و خطوط افقی پیشانی، متخصص پنج تزریق در عضله پیشانی انجام خواهد داد.

اما عمل بلفاروپلاستی در جلسه مشاوره پزشک در مورد نحوه انجام عمل، عوارض احتمالی پس از جراحی و مراقبت ها با شما گفت‌وگو خواهد کرد. شما با مشاهده عکس ها و نمونه کار های پزشک می توانید با این جراحی بیشتر آشنا شوید و انتخابی درست داشته باشید .

در جلسه جراحی پزشک مشکلات پوست پیرامون چشم شما را برطرف می‌کند.  این جراحی در یک جلسه انجام می شود و مدت زمان آن به انتظارات شما، مهارت پزشک و نوع جراحی بستگی دارد .

۷ روز پس از از جراحی شما برای برداشتن بخیه ها و بررسی نتایج عمل مجدد به کلینیک مراجعه خواهید کرد.

دوران نقاهت تزریق بوتاکس چقدر است؟

به طور معمول، پس از 3 تا هفت روز، تاثیرات آن آغاز می شوند. این مدت زمان با توجه به نوع داروی تزریق شده، نوع پوست شما و حتی تجربه پزشک شما بستگی دارد. بعد از تزریق نیز، نیازی به استراحت بسیار زیاد نخواهید داشت ولی باید تا حدود 4 ساعت، بر روی زمین دراز نکشید. همان طور که گفته شد، اثرات بوتاکس از 2 تا 6 ماه باقی خواهند ماند.

اما در عمل جراحی بلفاروپلاستی افراد می‌توانند یک تا دو روز پس از جراحی به کار های سبک مانند کار کردن با کامپیوتر بپردازند. با این حال بازگشت به کار فیزیکی نسبتا سنگین تر نیاز به چند روز زمان خواهد داشت اما این بدان معنا نیست که افراد به کار سنگین در سه روز پس از جراحی بپردازند. زمان لازم براى شروع فعاليت هاى ورزشى در حد چند هفته مى باشد .

بهبود کامل محل جراحی و شکل‌یابی طبیعی بافت‌ های اطراف و زیرین محل جراحی نیاز به 3 تا 6 ماه زمان دارد. به صورت کلی توصیه می‌شود تا افراد حداقل یک هفته از کار های سنگین و کار های مرتبط با شغل خود دوری کنند. بخیه‌ ها نیز معمولا یک هفته پس از جراحی برداشته می‌شوند. در صورتی که کبودی یا جای زخم جراحی تاثیر منفی در ظاهر فرد دارد می‌توان از عینک آفتابی مناسب برای پوشش دادن ظاهری آنها استفاده کرد.

سوالات متداول عمل جراحی بلفاروپلاستی و تزریق بوتاکس:

۱_آیا در صورت مصرف سایر دارو های میگرن می توان از بوتاکس استفاده کرد؟

مقدار بوتاکس به قدری کم است که اثر آن در ناحیه ای که تزریق می شود، موضعی باقی می ماند. سم بوتولینوم در سطح سیستمیک قابل تشخیص نیست و هیچ نشانه ای در مورد عدم تحمل احتمالی ناشی از تداخل با سایر دارو ها وجود ندارد.

۲_چرا بعضی افراد با انجام بلفاروپلاستی دچار خشکی چشم می‌شوند؟

بعضی پزشکان بی‌تجربه یا غیر متخصص در انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین، بدون محاسبه و در نظر گرفتن میزان پوست اضافی اقدام به برش و برداشتن پوست می‌کنند. همین موضوع سبب می شود که فرد در زمان خواب امکان بستن کامل چشم را نداشته باشد. ضمن این‌که در چنین شرایطی افراد با اختلال در پلک زدن کامل، دچار خشکی چشم می‌شوند.

۳_جراحی پلک آسیایی چیست؟

زمانی که جراحی بلفاروپلاستی در پلک بالا و  پایین هم زمان انجام می‌شود، به آن جراحی پلک آسیایی گفته می‌شود. این جراحی پلک به جهت ویژگی خاص چشم آسیایی‌ها (در کشور های چین، ژاپن، کره، مالزی و…) که دارای افتادگی پلک و په زیر چشم هستند، به جراحی پلک آسیایی شهرت پیدا کرده است. اما درواقع جراحی خاصی نیست و همان بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین است.

۴_آیا می‌توان برای بار دوم بلفاروپلاستی پلک انجام داد؟

به گزارش HealthLine جراحی بلفاروپلاستی عمل زیبایی یکبار مصرف نامیده می‌شود. این اصطلاح به این معنی است که معمولا تنها یک بار می‌توان با انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک، زیبایی و جذابیت پلک را ایجاد کرد.

اما درصورتی‌که با اولین جراحی بلفاروپلاستی، فرد به رضایت از ظاهر نرسد و پزشک نیز شرایط انجام عمل ترمیمی بلفاروپلاستی را فراهم بداند، انجام آن برای بار دوم نیز ممکن است. هرچند در تمامی جراحی‌ های زیبایی، انجام جراحی ترمیمی بسیار مشکل‌ تر از اولین جراحی خواهد بود.

۵_چه موادی در بوتاکس وجود دارد؟ بوتاکس از چه موادی ساخته شده است؟

بوتاکس در واقع سمی از یک باکتری بی هوازی به نام بوتولینوم می باشد. این سم را در دوزاج دارویی تهیه می کنند و از نظر ایمنی آن را بررسی می نمایند تا قابل تزریق به انسان شود.

۶_افراد با چه اهدافی تمایل به تزریق بوتاکس دارند؟

طیف تزریق بوتاکس بسیار گسترده می باشد. از بوتاکس چه در زمینه های زیبایی و چه در زمینه های درمانی استفاده می شود. به طور رایج از بوتاکس در عرصه ی جوانسازی پوست و رفع عارضه های پوستی مانند چین و چروک استفاده می شود.

۷_آیا تزریق بوتاکس محدوده ی سنی دارد؟لازم به ذکر است تزریق بوتاکس یک اقدام پیشگیرانه محسوب می شود نه درمانی!!! بنابراین توصیه ی ما به افراد این است که اگر برای جوانسازی خود تصمیم به تزریق بوتاکس می گیرند، قبل از اینکه خطوط چهره ی آن ها بیشتر و یا عمیق تر شوند نسبت به انجام این روش اقدام نمایند.

در کشور ایران به دلیل اینکه افراد در معرض آفتاب سوزان قرار می گیرند، با ضایعات پوستی زیادی مواجهه می شوند. معمولا تزریق بوتاکس (به جهت زیبایی و جوانسازی پوست) را بعد از اتمام سن بلوغ می توان انجام داد.اما اگر جنبه ی درمانی تزریق بوتاکس مطرح باشد، این روش در هر سنی بنا به صلاح دید پزشک متخصص قابل انجام می باشد.

۸_آیا بعد از بوتاکس پلک ها دچار افتادگی می شوند؟

با وجود تمام مزایا و نتیجه‌ بخش بودن سریع تزریق بوتاکس، این تکنیک زیبایی بدون مشکلات احتمالی و عوارض جانبی آن نیست. یک عارضه جانبی نادر و ناگوار، پلک افتاده است. افتادگی پلک ناشی از بوتاکس باعث می‌شود صورت نامتقارن به نظر برسد.

پتوز که نام دیگر افتادگی پلک است می‌تواند نگران‌ کننده باشد اما خوشبختانه این وضعیت دائمی نیست و با گذشت زمان از بین می‌رود. علاوه بر این، با پیروی از دستورالعمل‌ های تزریق بوتاکس و رعایت توصیه‌ های بعد از تزریق بوتاکس، می‌توان خطر این مشکل را به حداقل رساند. با این حال حتی اگر این دستورالعمل‌ ها رعایت شود، ممکن است پتوز پلک در برخی از افراد باز هم رخ بدهد.

۹_چه عواملی باعث افتادگی پلک‌ ها بعد از بوتاکس می ‌شود؟

سم بوتولینوم موجود در تزریق بوتاکس جادوی خود را با ایجاد فلج عضلانی عمدی در صورت انجام می‌دهد. این فلج عمدی مانع از انقباض عضلات دور چشم، خط لبخند و چین و چروک پیشانی می‌شود. متأسفانه در موارد نادر بوتاکس مورد استفاده به عضله‌ای بالا تر از چشم به نام levator palpebrae منتقل می‌شود و باعث افتادگی پلک در تزریق بوتاکس می‌گردد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

بهترین روش های جوانسازی چشم چیست؟

تزریق بوتاکس دور چشم/ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

علت سردرد بعد از بوتاکس چیست؟

نتیجه گیری:

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی است که با هدف زیبایی و جوان‌سازی صورت استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس روشی غیر تهاجمی بوده و کاندیدهای انجام آن می‌توانند بدون بروز عوارض جانبی خطرناک و آزاردهنده به نتیجه ایده‌آل خود برسند. اما اگر مراحل انجام تزریق توسط فرد غیر متخصص در این زمینه انجام شود و یا از مواد غیر استاندارد و معتبری برای این منظور استفاده شود می‌توان شاهد برخی نتایج ناخوش آیندی شد.

بلفاروپلاستی هم یک روش جوانسازی می باشد که متقاضیان زیادی دارد. بعد از بلفاروپلاستی نیز باید مراقبت هایی انجام گیرد تا به نتیجه مطلوب پس از آن برسید.

بلفاروپلاستی یک روش بدون خطر برای رفع افتادگی و چربی اضافی پلک چشم می باشد.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط و نوع روش درمانی بهترین راه را انتخاب کنید و به بهترین نتیجه دست پیدا کنید در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر پزشکان و متخصصان با تجربه و حرفه ای صورت می گیرد که می توانید از آن ها بهره مند شوید و همواره زیبایی جوانی خود را در کنار سلامت حفظ کنید.

کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل
کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04591011139

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 14 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicardabil

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicardabil.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicardabil.ir/sfp9

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب:

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند
بهترین برند فیلر چانه
جراحی تامی تاک چیست
بوتاکس مصپورت چیست 
عمل لیفت لب
برای سلامت مو چه کار کنیم

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران اردبیل
  • 09120043630-2191012756
  • info@clinicardabil.ir