بلفاروپلاستی بهتر است یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی بهتر است یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی بهتر است یا پلاسما جت

عمل زیبایی بلفاروپلاستی یا پلاسما جت در جهت بهبود یافتن شکل ظاهری پلک‌ ها و جوان سازی پوست اطراف چشم مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج مطلوبی به همراه دارد. تفاوت این دو روش در نحوه برداشتن پوست اضافه پلک ها می باشد اما هر دو کاربرد و اهداف یکسانی دارند. فرایند زیبایی پلاسما جت به صورت غیر جراحی انجام می شود یعنی هیچ برش و بخیه ای بر سطح پلک ایجاد نمی‌ شود. اما، مراحل جراحی پلک با استفاده از تیغ جراحی طی خواهد شد. در ادامه این مطلب ما می خواهیم این دو فرایند زیبایی را به شما معرفی کنیم و توضیحاتی در مورد تفاوت آن ها اعلام کنیم . پس اگر شما نیز با مشکل افتادگی پلک مواجه هستید و می خواهید شکل ظاهری چشم های خود را بهبود بخشید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید انتخابی درست و رضایت‌ بخش حاصل کنید.

کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل
کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل

بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی زیبایی پلک یک روش جراحی است که از نظر پزشکی ضروری نیست و صرفاً برای بهبود ظاهر شما انجام می شود و ممکن است از روش پلاسما جت استفاده شود.

متأسفانه، ممکن است پلک های بالایی و گاهی اوقات تحتانی شما به عنوان بخشی از روند پیری دچار افتادگی یا ضعف شوند که نیاز به جراحی بلفاروپلاستی افزایش میابد . همچنین ممکن است ابرو های شما به عنوان بخشی از همان فرآیند آویزان یا افتادگی داشته باشند.

ممکن است ماهیچه ها ضعیف شده و با بزرگ شدن محفظه­ های چربی برجسته تر نیز بشوند. این ممکن است یک بیماری ارثی باشد که در خانواده شما جریان دارد. از نظر آرایشی، چنین شرایطی ممکن است از جذابیت کلی چشم و صورت شما برآید و باعث ایجاد خستگی یا پیری شود.

متخصصان چشم و جراحان چشم (یک فوق تخصص جراحی چشم پزشکی) معمولاً این نوع روش های بلفاروپلاستی را انجام می دهند. اما ممکن است جراحان عمومی پلاستیک، جراحان دهان و فک و صورت و جراحان گوش، بینی و گلو نیز جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی را با استفاده از پلاسما جت انجام دهند.

همچنین می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرارگیرید و اگر علاقه دارید شکل ظاهری چشمان خود را تغییر دهید، زیر نظر پزشک با تجربه و حرفه ای به انجام این روش بپردازید و از نتایج حاصله لذت ببرید.

پلاسما جت چیست؟

پلاسما جت یک روش درمانی بسیار پیشرفته است که از قلم پلاسما برای لیفت پوست و از بین بردن افتادگی پلک یا چربی‌ های اطراف چشم استفاده می‌کند. کار کردن با دستگاه پلاسما جت بسیار راحت است. اثرات این روش مثل لیفتینگ پلک افتاده یا رفع چین و چروک پوست اطراف چشم، بعد از به پایان رسیدن دوره نقاهت قابل مشاهده هستند. پلاسما جت بر خلاف جراحی، نیازی به برش دادن پوست پلک یا استفاده از روش‌ های تهاجمی دیگر ندارد. این روش به شکل کاملاً کم خطر و غیر تهاجمی انجام می‌شود و کوچک‌ ترین آسیبی به سطح چشم وارد نخواهد کرد.

در فرایند پلاسما جت، قلم پلاسما روی سطح پلک قرار داده می‌شود و با ایجاد یک جرقه، گرما توسط دستگاه به سطح پوست می‌رسد. انتقال گرمای شدید به سطح پوست موجب انقباض سلول‌ های پوستی می‌شود و بر فرایند سفت شدن پوست مؤثر است. برخلاف جراحی بلفاروپلاستی که ممکن است دوره نقاهتی به مدت دو الی سه هفته داشته باشد، دوره نقاهت بلفاروپلاستی با پلاسماجت بعد از گذشت یک هفته به پایان می‌رسد. بعد از به پایان رسیدن دوره نقاهت، افتادگی پلک تا حد زیادی از بین رفته و پوست اطراف چشم شاداب و جوان به نظر می‌رسد.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود پلاسما جت بر فرآیند جوانسازی پوست چشم مؤثر باشد، تحریک تولید کلاژن توسط سلول‌ های پوستی است. در واقع، در فرایند پلاسماجت، گرما موجب آسیب به سلول‌ های لایه میانی پوست می‌شود. این آسیب در نهایت سلول‌ های پوستی را تحریک می‌کند تا مقدار کلاژن بیشتری تولید کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از پلاسما جت به جای جراحی بلفاروپلاستی این است که کاملاً با بی حسی انجام می‌شود و نیازی به تزریق داروی بیهوشی نیست. همچنین احتمال تورم، خونریزی یا التهاب بعد از بلفاروپلاستی با پلاسماجت بسیار پایین است.

مراحل انجام بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک روش جوانسازی پلک و از بین بردن پف زیر چشم و افتادگی پلک است . این روش یک جراحی زیبایی است که به وسیله برداشتن چربی و پوست اضافه پلک بالا و جا به جا کردن چربی ها در پلک پایین صورت می  گیرد و به این صورت موجب جوان تر دیده شدن صورت می ‌شود.

افرادی که در اثر بالا رفتن سن پوست پشت پلک آن ها شل شده و دچار افتادگی شده است برای انجام عمل بلفاروپلاستی مناسب هستند و می ‌توانند جوانی را به صورت خود بازگردانند اما به جز جراحی زیبایی بلفاروپلاستی می تواند یک عمل درمانی نیز باشد چرا که در برخی موارد افتادگی پلک به قدری زیاد است که در بینایی فرد نیز اختلال ایجاد می کند.

پیش از آن که سراغ عمل جراحی بروید ابتدا به خوبی درباره پزشک متخصص تحقیق کنید و بهترین کلینیک را برای انجام این عمل انتخاب کنید.

جراحی چشم و پوست اطراف آن جزء حساس ترین انواع جراحی است که در صورت درست انجام نشدن ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به بار بیاورد.  بنابراین در انتخاب پزشک باید حساسیتی بسیار بیش تر از یک عمل جراحی زیبایی معمولی نشان دهید.

مراحل انجام پلاسما جت

خیلی ها پلاسما جت را با عنوان بلفاروپلاستی بدون جراحی می ‌شناسند. در روش پلاسما جت پلک بدون آن که جراحی صوت بگیرد لایه سطحی پوست پلک دچار تصعید می ‌شود یعنی بدون تبدیل شدن به مایع ، سلول های لایه سطحی پوست پلک مستقیما به گاز تبدیل می  شوند.

این کار باعث می شود لایه های زیرین پوست پلک جمع شود و پوست جوان تر به نظر برسد. خیلی از پزشکان معتقدند به خاطر تازه ظهور بودن روش پلاسما جت پلک و این که هنوز از عوارض بلند مدت آن بی اطلاع هستیم بهتر است از انجام این روش پرهیز کنیم.

البته لازم به ذکر است که افراد بسیار زیادی از این روش رضایت کامل داشته اند و انجام آن هیچ گونه عارضه و مشکلی را برای ایشان ایجاد نکرده است.

در این روش با استفاده از دستگاه پلاسما جت سطح پوست پلک با سوراخ های بسیار ریزی سوزانده می شود و به این ترتیب، جوانسازی پوست پلک با پلاسما جت بدون خونریزی و تیغ جراحی انجام می شود.

این روش برای افرادی مناسب است که ترس شدیدی از عمل جراحی دارند.

دستگاه پلاسما جت پشت پلک ایجاد گرمای زیادی می کند که این گرما موجب تحریک شدن سلول های پوست به تولید کلاژن می شود.

کلاژن نام پروتئینی است که خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست را تأمین می کند و وجود آن در پوست موجب می شود پوست شاداب و بانشاط به نظر برسد.

با بالا رفتن سن این پروتئین در پوست کم تر و کم تر می شود تا جایی که نبودن آن باعث ایجاد چین و چروک در پوست شود.

حرارت دستگاه پلاسما جت مجددا باعث تحریک پوست به ساخت کلاژن می شود و به این صورت شادابی و جوانی مجددا به پوست بازمی گردد.

پلاسما جت پلک در طی چند جلسه انجام و تکمیل می گردد و هر یک از این جلسه ها حدودا ۲۰ دقیقه الی ۳۰ دقیقه ممکن است به طول بیانجامد. در این روش لزومی ندارد که بیمار بیهوش شود بلکه خود بیمار نیز با باز و بسته کردن پلک به موقع می تواند به پزشک خود کمک کند.

مزایا و کاربردهای پلاسما جت و بلفاروپلاستی

هر دو تکنیک زیبایی با هدف بر طرف کردن پوست اضافه نواحی چشم انجام می شود و مشکلات زیادی را رفع خواهد کرد.

با عمل جراحی پلک شما برای همیشه چشمانی زیبا بدون افتادگی پلک خواهید داشت اما روش غیر جراحی ماندگاری دائمی ندارد و معمولاً ۳ تا ۵ سال ماندگار خواهد بود. سپس برای ماندگار کردن نتایج باید این عمل را مجدد تکرار کنید.

کسانی که درصد افتادگی و شلی پوست نواحی چشم آن ها نادر است می توانند تکنیک غیر جراحی را انتخاب کنند به این علت که خطرات و ریسک جراحی را تجربه نکند و در مدت زمان کوتاهی بتواند به نتیجه مطلوبی دست یابند.

با انجام دادن هر دو تکنیک زیبایی میدان دید افزایش می یابد و به این علت که با بر داشتن بر آمدگی در بالای چشم یا پف زیر چشم، چشم ها جذاب و هوشیار خواهد شد.

هزینه ها در روش های غیر جراحی با مناسب تر از روش جراحی خواهد بود و به طول درمان کمتری احتیاج دارد.

عوارض پلاسما جت نسبت به جراحی پلک کمتر است اما قطعاً نتیجه جراحی طولانی تر خواهد بود.

به صورت کلی کاربرد های این دو تکنیک زیبایی به صورت زیر می باشد.

▪︎بر طرف کردن افتادگی پلک

▪︎درمان پف چشم

▪︎تغییر فرم چشم ها

▪︎درشت شدن چشم ها

▪︎زیاد شدن میدان دید

▪︎زیاد شدن اعتماد به نفس

▪︎بر طرف نمودن سنگینی و خستگی چشم ها

▪︎جذابیت و هوشیاری صورت

شما هم می توانید از مزایای بیشمار بلفاروپلاستی و پلاسما جت در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل زیر نظر دکتر متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

عوارض بلفاروپلاستی و پلاسما جت

اگر بخواهیم عوارض پلاسما جت را با عمل جراحی پلک قیاس کنیم بایستی در این زمینه گفت که صد درصد عارضه ها در این روش بسیار کم تر است . کمی التهاب ، قرمزی و تورم بر پوست پلک کاملاً طبیعی و عادی است و در طول گذشت دو تا سه روز رفع می شود. شاید در نواحی درمان احساس گر گرفتگی یا گرما خیلی زیادی وجود داشته باشد که البته قابل تحمل کردن می باشد.

بعد از یک هفته اندک اندک پوست پلک شروع به پوست ریزی خواهد نمود این مشکل کاملاً طبیعی و عادی است و شما را به نتیجه درمان نزدیک تر می کند. عوارض ناشی از پلاسما جت در فاصله زمانی 7 الی 10 روز به صورت کامل رفع می شود. در شرایط طولانی شدن عوارض بایستی به پزشک اطلاع دهید.

یکی از نگرانی های مراجعه کنندگان اثر انرژی پلاسما بر بینایی آن ها خواهد بود در شرایطی که انرژی پلاسما هیچ آسیبی به عصب های بینایی وارد نمی‌ کند و تنها لایه رویی و سطحی پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و توانایی آسیب زدن به لایه های زیرین و عصب بینایی را نخواهد داشت. در روز های اول شاید موقع مشاهده تلویزیون یا نگاه کردن به صفحه موبایل اذیت شوید این مشکل موقتی و کوتاه مدت خواهد بود.

جراحی پلک جزء پر طرفدار ترین عمل های زیبایی چشم به حساب می آید.‌ در این روش با تحولاتی که در پلک ها ایجاد می شود شما تا مدتی با عوارض رایجی به همراه هستید. مهمترین عارضه بعد از جراحی پلک عدم توانایی در بسته شدن چشم ها می باشد. این عارضه به علت تورم پلک ها ایجاد می شود که با گذشت زمان و با کم شدن تورم رفع خواهد شد.

کبودی نواحی چشم قطعاً نسبت به پلاسما جت بسیار زیاد تر است و تا دو هفته ادامه دار می باشد. درد خفیف ، سوزش ، خارش، تاری دید از عارضه های رایج دیگر عمل جراحی است که به مرور زمان کم می شود.

عمل جراحی پلک به مراقبت زیاد تری احتیاج دارد بعد از انجام هر دو فرآیند، از دست زدن به پلک ها پرهیز کنید و در صورت شدت یافتن عوارض بایستی پزشک خود را در جریان قرار دهید.

شما می توانید با خیالی آسوده بلفاروپلاستی و پلاسما جت را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی ناخواسته در امان باشید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می گیرد.

توصیه‌ های قبل از اقدام برای پلاسما جت پف زیر چشم

▪︎با توجه و دقت بالا درباره اعتبار کلینیک، تخصص و مهارت پزشک معالج تحقیق کنید.

▪︎در جلسات مشاوره با پزشک بدون تعارف تمامی سوالات خود را بپرسید، ابهامات را برطرف کرده و در جهت انتظارات و سلایق خود با او به خوبی صحبت کنید.

▪︎در شرایطی که حساسیت پوستی دارید و یا در گذشته چشمان خود را جراحی کرده‌ اید، پزشک را مطلع کنید، دقت کنید که این جراحی می‌تواند جراحی زیبایی یا درمانی محسوب شود.

▪︎همچنین اگر که به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتما به پزشک اطلاع دهید.

▪︎حداقل از 2 هفته پیش از عمل پلکسر پلک، مصرف سیگار، قلیان و الکل را کنار بگذارید.

مراقبت‌ های بعد از بلفاروپلاستی با پلاسماجت

مراقبت‌ های بعد از بلفاروپلاستی با پلاسماجت، بر کوتاه شدن دوره نقاهت و رفع عوارضی مثل قرمزی، تورم یا التهاب مؤثر است. نکات مهمی که باید بعد از بلفاروپلاستی با کمک پلاسما جت به یاد داشته باشید، شامل موارد زیر هستند:

▪︎بعد از انجام پلاسما جت باید به صورت مرتب سطح پوست را با استفاده از مواد مخصوص شستشو داده و آن را تمیز نگه دارید. در غیر این صورت ممکن است مقدار زیاد آلودگی و باکتری روی سطح زخم بنشیند و موجب ایجاد عفونت در ناحیه پلک شود.

▪︎بهتر است حتما از کرم‌ های ضد آفتاب و کرم دور چشم به خصوص هنگام خارج شدن از منزل استفاده کنید. همچنین بدون عینک آفتابی در مقابل نور خورشید قرار نگیرید. زیرا نور مستقیم خورشید می‌تواند آسیب بسیار زیادی به پوست پلک وارد کند. ترجیحاً برای سه یا چهار روز از خانه خارج نشوید تا اثرات اولیه بلفاروپلاستی با پلاسما جت از بین برود.

▪︎از دست زدن به محل زخم یا خاراندن زخم شدیدا خودداری کنید. این کار ممکن است باعث شود تا جای زخم برای همیشه باقی بماند. همچنین برخی از افراد برای کاهش تورم و التهاب سطح پوست پلک را ماساژ می‌دهند. این کار به هیچ وجه درست نیست و نباید انجام شود.

▪︎ممکن است پزشک برای کاهش اثرات التهاب یا تورم، دارو های خاصی را برای شما تجویز کند. در این حالت بهتر است به صورت مرتب دارو های خود را مصرف کنید. همچنین به شکل مداوم از پماد ترمیم کننده استفاده کرده و از مصرف دارو های منعقد کننده خون پرهیز کنید.

▪︎برای مدت ۷ الی ۱۴ روز مصرف سیگار یا سایر دخانیات را کنار بگذارید. همچنین نباید به هیچ وجه از نوشیدنی‌ های الکلی استفاده کنید.

▪︎تزریق ژل و بوتاکس به ناحیه اطراف چشم برای مدت یک ماه بعد از بلفاروپلاستی با پلاسماجت ممنوع است و به هیچ وجه نباید انجام شود. همچنین، برای مدت سه ماه نباید در معرض دستگاه لیزر مو های زائد در نواحی اطراف چشم قرار بگیرید.

▪︎از شستشو دادن و دست زدن به ناحیه زخم طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول بعد از پلاسماجت خودداری کنید. همچنین بهتر است برای مدتی به استخر نروید و سطح پوست پلک را در تماس با آب داغ قرار ندهید.

دوره نقاهت بلفاروپلاستی با پلاسماجت

دور نقاهت این روش بسیار کوتاه‌ تر از جراحی بلفاروپلاستی است. بعد از جراحی بلفاروپلاستی، عوارضی مثل خونریزی، کبودی و التهاب شدید مشاهده می‌شود که از بین رفتن آن‌ ها به ۱۴ الی ۲۰ روز زمان نیاز خواهد داشت. اما دوره نقاهت بلفاروپلاستی با پلاسما بسیار کوتاه‌ تر بوده و بین ۷ الی ۱۰ روز است.

همچنین این روش به صورت کاملا سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری شدن بعد از انجام فرایند پلاسماجت نیست. اما ممکن است جراحی بلفاروپلاستی نیاز به بستری شدن داشته باشد. به خصوص در مواقعی که از داروی بیهوشی برای انجام جراحی بلفاروپلاستی با کمک پلاسما جت استفاده می‌شود.

کاندیدای مناسب انجام بلفاروپلاستی با پلاسما جت

اینکه بلفاروپلاستی با پلاسما جت فعالیتی ایمن است، غیر قابل انکار است اما با این حال برخی از افراد نمی‌توانند آن را انجام دهند. برای مثال خانم‌ های باردار یا کسانی که بیماری صرع مبتلا هستند نباید بلفاروپلاستی با پلاسما جت را انجام دهند. انجام بلفاروپلاستی با پلاسما جت برای افرادی که به بیماری انوکولوژیک یا بیماری‌ های پوستی مبتلا هستند توصیه نمی‌شود. بهتر است در مورد سابقه پزشکی خود با پزشک صحبت کنید تا ایشان تشخیص دهند که آیا بلفاروپلاستی با پلاسما جت برای شما خطرناک است یا خیر.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی و پلاسما جت به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید. همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

بلفاروپلاستی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل – بلفاروپلاستی

کدام برای من مناسب تر است، بلفاروپلاستی یا پلاسما جت پلک؟

به طور کلی کسانی باید سراغ جراحی پلک بروند که پوست پلک آن ها دچار چین و چروک و یا افتادگی شده باشد. اما این که کدام یک از این روش های جوان سازی برای شما مناسب است را باید پزشک متخصص تشخیص دهد.

پیش از انجام عمل های بلفاروپلاستی و یا پلاسما جت، شما با پزشک متخصص خود یک جلسه مشاوره ای توجیهی خواهید داشت که در آن مناسب ترین روش جوان سازی پوست پلک پشت چشم شما به طور دقیق مشخص خواهد شد.

همچنین در این جلسه قیمت دقیق انجام عمل و توصیه هایی که برای گرفتن بهترین نتیجه لازم است که به آن ها عمل کنید به شما ارائه خواهند شد.

به این ترتیب پس از جلسه مشاوره با پزشک متخصص به هیچ عنوان دچار شک و تردید و شبهه نخواهید شد.

گرچه این عمل ها عوارض خاصی ندارند و به طور کلی عملیات امن و بی خطری محسوب می شوند اما عمل به برخی توصیه ها قبل و بعد از عمل می تواند روند درمان را تسریع کرده و به نتیجه نهایی اثر بهتری ببخشند.

کاندیدای نامناسب برای بلفاروپلاستی با پلاسما جت

با وجود اینکه بلفاروپلاستی با پلاسما جت یک روش کاملاً کم تهاجمی است، اما برای همه افراد مناسب نیست. همانطور که بسیاری از افراد ممکن است کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی بلفاروپلاستی نباشند، ممکن است برخی از افراد نیز شرایط مناسبی برای انجام بلفاروپلاستی با پلاسما جت نداشته باشند. در ادامه، کاندیدای نامناسب برای بلفاروپلاستی با پلاسما جت را به شما معرفی می‌کنیم.

▪︎افراد باردار

افراد باردار یا بانوانی که در دوران شیردهی خود هستند، به هیچ وجه نباید برای بلفاروپلاستی با پلاسماجت اقدام کنند. ورود برخی از گاز ها به سطح پوست ممکن است خطرات بسیار زیادی برای بانوان باردار به همراه داشته باشد. هنگام بلفاروپلاستی با پلاسما جت، ممکن است برخی از مواد شیمیایی وارد جریان خون شود و در نهایت آسیب زیادی به جنین وارد کنند. به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین آزمایشاتی که باید قبل از بلفاروپلاستی با پلاسما جت انجام شود، آزمایش بارداری است.

▪︎افراد مبتلا به صرع

افرادی که از مشکلاتی مثل صرع رنج می‌برند، کاندیدای مناسبی برای انجام بلفاروپلاستی با پلاسماجت نیستند. هنگام انجام پلاسما جت، ممکن است شوک عصبی زیادی به این دسته از افراد وارد شود.

▪︎افتادگی بسیار شدید پلک

با افزایش سن، افتادگی پلک نیز شدید تر می‌شود. افرادی با افتادگی پلک شدید کاندیدای مناسبی برای انجام بلفاروپلاستی با پلاسماجت نیستند. زیرا پلاسماجت می‌تواند تا حدی افتادگی و چین و چروک‌ های اطراف پوست چشم را از بین ببرد. برای از بین بردن افتادگی شدید پلک، باید از روش‌ های دیگر مثل جراحی استفاده کرد. همچنین افرادی که چربی تجمع یافته زیادی در پلک فوقانی یا پلک تحتانی دارند، باید از جراحی برای رفع این مشکل کمک بگیرند.

بلفاروپلاستی بهتر است یا پلاسما جت

واژه بلفاروپلاستی به معنی بهبود و ترمیم شکل ظاهری پلک ها می باشد که این روش را می‌ توان به صورت جراحی و یا غیر جراحی انجام داد. امروزه متخصصین بر اساس شرایط متقاضیان یکی از این دو تکنیک را انتخاب می کنند. کسانی که نمی توانند عمل جراحی انجام دهند معمولاً ترجیح می دهند که از روش های غیر جراحی را به کار بگیرند زیرا،  خطرات آن نسبت به عمل جراحی کمتر است.

اگر چه روش جراحی پلک نتایج قطعی و دائمی به دنبال دارد.  در روش غیر جراحی پوست اطراف چشم با ایجاد قوس جریان الکتریسیته تصعید می شود و سلول های سطحی پوست با کمک انرژی گرمای ناشی از این نیرو از بین می رود. استفاده از این روش برای نواحی حساس پوست نیز قابل انجام است و هیچ آسیبی به لایه های زیرین آن وارد نمی کند .

کسانی که میزان افتادگی و شلی پوست اطراف چشم هایشان شدید باشد بهتر است جراحی پلک را انجام دهند تا بتوانند به نتایج قطعی دست یابند. معمولاً روش های غیر جراحی برای افتادگی های خفیف پیشنهاد می شود . متخصصین در جلسه مشاوره پس از معاینه با شرایط شما تشخیص می دهد که کدام تکنیک برای شما مناسب تر می باشد.

 عمل جراحی پلک برای پلک بالا و پایین قابل انجام است و متخصصین با ایجاد برش در شیار های طبیعی پلک مایعات و چربی های حبس شده در این ناحیه را استخراج می کنند. در صورتی که در روش های غیر جراحی چربی های جمع شده در زیر پلک با استفاده از جریان الکتریکی و ماده پلاسما دستگاه از بین می رود و کم کم شاهد لیفت و سفت شدن پلک ها خواهد شد.

تعداد جلسات پلاسما جت و بلفاروپلاستی چقدر است؟

عمل جراحی پلک پس از پشت سر گذاشتن جلسه مشاوره در یک جلسه صورت می گیرد. مدت زمان این جراحی بر اساس میزان عوارض پوست نواحی چشم گوناگون خواهد بود که تقریباً 30 تا 60 دقیقه طول می کشد.  پس از اتمام این تکنیک زیبایی شما احتیاج به بستری شدن در بیمارستان نخواهید داشت و می‌ توانید طول درمان خود را در منزل سپری کنید .‌

در برابر فرآیند زیبایی پلاسما جت به جلسات بیشتری احتیاج دارید. اصولا متخصصین بر اساس مشکلات و آسیب های نواحی چشم تعداد جلسات را مشخص خواهند کرد.

پلاسما جت در حدود دو الی سه جلسه صورت می گیرد و هر جلسه 20 تا 30 دقیقه زمان احتیاج خواهد داشت.

شما در طول هر جلسه گواه تغییرات چشم گیری بر پلک های خود خواهید بود. برای کسب نتیجه دلخواه باید دوره درمان را کامل کنید تا به نتیجه دائمی و پایدار دست یابید.

تفاوت اساسی پلاسما جت با بلفاروپلاستی پلک

افتادگی پلک ها دلیل اصلی این است که برخی افراد جراحی پلک را برای از بین بردن و سفت شدن پوست اضافی پلک برای ظاهری جوان تر و جوان تر در نظر می گیرند که به روش جت پلاسما انجام میگیرد.

گاهی اوقات بلفاروپلاستی همچنین با فراهم کردن زمینه دید بهتر ناشی از انسداد، می تواند دید شما را بهبود ببخشد، که این امر پس از بهبود افتادگی پلک ها انجام میپذیرد که در درمان هایی مانند مشکلات مادرزادی و افتادگی پلک بعد از سکته انجام میپذیرد.

بلفاروپلاستی می تواند سطح اضافی پوست، ماهیچه ها و گاهی چربی را از پلک های فوقانی یا تحتانی برطرف کند. در بعضی موارد، ممکن است فقط به پوست برداشته شده اما نه به عضله نیاز داشته باشید – یا ممکن است به روشی که روی پلک های فوقانی و تحتانی انجام می شود، احتیاج داشته باشید.

جراحی پلک بالا (که گاهی اوقات “لیفت چشم” نیز نامیده می شود) نباید با جراحی پتوز پلک اشتباه گرفته شود، این یک روش برای بالا بردن موقعیت حاشیه پلک فوقانی با سفت کردن عضله و تاندون است که به طور معمول آن را بالا می برد. جراحی بلفاروپلاستی گاهی اوقات می تواند حاشیه پلک فوقانی را کمی افزایش دهد در صورتی که سنگینی آن را تحمل کند.

ماندگاری بلفاروپلاستی با پلاسما جت و عوامل تأثیرگذار بر آن

یکی از معایب بلفاروپلاستی با پلاسما جت در مقایسه با جراحی بلفاروپلاستی، ماندگاری پایین نتیجۀ آن است. از آنجایی که بلفاروپلاستی با پلاسما جت تغییرات اساسی‌ای را به همراه ندارد، بعد از گذشت مدتی دوباره چین و چروک‌ های صورت نمایان می‌شوند. البته باید توجه داشت ماندگاری بلفاروپلاستی با پلاسما جت در مقایسه با سایر روش‌ های کم تهاجمی لیفت پلک ماندگاری بیشتری دارد. عوامل گوناگونی روی ماندگاری بلفاروپلاستی با پلاسما تأثیرگذار است. این عوامل عبارتند از:

▪︎سن

یکی از فاکتور های مهم در میزان ماندگاری نتیجه بلفاروپلاستی با پلاسما جت، سن افراد است. هر افراد در سنین بالا تر برای انجام پلاسما جت اقدام کنند، تأثیر و ماندگاری آن کمتر خواهد بود. در واقع هر چه سن افراد بیشتر باشد، چین و چروک‌ های صورت آن‌ ها عمیق‌ تر خواهد بود و درمان آن‌ ها مشکل‌ تر. نکتۀ قابل توجه این است که اگر در سنین پایین و در دوران نوجوانی برای انجام بلفاروپلاستی با پلاسما جت اقدام کنید، نتیجۀ مطلوبی کسب نمی‌کنید. زیرا در این دوران ترشح‌ هورمون‌ ها تنظیم نشده است. بهتر است افراد در سنین بین 20 تا 70 سال برای انجام بلفاروپلاستی با پلاسما اقدام کنند.

▪︎نوع پوست

نوع پوست افراد عامل تأثیرگذاری در میزان ماندگاری نتیجه دارد. علاوه بر نوع پوست، خاصیت ارتجاعی پوست نیز بی‌تأثیر نیست. قبل از انجام بلفاروپلاستی با پلاسما، پزشک پوست شما را معاینه می‌کند و با توجه به ویژگی‌ های آن تعداد جلساتی که برای درمان نیاز است را مشخص می‌کند.

▪︎ناحیه مد نظر از صورت

ناحیه‌ای از صورت که تحت درمان قرار می‌گیرد، عامل تأثیرگذار دیگری محسوب می‌شود. آمار ها نشان می‌دهد ماندگاری بلفاروپلاستی با پلاسما جت پلک‌ های پایینی، چیزی حدود 3 سال است.

▪︎سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی‌ های الکلی

سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی‌ های الکی می‌تواند ماندگاری پلاسما جت را کاهش دهد. در واقع چین و چروک‌ هایی که به دلیل سیگار و نوشیدنی‌ های الکلی ایجاد می‌شود سخت‌ تر درمان می‌شود. در مقابل افرادی که چین و چروک‌ های صورت آن‌ ها به دلیل افزایش سن است شانس بیشتری برای درمان تأثیرگذار تر دارند.

بلفاروپلاستی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل – بلفاروپلاستی

اثرات و نتایج بلفاروپلاستی و پلاسما جت

معمولا نتایج ابتدایی پلاسما جت پلک بلافاصله پس از انجام عمل قابل تشخیص هستند. حدود یک هفته تا ۱۰ روز پس از انجام عمل که عوارض به‌طور کامل برطرف شوند، نتایج واضح‌ تر می‌شوند. اما برای رسیدن به نتایج واقعی و ماندگار باید کمی صبور تر باشید. این نتایج معمولا یک ماه پس از عمل خود را نشان می‌دهند. در بعضی موارد نیز می‌توان با یک جلسه ترمیمی دو ماه پس از عمل، نتایج را طبیعی‌ تر و پایدار تر کرد.

شما می توانید از اثرات و نتایج بلفاروپلاستی و پلاسما جت در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را برای خود به دنبال داشته باشید.

تفاوت بلفاروپلاستی و پلاسما جت پلک از نظر هزینه

به طور کلی هزینه پلاسما جت به علت عدم وجود جراحی نسبت به بلفاروپلاستی بسیار پایین تر است اما تعیین مبلغ دقیق آن بستگی به پزشک متخصص شما، کلینیکی که به آن مراجعه می کنید و میزان افتادگی پلک دارد.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل با مشاوران و کارشناسان حرفه ی کلینیک تماس بگیرید. و با آنها گفت‌وگو داشته باشید از هزینه انجام هر کدام از روش های مختلف و تخفیفات ویژه این مرکز زیبایی اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به انجام درمان مناسب بپردازید.

سوالات متداول شما

۱. آیا انجام پلاسما جت پلک محدودیت سنی خاصی دارد؟

پزشکان پلکسر پلک را در سنین کمتر از ۲۰ سال و بالا تر از ۸۰ سال پیشنهاد نمی‌کنند. زیرا در سنین زیر ۲۰ سال همچنان هورمون‌ های بدن متعادل نشده‌ اند و همین موضوع می‌تواند منجر به نابودی اثرات پلاسماجت پلک شود. در سنین بالای هشتاد سال نیز اغلب شدت آسیب‌ ها و چین و چروک‌ های پوستی بسیار عمیق است و پوست فرد خاصیت ارتجاعی خود را تا حدود زیادی از دست داده است.

۲. درمان افتادگی پلک با پلاسما جت در مطب دکتر، چقدر طول میکشد؟

انجام درمان افتادگی پلک با پلکسر حدود 20 الی 30 دقیقه طول خواهد کشید.

۳. بهترین محل برای انجام پلاسماجت کجا است؟

پزشکان حاضر در کلینیک بین المللی اردبیل دارای مهارت و تجربه کافی برای درمان آسیب‌ های پوستی با استفاده از روش پلاسماجت هستند. در این کلینیک افراد داوطلب به طور کامل تحت معاینه قرار می‌گیرند و بهترین روش برای درمان آن‌ ها انتخاب می‌شود. به‌ علاوه انجام پلاسماجت در این کلینیک دارای قیمت مناسبی نیز هست. با انجام پلاسماجت در کلینیک پوست و موی اردبیل، بار دیگر زیبایی، جوانی و جذابیت را میهمان چهره خود کنید.

۴. آیا افزایش و کاهش وزن یا بارداری می‌تواند بر نتایج پلاسماجت مؤثر باشد؟

بله. به‌ طور کلی انجام پلاسماجت در دوره بارداری و شیردهی ممنوع است. چرا که ممکن است پلاسما بر روی بدن جنین یا کودک اثرات منفی بگذارد. اما اگر پیش از بارداری این کار را انجام داده‌اید، باید بدانید که تغییرات هورمونی و بدنی این دوران بر روی نتایج آن تأثیر خواهند گذاشت. در مورد افزایش یا کاهش وزن نیز همین‌طور است. کاهش وزن باعث شل شدن پوست می‌شود و افزایش وزن آن را می‌کشد. بنابراین اگر در حال کاهش یا افزایش وزن هستید یا قصد بارداری دارید، بهتر است انجام پلاسماجت را به بعدا موکول کنید.

۵. سن مناسب برای انجام بلفاروپلاستی؟

معمولا سن خاصی برای این جراحی در نظر گرفته نمی‏ شود زیرا تنها برای افتادگی پلک بر اثر افزایش سن نمی ‏باشد و ممکن است فردی در جوانی به صورت ژنتیکی پف و یا افتادگی پلک داشته باشد. نتیجه جراحی بلفاروپلاستی برای افراد سن بالا که در دهه چهل یا پنجاه سالگی خود هستند، حدودا 10 تا 12 سال ماندگار و ثابت است. اما بعد از آن احتمال دوباره جمع شدن پوست پلک وجود دارد و کاملا طبیعی می‏ باشد.

۶. مدت زمان عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

جراحی پلک به صورت سرپایی در مدت 2 الی 3 ساعت انجام می شود و فرد بلافاصله پس از آن به خانه باز می گردد. در بعضی موارد ممکن است برای نتیجه گیری بهتر و رسیدن به حالت دلخواه فرد جراحی لیفت پلک در دو مرحله انجام شود.

۷. آیا بلفاروپلاستی همیشه جنبه زیبایی دارد؟

جراحی برداشتن پلک همواره جنبه زیبایی ندارد و در بسیاری موارد کاملا یک عمل درمانی محسوب می ‎شود تا از خطرات احتمالی که ممکن است به چشم و بینایی وارد شود جلوگیری گردد. قبل از اقدام و تصمیم گیری برای انجام این روش باید با پزشک و جراح خود مشورت کنید و نمونه کار های قبلی را مشاهده نمایید. تمامی ابهامات و سوالات خود را در جلسه مشاوره بپرسید تا بتوانید با آگاهی کامل انتخاب درستی انجام دهید.

نتیجه گیری

خطرات جراحی بلفاروپلاستی باعث می‌شود بسیاری از افراد از انجام آن سر باز کنند. در بلفاروپلاستی با پلاسما جت خبری از خطرات جراحی نیست و می‌توانید با خیال راحت برای انجان آن آماده شوید. بهتر از برای افزایش ایمنی، انجام مراقبت های قبل و بعد از پلاسما جت را جدی بگیرید. در نهایت بدون استرس و نگرانی برای انجام بلفاروپلاستی با پلاسما آماده شوید.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش برای چشمان خود را انتخاب کنید و از آن بهره مند شوید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شده و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید بدون آنکه عوارض جانبی برای شما به وجود آید و سلامتی شما به خطر بیفتد.

کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل
کلینیک پوست مو و زیبایی اردبیل

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04591011139

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 14 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicardabil

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicardabil.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/42YOX

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/1humeHWB

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند
بهترین برند فیلر چانه
جراحی تامی تاک چیست
بوتاکس مصپورت چیست 
عمل لیفت لب
برای سلامت مو چه کار کنیم

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران اردبیل
  • 09120043630-2191012756
  • info@clinicardabil.ir