۷ کمبود رایج ویتامین‌ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

۷ کمبود رایج ویتامین‌ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

۷ کمبود رایج ویتامین‌ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام:

 

برخی از نشانه ها که در طول روز مشاهده می‌کنید مثل خستگی یا برخی در تو می تواند نشانه کمبود برخی مواد غذایی در بدن باشد که اگر در بدن خود نشانه غیرمعمولی دیدید قبلاً سابقه آن را نداشته اید حتماً با پزشک در مورد آن مشورت کنید پزشکان جامعه آزمایشات گوناگون مکمل های لازم برای بدن را به شما توضیح می دهد و نشانه های رایج کمبود مواد غذایی را به شما می شناساند

کمبود مواد مغذی به چه معناست؟

شاید تصور کنید که کمبود مواد مغذی پدیده قدیمی است و مربوط به زمان های گذشته می باشد زمانی که منبع غذاهای کافه در دسترس همه نبوده است یا ممکن است فکر کنید این مشکل فقط در زمانی رخ می‌دهد که دریانوردان زمان‌های دور که سفرهای طولانی مدت دریایی داشته اند این اتفاق برایشان افتاده است اما حتی همین امروز در قرن بیست و یکم میلادی نیز حتی در اقشار ثروتمند کشور ممکن است .

کلینیک زیبایی اردبیل - ۷ کمبود رایج ویتامین‌ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

افراد زیادی دچار کمبود برخی مواد مغذی شوند که می تواند برای سلامتی آنها مضر باشد کمبود مواد مغذی عملکرد و فرآیند بدن را در دایی ترین شکل تغییر می‌دهد فرآیندی شامل تعادل آب عمل کرده آنزیم‌ها پیام رسان های عصبی هضم غذا و متابولیسم رفع این کمبودها برای رشد و بازسازی اعضای مختلف بدن از اهمیت خاصی برخوردار است.

کمبود مواد مغذی می‌تواند برخی بیماری‌ها را در بدن به وجود آورد به عنوان مثال کمبود کلسیم و ویتامین d می‌تواند باعث پوکی استخوان شود و در نهایت باعث شکنندگی شدن استخوانها میشود آهن ناکافی نیز باعث کم خونی میشود که انرژی بدن را از بین میبرد.

 

نشانه های رایج کمبود مواد مغذی

علائم زیادی وجود دارد که معمولاً اول صنعتی است که می‌توان در یک یا چند ویتامین و مواد معدنی مهم دچار کمبود شوید در ادامه این علامت ها رایج بخوانید تا ۷ کمبود رایج و مواد مغذی را در بدن تشخیص دهید البته تشخیص نهایی بر عهده پزشک متخصص است.

1: کمبود کلسیم

کلینیک زیبایی اردبیل - ۷ کمبود رایج ویتامین‌ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

بی حسی سوزن سوزن شدن انگشتان و ضربان قلب غیر طبیعی

کلسیم برای استخوان‌ها و حفظ سلامت و قوی شدن ماهیچه ها و صبح مهم است علائم کاهش شدید کلسیم می توان به بی‌حسی سوزن سوزن شدن انگشتان و ضربان قلب غیر طبیعی اشاره کرد با این وجود هیچ نشانه کوتاه مدتی است .

کمبود کلسیم وجود ندارد و اکثر بزرگسالان به ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز نیاز دارند و زنان بالای ۵ سال و مردان بالای ۷۰ سال به ۱۲۰۰ میلی گرم در روز نیاز دارند مصرف حداقل سه وعده شیر یا ماست در روز به اندازه کافی کلسیم را در جیم قضایی به وجود می‌آورد پنیر نیز منبع خوب دیگری است که کلسیم است که اگر اهل لبنیات نیستید می‌توانید این مواد مغذی را در آب پرتغال غنی شده یا کلسیم یا غلات صبحانه پیدا کنید.

برای پیدا کردن این محصولات برتر به حقایق تغذیه ای را بررسی کنید تا ببینید که آیا کلسیم وارد بدن می‌شود یا نه سبزیجات برگ تیره نیز مانند کلم بروکلی هم حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم است.

۲: ویتامین D

خستگی درد استخوان تغییرات خلق و خوی و موارد دیگر

این ویتامین از مواد ضروری برای سلامت استخوان است و همچنین ممکن است از برخی سرطان ها هم جلوگیری کند علائم کمبود ویتامین دی می‌تواند زیاد باشد اما برخی علائم سل خستگی درد استخوان تغییر خلق و خو درد مفاصل یا در صفحه عضلانی از کمبود این ویتامین حاصل شود ویتامین d اگر برای مدت طولانی کاهش یابد می‌تواند منجر به نرم شدن استخوان ها شود .

کمبود طولانی‌ مدت این ویتامین می‌تواند باعث سرطان و بیماری‌های خود ایمنی نیز شود اکثر بزرگسالان روزانه ۱۵ میلی گرم ویتامین دی و بزرگسالان بالای ۷۰ سال به ۲۰ گرم از این ویتامین نیاز دارد روزانه سه وعده شیر و ماست غنی شده و دو بار در هفته مصرف مهیمه سالمون نمی‌تواند جبران این ویتامین باشد اینها غذاهای حاوی ویتامین دی هستند.

البته شما هم می توانید مدتی را بیرون از خانه و زیر نور آفتاب قرار بگیرید چون نور آفتاب یک منبع عالی تامین ویتامین دی است روزی ۱۰ تا ۳۰ دقیقه و چند بار در هفته در معرض تابش نور خورشید قرار گیری تا به رفع ویتامین دی بدن خود کمک کنید.

۳: پتاسیم

ضعف عضلانی بیوس در ضربان قلب نامنظم و موارد دیگر

پتاسیم قلب اعصاب و ماهیچه های بدن را کمک می‌کند تا به درستی کار خود را انجام دهند و همچنین مواد مغذی را به سلولها می رساند و مواد زائد را از بدن بیرون می‌برد به علاوه پتاسیم یک مواد مغذی است که به جبران تاثیر منفی سدیم که بر فشار خون کمک می‌کند و برای حفظ فشار خون بسیار اهمیت دارد ممکن است .

در کوتاه مدت هم به دلایل مختلف میزان پتاسیم بدن کم شود که از دلایل آن می‌توان به اسهال استفراغ تعریق بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها ملین ها یا ادرار آورها و حتی مصرف بیش از حد در گل باعث کمبود این ویتامین در بدن شود یک بیماری مزمن دیگری مانند بیماری کلیوی علائم کمبود پتاسیم شامل ضعف عضلانی انقباض و گرفتگی عضلات بیوست شدند و بی‌حسی و ریتم نامنظم قلب و تپش قلب نیز است.

برای تامین پتاسیم می توانید از غذاهای مفید مثل موز شیر دست بیاورم و سایر حبوبات استفاده کنید مردان بالغ به ۳۴۰۰ میلی گرم در روز و زنان به ۲۶۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارد.

۴: آهن

کلینیک زیبایی اردبیل - ۷ کمبود رایج ویتامین‌ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

خستگی تنگی نفس سر شدن دستها و پاها ناخن های شکننده و موارد دیگر

آهنگ برای تولید گلبول‌های قرمز خون و اکسیژن را به سراسر بدن حمله می‌کند و برای بدن ضروری است هنگامی که سد راه آهن بدن پایین می‌آید ممکن است کمبودی در گلبول ها حاصل شود که منجر به وضعیتی به نام کم خونی می شود .

برخی از گروه هایی که در معرض کمبود آهن قرار دارند شامل زنانی که در دوران قاعدگی افراد در حال رشد ماننده کودکان و زنان باردار و افرادی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند هستند کم‌خونی می‌تواند عواملی مثل تنگی نفس ضربان شدید قلب و سردرد سرد شدن دست و پاها رنگ پریدگی صورت التهاب و تورم در زبان شکنندگی ناخن ها و میل به خوردن چیزهای عجیبی از جمله خاک کند این علائم ممکن است ابتدا بسیار ملایم و کم باشد تا جایی که متوجه نشوید ولی هرچقدر که ذخایر آهنگ کم شود علائم شدید در پیدا می شود.

برای افزایش سطح آهن بدن می‌توانید غلات را در صبحانه جای دهید آهن در مواد غذای زیادی وجود دارد مثل صدف انواع لوبیا و دست اسفناج و غیره زنان و مردان مسن بالای ۵ سال به روزی ۸ میلی گرم آهن نیاز دارند و بزرگسالان کمتر از ۵۰ سال هم به روزی ۱۸ میلی گرم آهن نیاز دارد.

۵: ویتامین b۱۲

بی حسی خستگی زبان متورم و موارد دیگر

ویتامین b۱۲ به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند و باعث عملکرد و انتقال دهنده های عصبی می‌شود افرادی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند بیشتر در معرض خطر این کمبود ویتامین هستند چون این ویتامین به گیاهی پیدا نمی شود افرادی که عمل های جراحی کاهش وزن زنجان می‌دهد در معرض خطر کمبود این ویتامین هستند چون این عمل جراحی باعث می‌شود که بدن نتواند این ویتامین را به خوبی جذب کند .

علائم کمبود شدید ویتامین b۱۲ شامل بی حسی در پاها و یا دستها است مشکل راه رفتن و تعادل کم خونی خستگی ضعف زبان متورم و ملتهب از دست دادن حافظه و مشکل در تفکر نیز از علائم کمبود این ویتامین از این علائم می تواند سریع و تدریجی ظاهر شود و از آنجا که علایم بسیار وسیعی در مورد کمبود ویتامین وجود دارد ممکن است مدتی متوجه آن نشوید.

بزرگسالان به ۲/۴ میلی گرم بی ۱۲ در روز نیاز دارند که این ویتامین در محصولات حیوانی یافت می‌شود ماهی مرغ شیر ماست بهترین منبع این ویتامین هستند اگر گیاهخوار هستید از غذاهای غنی شده با b۱۲ مانند شیر گیاهی و غلات صبحانه استفاده کنید می‌توانید بی ۱۲ مورد نیاز بدن را از مولتی ویتامین ها استفاده کنید اگر در معرض کمبود ویتامین هستید می توانید مکمل های مخصوص حاوی b۱۲ را استفاده کنید.

۶: فولات

خستگی اسهال زبان صاف و موارد دیگر

فولات یا اسید فولیک یکی از ویتامین‌های گروه ب ای هستند که در زنان در سنین بارداری بسیار مهم است به همین دلیل مولتی ویتامین های دوران بارداری معمولاً حاوی دوزی است فولات هستند پولاد برای رشد و عملکرد مادر و نوزاد لازم است و می تواند نداشتن آن خطر نقایص مادرزادی به همراه داشته باشد به ویژه آنهایی که لوله عصبی مغز و ستون فقرات را درگیر می‌کند .

کمبود فولات می تواند تعداد کل سلول ها و گلبول های قرمز را کاهش دهد و باعث نقص لوله عصبی در جنین شود علائم کمبود فولاد شامل خستگی تحریک پذیری از حال رشد نامناسب و زبان صاف و حساس باشد زنانی که باردار هستند باید اطمینان داشته باشند که روزانه ۴۰۰ میلی گرم اسید فولیک علاوه بر مواد غذایی حاوی فولات استفاده می‌کند.

فولات به شکل مکمل توسط بدن جذب میشود و ۸۵ درصد از مکملها و ۵۰ درصد از غذا جذب میشود برای دریافت فولات از غذا از غذاهای غنی شده مانند لوبیا بادام زمینی تخمه آفتابگردان همچنین غلات کامل تخم مرغ و سبزیجات برگ تیره استفاده کنید.

۷: منیزیم

کلینیک زیبایی اردبیل - ۷ کمبود رایج ویتامین‌ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

کاهش اشتها تهوع خستگی و موارد دیگر

منیزیوم به سلامت استخوان کمک زیادی می‌کند و برای تامین انرژی بدن نیز لازم است بزرگسالان بسته به جنسیت و سن روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم به منیزیم نیاز دارد اگرچه کمبود آن در افراد سالم غیر معمول است اما برخی از داروها از جمله برخی آنتی بیوتیک ها و دیورتیک ها و شرایط سلامتی مانند دیابت نوع ۲ و بیماری کرون می تواند در پی ماده را محدود کند و از دست دادن این ماده مغذی را در بدن افزایش دهد .

کمبود منیزیم باعث کاهش اشتها تهوع و استفراغ و خستگی و ضعف می شود در موارد شدیدتر کمبود این ویتامین ممکن است منجر به بی حسی و سوزن سوزن شدن و گرفتگی و انقباض عضلات ریتم نامنظم قلب تشنج تغییرات شخصیتی یا اسپاسم کرونری شود برای کمک به کمبود منیزیم بدن غذاهایی ما غنی از منیزیم مانند بادام بادام هندی بادام زمینی اسفناج و لوبیا سیاه بسیار مفید است.

از کمبود مواد مغذی تا رژیم غذایی سالم

اگر که فکر می کنید دچار کمبود مواد غذایی هستید باید به پزشک مراجعه کنید پزشک با کمک آزمایش خون کمبود مواد مغذی را تشخیص می دهد و یا دارو و مکمل مورد نیاز را برای شما تجویز می کند باهی به جای مکمل پزشک شما را به متخصص تغذیه ارجاع می‌دهد تا رژیم غذایی سالمی را داشته باشید اگر کمبود ویتامین ها در اثر رژیم غذایی باشد به مرور زمان کمبود جبران می‌شود.

کلینیک زیبایی اردبیل - ۷ کمبود رایج ویتامین‌ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

بهترین روش برای پیشگیری از کمبود مواد مغذی داشتن رژیم متعادل و غنی از مواد مغذی است همچنین استفاده از مولتی ویتامین ها نیز می تواند در رژیم غذایی جایی بگیرد کسانی که در معرض خطر کمبود مواد مغذی هستند شامل بزرگسالان افرادی که رژیم های غذایی محدودی دارند و افرادی که گیاهخوارم زنان باردار و افرادی که به اندازه کافی میوه و سبزیجات مصرف نمی کنم اگر سوالی در مورد احتمال ابتدا به این کمبودها را دارید باید حتماً با پزشک مشورت داشته باشید.

مراحل از بین بردن کمبود مواد مغذی بدن

اگر شما جزو افرادی هستید که فکر می کنید دچار کمبود مواد مغذی هستید بهتر است سریعاً به پزشک مراجعه کنید متخصص با انجام آزمایشات خون و معاینات لازم کمبود این ویتامین را در بدن شما تشخیص می‌دهد و داروی مناسب آن را برای شما تجویز می کند در برخی مواقع پزشک با یک متخصص تزریقی شما را ارجاع می‌دهد تا برنامه ریزی یک برنامه غذایی سالم و مناسبی را برای جبران کمبود این ویتامین ها داشته باشید.

اگر میزان کمبود در بدن شما زیاد نباشد مدت کوتاهی بدن به حالت طبیعی خود باز می‌گردد و هیچ‌گونه کمبود ویتامینی در بدن مشاهده نمی‌شود برای تامین نیاز بدون پیشگیری از کمبود مواد غذایی سعی کنید و رژیم غذایی متعادل و مناسبی را داشته باشید و از انواع غذاها و میوه جات در رژیم غذایی استفاده کنید استفاده از مولتی ویتامین ها نیز می تواند در برنامه غذایی شما جای بگیرد .

شاید علاقمند باشید بدانید:

کلینیک زیبایی اردبیل - مراقبت های بعد از هایفوتراپی

 مراقبت های بعد از هایفوتراپی

کلینیک زیبایی اردبیل - هزینه، مزایا و مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

هزینه، مزایا و مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

کلینیک زیبایی اردبیل - ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم/ بهترین راه بازگشت

 ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم/ بهترین راه بازگشت

کلینیک زیبایی اردبیل - هزینه بهترین روش لیفت ابرو بدون جراحی

 هزینه بهترین روش لیفت ابرو بدون جراحی

 

جهت مشخص کردن ویتامین ها در بدن با مراجعه به کلینیک زیبای اردبیل با انجام آزمایشات مورد نیاز مشخص کنید که چه ویتامینی در بدن شما کمر و اگر ویتامین در بدن شما کم می باشد متخصص با تجویز ویتامین و مواد مغذی مورد نظر به رفع مشکل و افزایش آن در بدن شما کمک می کند همچنین می توانید با انجام تماس با این کلینیک با مشاوران و کارشناسان نسبت به مصرف دوز دارو و ویتامین ها اطلاعات کافی را به دست آورید.

 

چه کسانی با کمبود مواد مغذی مواجه هستند؟

بزرگسالان بیشتر در معرض خطر کمبود این ویتامین ها می باشند افرادی که رژیم گیاهخواری را دنبال می‌کنند نیز می‌توانند با کمبود این ویتامین مواجه شوند خانم های باردار و شیرده و کسانی که در برنامه غذایی خود اندازه مناسبی از سبزیجات و میوه جات تازه استفاده نمی‌کنند در معرض کمبود این ویتامین می‌تواند قرار بگیرند.

اگر شما هم احساس می کنید که با کمبود مواد مغذی و ویتامین در بدن مواجه هستید می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی در اردبیل با انجام آزمایشات لازم و معاینات لازم توسط متخصص نوع کمبود ویتامین در بدن شما مشخص شود تا متخصص با توجه به کمبود ویتامین و مکمل مورد نیاز برای شما دارو تجویز کند و با مصرف مکمل باعث از بین رفتن مشکل در بدن شما شود مطلبی که در پیش رو دارید .

در جهت اطلاع رسانی و همچنین آشنایی با انواع مواد مغذی و ویتامین ها می باشد پس بهتر است برای استفاده از مکمل ها و مواد غذایی با متخصص مربوطه مشورت داشته باشید تا از عوارض احتمالی و مشکلات داروی جلوگیری کنید.

 

مزایا و فواید مواد مغذی

شما می‌توانید با مصرف وعده های غذایی کامل کمبود مواد غذایی و ویتامین ها را در بدن برطرف کنیم مصرف مکمل ها نقش مهمی در تامین  ویتامینهای مغذی بدن می تواند نقش مهمی ایفا کند مکمل های حاوی مقدار کمی ریز مغذی هستند که ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن می‌رساند مصرف آنها کاملاً بی خطر هستند مکملی برای کم خونی و فقر آهن تجویز می‌شود .

برخی مواقع برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد زوزه بالای نیاسین برای کم بوده گلستر اول خوب یا فولیک اسید برای از بین رفتن فقر آهن در دوران بارداری به شما توصیه می شود که حتماً باید تحت درمان متخصص و در کلینیک معتبری به انجام این درمان و استفاده از این مکمل ها بپردازید و از مصرف بیش از حد این مکمل ها خودداری کنید زیرا باعث ایجاد عوارض می‌تواند شود.

 

عوارض مصرف مکمل ها

در برخی از کشورها مانند ها آمریکا قوانین زیادی برای مصرف داروها و مکمل ها وزن شده است بنابراین کارخانجات بدون در نظر گرفتن تاثیر گذاری و ایمنی به تولید مکمل می‌پردازند و در برخی مواقع مصرف این محصولات می تواند خطرناک و مضر اعلام شود شرکت‌هایی که به تولید انواع مکمل های غذایی می‌پردازند باید برتر پایه سازمان غذا و دارو روی آنها استفاده شود تا بتوانند سبب برطرف شدن سوء تغذیه و سلامت افراد باشد و از بدن آنها در مورد خطرات پیشگیری کند.

اگر مکمل غذایی در جهت کمبود مواد مغذی طبق دستور و نسخه پزشک صورت گیرد هیچ گونه خطر و عوارضی را برای شما در پی ندارد و در اندازه تعیین شده باید مورد استفاده قرار گیرد مصرف دوز بالای بعضی مکمل ها می تواند خطر آفرین باشد مثلاً مصرف بیش از حد ویتامین آ او دی میتواند ایجاد مسمومیت در بدن کند ویتامین بی ۶ در آب بدن حل می‌شود افزایش آن به سیستم اعصاب می تواند آسیب وارد کند مصرف بالای ویتامین ث نیز باعث ایجاد اسهال در بدن می‌شود.

همچنین مصرف برخی از مکمل‌های دارویی در بدن دچار واکنش می‌شوند و می‌توانند خطراتی به همراه داشته باشند پس قبل از مصرف مکمل‌ها حتماً با متخصص درین زمینه مشورت کنید تا از مشکلات پس از آن در امان باشید جهت مشخص کردن نوع مصرف ویتامین و مکمل میتوانید به کلینیک زیبایی اردبیل مراجعه کنید و با انجام سوالات جهت استفاده از روش های زیبایی و تامین مواد مغذی برای سلامت بدن و همچنین مشخص کردن ویتامین ها توسط متخصص مطلع شوید و با توجه به نظر متخصص مقدار دوز مصرفی را برای خود استفاده کنید.

کلینیک زیبایی اردبیل - ۷ کمبود رایج ویتامین‌ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

مراقبت های قبل از استفاده از ویتامین ها و مواد مغذی

قبل از استفاده از ویتامین ها و همچنین مواد مغذی حتماً باید آزمایشات و معاینات لازم در کلینیک و مراکز معتبر صورت گیرد تا مشخص شود که بدن شما کدام یک از ویتامین ها را کم دارد پس با توجه به کمبود ویتامین و مکمل ها و ویتامین ها توسط متخصص برای شما تجویز می‌شود و از مصرف بی‌رویه آن باید خودداری کنید .

بعضی از مکمل ها تداخل دارویی دارند و استفاده از آن حتماً باید توسط متخصص ارزیابی شود و از عوارض آن جوجه ها شوید از مصرف بیش از اندازه مکمل به طور جدی خودداری کنید و با توجه به تجویز پزشک مکمل ها را در دو زمان مشخص شده استفاده کنید.

 

توصیه های لازم جهت مصرف صحیح انواع ویتامین ها و مکمل ها

مولتی ویتامین ها در جهت برطرف کردن کمبود مواد غذایی تجویز می‌شود اما باید نحوه صحیح مصرف آنها را نیز دی بگیرید تا اثرات خوبی را برای شما در پی داشته باشد و از عوارض آن جلوگیری کنید هنگام مصرف مولتی ویتامین باید به نکات زیر دقت کنید

همراه با مولتی ویتامین آب فراوان بنوشید از مصرف مولتی ویتامین همراه با قهوه و چای و نوشیدنی های دیگری که باعث از بین رفتن اثرات این دارو می‌شود خودداری کنید مولتی ویتامین جویدنی را قبل از بلعیدن به خوبی بشویید و در صورت زیر زبانی بودن آن را زیر زبان قرار دهید و سر کنید که به خوبی با آب دهان حل شود و از قول دادن آن خودداری کنید تا اثر خوبی برای شما در پی داشته باشد.

میزان مصرف مولتی ویتامین را طبق تجویز پزشک مصرف کنید و در مصرف زیاد آن اجتناب کنید زیرا سبب عوارضی مانند سرگیجه تپش قلب افزایش ادرار و لکه‌های بر روی سطح دندان می‌شود اگر مصرف مولتی ویتامین را فراموش کردید به محض اینکه یادآوری آن را مصرف کنید و در هنگام وعده بعد بعد به اندازه تعیین شده مصرف کنید و دوز قبلی را فراموش کنید.

از قرار دادن مولتی ویتامین در دمای اتاق و مکانهای مرطوب و نورخورشید پرهیز کنید برای کسب اطلاعات بیشتر در نحوه مصرف مولتی ویتامین ها می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در کلینیک زیبایی اردبیل مشورت کنید.

 

اثرات و نتایج

افرادی که با کمبود مواد مغذی در بدن مواجه می‌شوند می‌توانند با تغییر دادن رژیم غذایی و مشورت با متخصص نیازهای بدن خود را به طور کامل برطرف کند متخصصان با انجام آزمایشات و معاینات لازم مکمل های مناسب که حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی را برای شما تجویز می‌کند تا با مصرف مکمل به رفع نیازهای بدن بپردازد در طول دوران مصرف باید شاهد تاثیرات مصرف مکمل بر بدن باشید .

مصرف دارو بایستی به درستی و به اندازه‌ای که متخصص برای شما تجویز کرده انجام شود تا از عوارض و ایجاد مسمومیت به‌خوبی جلوگیری شود اگر کمبود مواد مغذی در بدن برطرف نشود بیماری خطرناکی از قبیل پوکی استخوان کم بوده فقر آهن و کم‌خونی و در اختلالات رشد و منظم شدن ضربان قلب می‌تواند تاثیرگذار باشد پس حتماً قبل از ایجاد چنین مشکلاتی اگر به کمبود ویتامین در بدن مواجه هستید با انجام آزمایشات مطمئن شوید که چه ویتامینی در بدن شما کم است تا با مصرف مکمل به رفع آن این مشکل بپردازیم .

جهت استفاده از مکمل ها و ویتامین ها در کلینیک زیبایی اردبیل با مراجعه به این کلینیک و انجام مشاوره و انجام آزمایشات و معاینات لازم می توانید بفهمید که وی چه ویتامینی در بدن شما کمبود دارد تا با تجویز دارو توسط متخصص به رفع آن بپردازید و به بدن خود کمک کنید.

 

میزان مصرف مکمل ها چقدر است؟

با انجام آزمایشاتی که پزشک برای شما تجویز می‌کنند نوع میزان کمبود مواد مغذی در بدن و ویتامین ها تامین می شود متخصص بر اساس شرایط سنی مکملی را برای شما در نظر می‌گیرد برای کسب نتایج بهتر دوره درمان را کامل کنید و پس از پایان یافتن دوره مصرف مکملها مجدد در جهت مشاهده تاثیرات آزمایش‌های مجدد که توسط پزشک برای شما نوشته می شود را انجام دهید .

اگر لازم است متخصص برای شما دوباره مکمل تجویز کند و از مصرف مکمل‌های خودسرانه پرهیز کنید زیرا باعث ایجاد عوارضی در بدن می‌شود و می‌تواند مسمومیت‌های برای شما در پی داشته باشد پس هنگام اتمام دارو و مکمل توسط متخصص برای شما تجویز شده دهد مجدد مصرف کردن مکمل ها به کلینیک مورد نظر مراجعه کنید تا با انجام آزمایشات در مورد نیاز مشخص شود که بدن شما نسبت به ویتامین آیا کمبود دارد یا نه که دوباره متخصص بتواند برای شما تجویز داشته باشد.

نتیجه گیری

برخی از نشانه ها مانند خستگی و برخی درد ها می تواند نشانه کمبود بعضی ویتامین ها در بدن باشد که اگر سابقه چنین مشکلاتی را داشتید حتماً باید با پزشک مشورت کنید ، پزشک انجام آزمایشات مختلف، مکمل های لازم برای تامین کمبود ویتامین ها را به شما توصیه می کند شاید فکر کنید که کمبود مواد مغذی پدیده قدیمی است و مربوط به گذشته است.

زمانیکه منابع غذایی کافی در دسترس بوده اما ممکن است افراد زیادی دچار کمبود برخی مواد مغذی شوند که برای سلامت بدن ضرردارد کمبود مواد غذایی عملکرد و فرایند بدن را در ابتدایی ترین سطح سلولی تغییر می دهد و این فرایند ها در آنزیم‌ها پیام رسانی عصبی حذف و متابولیسم را بر هم می‌زند کمبود کلسیم باعث بی حسی سوزن سوزن شدن انگشتان و ضربان قلب غیرطبیعی می‌شود که اگر درمان نشود به پوکی استخوان و مشکلات دیگری مواجه می شوید .

کمبود ویتامین دی خستگی ،درد استخوان، تغییرات خلق و خو و موارد دیگر را به همراه دارد کمبود پتاسیم ضعف عضلانی به ویژه ضربان قلب نامنظم را در پی دارد کمبود آهن خستگی تنگی نفس سرد شدن دست و پاها شکنندگی ناخن ها را به همراه دارد و همچنین کمبود بعضی ویتامین ها می توانند مشکلات زیادی را به وجود آورد و برای اینکه بدانید چه ویتامین و مواد مغذی در بدن کم است که حتماً باید توسط پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرید .

با انجام آزمایشات لازم متوجه شوید که چه نوع ویتامینی در بدن کم دارید و با تجویز پزشک ویتامین مورد نظر بدن خود را تامین کنیم شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی اردبیل زیر نظر متخصصین کلینیک سلامتی و نشاط را به بدن خود بازگردانید.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

کلینیک زیبایی اردبیل - ۷ کمبود رایج ویتامین‌ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

45910111390

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 14 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicardabil

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicardabil.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicardabil.ir/6vyd

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicardabil

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinicardabil

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org/wiki/User:Clinicardabil

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

ریزش بعد از کاشت مو
عمل زیبایی واژن حین زایمان سزارین
فرم دهی به بینی بدون جراحی
ماسک برای کلاژن سازی پوست
نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند
بهترین برند فیلر چانه

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران اردبیل
  • 09120043630-2191012756
  • info@clinicardabil.ir