دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن:

 

برای بسیاری از افراد تصور اینکه مو نداشته باشند کابوس وحشتناکی است به همین دلیل هر روز حجم موها را بررسی می‌کنند و مراقب مرز موهای جلوی سر خود در کنار شقیقه و اطراف پیشانی هستند این حساسیت با افزایش سن بیشتر نیز می‌شود، مردم در سن بالا به دنبال راه هایی برای کاهش حجم موهای از دست رفته می گردند تا بتوانند موها را بازگردانند به همین دلیل پزشکان راه‌های متعددی برای درمان ریزش مو و پر کردن جاهای خالی به کار می برند.

ریزش مو در افراد مختلف دارای الگوهای متفاوتی است و ممکن است از یک قسمت سر شروع شود یکی از شایع‌ترین الگوهای ریزش مو در مردان و زنان ریزش موی جلوی سر است ریزش مو در منطقه جلوی سر باعث می شود که سطح پیشانی بزرگتر شود و زیبایی فرد را تحت تأثیر قرار دهد به همین دلیل افرادی که به این نوع ریزش مبتلا می‌شوند دوست دارد هر چه سریعتر مورد درمان قرار گیرند و از این نگرانی رهایی پیدا کند.

 

علل ریزش مو در ناحیه جلوی سر

یکی از مهمترین قدم هایی که باید برای درمان این مشکل برداشته شود پیدا کردن علت وقوع آن است این موضوع به روند درمان می‌تواند کمک کند تشخیص درست و به موقع برای جلوگیری از ریزش مو اهمیت دارد این موضوع باعث می‌شود که قبل از اینکه حجم زیادی از مو ها را از دست بدهید درمان را شروع کنید و بدین ترتیب هزینه کمتری نیز برای شما در پی دارد موهای افراد به طور خاص جلوی سر به دلایل مختلفی شروع به ریزش می کنند.

اهمیت پیدا کردن علت وقوع از اهمیت خاصی برخوردار است که ما تصمیم گرفتیم مقاله جداگانه در مورد آن بپردازیم اینکه چرا با وجود اقدامات مراقبتی باز هم موهای جلوی سر می ریزند سوالاتی است که ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند در ادامه این مقاله پاسخ دقیق و علمی به آنها می‌دهیم نکته مهم دیگر که تشخیص علت اصلی ریزش مو بر عهده پزشک متخصص می باشد بهتر است برای کشف علت و شروع درمان به کلینیک معتبر مراجعه کنید.

 

. کاهش وزن

یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو کاهش وزن است موهای جلوی سر نسبت به قسمت‌های دیگر آسیب پذیرتر هستند به همین دلیل کمبود مواد مغذی و پروتئین می تواند اثر زیادی روی آنها به جا بگذارد ریزش مو در اثر کاهش وزن به خصوص اگر شخص وزیر را در زمانی کوتاه و غیرمی شود و به خصوص جلوی سر ریز شروع می‌شود.

کلینیک زیبایی اردبیل - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

. رژیم های غذایی نامناسب

رژیم غذایی نامناسب در فرآیند خونرسانی و همچنین اکسیژن رسانی به قسمت های مختلف بدن از جمله موها دچار اختلال می‌شود این موضوع به این دلیل است که با مصرف مداوم غذاهای چرب شور خون غلیظ شده و رسوب چربی در رگ‌ها نیز سرعت خونرسانی را کاهش می‌دهند بنابراین خون کافی به ریشه موها نمی‌رسد و آنها با کمبود مواد مغزی روبه‌رو می‌شوند که آغاز ریز شروع می‌شود.

. کمبود آهن

یکی از اصلی ترین مواد معدنی در مورد نیاز بدن و رشد موها و همچنین حفظ که استحکام آنها آهن است توجه کنید که این مشکل ممکن است حتی بدون ابتلا به کم خونی در افراد به وجود بیاید مصرف مواد غذایی حاوی آهن به استحکام مو و جلوگیری از ریزش آن کمک زیادی می‌کند.

نکته دیگر اینکه همان قدر که کمبود آهن برای موها و دیگر قسمتها خطرناک است افزایش بیش از حد آن نیز می‌تواند خطرآفرین باشد بنابراین اگر احساس کردید جلوی سر شما در حال خالی شدن است به هیچ عنوان به مصرف خودسرانه قرص آهن نپردازید این قرص باید توسط پزشک متخصص و با توجه به شرایط سلامتی شخص تجویز و مصرف شود.

. استرس

مشکلاتی که برای بدن ما حاصل می شود استرس نقش مهم و حیاتی دارد استرس زیاد و مداوم می تواند عملکرد طبیعی دستگاه را به هم بریزد و مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد کند در مورد ریزش مو استرس می‌تواند باعث اختلال در خونرسانی و ریشه موها و سست شدن آنها در اثر کمبود مواد مغذی شود .

همچنین هورمون هایی که در اثر استرس ترشح می‌شوند برای سلامتی مو مضر هستند این هورمون ها به ریشه مو آسیب وارد می‌کند و باعث افزایش ریزش مو و خالی شدن جلوی سر می شوند.

اطلاعات بیشتر:

کلینیک زیبایی اردبیل - ۷ کمبود رایج ویتامین‌ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

۷ کمبود رایج ویتامین‌ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

کلینیک زیبایی اردبیل - مراقبت های بعد از هایفوتراپی

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

کلینیک زیبایی اردبیل - هزینه، مزایا و مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

هزینه، مزایا و مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

کلینیک زیبایی اردبیل- قیمت، مزایا و عوارض احتمالی رینوپلاستی

قیمت، مزایا و عوارض احتمالی رینوپلاستی

. مشکلات یا تغییرات هورمونی در مردان

مشکل یا تغییرات هورمونی در هر فرد ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد ریزش موی جلوی سر با مشکلات و تغییرات هورمونی در خانم ها و هم آقایان بسیار شایع از این مشکلات گسترده هستند و برای پیدا کردن ریشه اصلی باید آزمایشهای زیادی انجام دهید.

حل این مشکل تنها به حل مشکل ریزش موی مردم کمک خواهد کرد بلکه باعث برطرف شدن بخش زیادی از مشکلات دیگر بدن نیز می شود نکته مهم این است که اگر ریزش مو سر به دلایل هورمون ایجاد شده باشد باید بلافاصله این مشکل حل شود اما اگر تغییرات هورمونی دلیل ریزش موی جلوی سر باشد یا به تعادل رسیدن هورمون ها و از بین بردن رفتن عامل تغییر دهنده مشکل به خودی خود حل می شود .

معمولاً ریشه مو نسبت به هورمون ها هستند به همین دلیل ریزش موی مردان شایع است و معمولاً در زمینه پایین نیز رخ می دهد افزایش هورمون مردانه در بدن باعث بالا رفتن احتمال ریزش موهای جلوی سر میشود الگوی ریزش مو جلوی سر و پیش رفتن پیشانی یکی از شایع‌ترین الگوهای ریزش موی مردانه است که در پسران جوان نیز مشاهده می شود علت اصلی این مشکل معمولاً هورمون‌ها هستند و بهتر است که با دیدن این نشانه ها پیگیری شود.

کلینیک زیبایی اردبیل - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

. مشکلات یا تغییرات هورمونی در زنان

وجود برخی بیماری‌ها در زنان باعث می‌شود افزایش هورمون های مردانه در بدن آنها نیز زیاد شود و همین موضوع می‌تواند باعث ریزش موی جلوی سر آنها شود این مشکلات معمولاً در سن ۴۰ سالگی به بالا رخ می دهد علاوه بر مشکلات هورمونی در سن نوجوانی و جوانی نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود.

یکی از اصلی ترین نشانه های وجود مشکلات هورمونی در زنان اختلالات قاعدگی است که باعث ایجاد مشکلات متعددی در پوست و مو می‌شود بنابراین با پیگیری زودهنگام به سلامت بدن خود به خصوص پوست و مو کمک کنید ریزش موی جلوی سر به دلیل تغییرات هورمونی در زنان شایع تر از مردان از تغییرات هورمونی در دوران بارداری نیز می‌تواند روی موها تأثیر بگذارد و آنها را سست و ضعیف کند.

مشکل با بالا رفتن سن حاملگی بیشتر نیز می‌شود اما خبر خوش این است که بعد از زایمان و به تعادل رسیدن هورمون ها کم کم همه چیز سر جای خود برمی‌گردد و ریزش مو نیز از بین می رود البته شروع شیردهی بعد از بارداری نیز  از مشکل هایی برای نازکی یه تار مو است در دوران شیردهی نیز تغییرات هورمونی شدید است و در صورتی که خانم‌ها در این دوران خود را تقویت نکنند با کمبود مواد مغذی مواجه می‌شوند که تغییرات هورمونی زمان اضافه می شود.

بنابراین بهتر است در دوران شیردهی مصرف مواد غذایی پر خاصیت که حاوی آهن و پروتئین است را در برنامه غذایی خود جای دهند تا بعد از این دوران دو ساله با مشکلی مواجه نشوند یکی دیگر از مراحلی که هورمونهای زنانه طی کردند و تاثیر آنها بر روی موهای جلوی سر گذاشته است یائسگی است .

معمولاً ریزش موی شدید در زنان بعد از ۴۰ سالگی خود را نشان می‌دهد که اصلی‌ترین موضوعات بدن برای یائسگی و تغییرات هورمونی مرتبط با آن است کاهش هورمون استروژن در طول ۱۱ گی می تواند تاثیرات زیادی روی مو بود به جا بگذارد این موضوع به خصوص در سالهای ابتدایی یائسگی که تغییرات هورمونی در بدن زیاد است و هورمون ها هنوز به تعادل رسیدن بیشتر مشاهده می‌شود ریزش موی جلوی سر در اثر یائسگی موقتی است و بعد از رسیدن به تعادل بین هورمونها ریزش کرد و قطع می‌شود و معمولاً ماندگار نیست.

کلینیک زیبایی اردبیل - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

. وراثت

ریزش موی ارثی یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل ریزش مو از تحقیقات نشان می دهد که مردان معمولاً ریزش مو در خانواده مادری خود به ارث می‌برند بنابراین اگر در خانواده مادری شما ریزش موی جلوی سر وجود دارد باید منتظر این الگوی ریزش نیز شما هم باشید البته توجه کنید که این قانون صددرصدی نیست اما تاثیر وراثت روی ریزش مو مخصوص موهای جلوی سر نمی توان آن را نادیده گرفت در خرما احتمال به از رسیدن ریزش مو در خانواده پدری و مادر یکسان است و علت اصلی خالی شدن جلوی سر آنها را می‌توان در وراثت جستجو کرد.

. استفاده از مواد آرایشی نامرغوب

مواد آرایشی نامرغوب نه تنها دشمن پوست است بلکه مو هارا هم درگیر میکند زمانی که شخصی آرایش می کند بخشی از مواد آرایشی به موهای سر می‌رسد درصورتی که این مواد حاوی ترکیبات آسیب زننده به پوست باشند باید منتظر باشید که موهای جلوی سر بعد از مدتی شروع به ریزش کند به خصوص اگر بعد از بازگشت به خانه لوازم آرایشی را پاک کنید و صورت خود را کامل نشود باقیماندن مواد آرایشی به همراه آلودگی های محیط می‌تواند جرقه‌ای برای شروع ریزش مو باشد.

. وجود برخی بیماری ها

معمولاً بیماری خود ایمنی دیابت و انواع سرطان ها تاثیر زیادی بر روی ریشه موها می گذارند و آن ها را سست و نازک می کند این بیماری بر روی موهای جلوی سر گذاشتن از راه‌های دیگر نازک و موثر است تاثیر بیشتری می گذارد در چنین مواردی کنترل بیماری به کمک مو می آید و ریزش را کنترل می کند اما توجه به این بیماری معمولا تا آخر عمر باقی می ماند نمی توان انتظار داشت که راه درمان منجر به توقف ریزش موی جلوی سر شود.

. عدم مراقبت های صحیح از موها

استفاده از شامپوها با نوع موهای فرد سازگاری ندارد از دلایل ریزش مو از به عنوان مثال اگر فردی موهای خشک و شامپویی استفاده می‌کند که باعث خشکی بیشتر می‌شود تنها حزب آتش می ریزد و با از بین بردن سلول های تولید کننده فولیکول های مو کمک زیادی به ریزش مو می کند علاوه بر اینکه اگر موها در برابر آلودگی مراقبت نشود و با موها با خشونت رفتار شود ریزش مو جلوی سر افزایش می‌یابد و منجر به کچلی می‌شود.

کلینیک زیبایی اردبیل - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

. مشکلات مربوط به پوست سر

گاهی اوقات ریزش مو به سلول مو و ساقه ربطی ندارد و مشکل در پوست سر است که با این وجود ریزش میشود این علت در افرادی که پوست خشک دارند بسیار مشاهده می شود که با برطرف کردن مشکل می‌تواند ریزش مو جلوگیری کرد به عنوان مثال افرادی که پوست خشک دارند باید از شامپوی مخصوص سر خشک استفاده کند یا پوست سر خود را با روغن گیاهی ماساژ در افراد دارای پوست چرب نیز باید شامپوهای مناسب استفاده کنند تا سطح چربی پوست را متعادل سازند و سلول های مویی دچار مشکل نشود.

 

راهکارهای کلینیکی درمان ریزش موی جلوی سر

بعد از فهمیدن دلیل ریزش موی سر نوبت به درمان می رسد هر شخص بعد از اینکه راه درمان خاصی برای موهای خود به کار گیرد باید به پزشک کلینیک مراجعه کند تا روش درمانی مناسبی به او پیشنهاد شود پزشک حوزه در کلینیک زیبایی اردبیل جام آزمایش‌های مختلف و بررسی شرایط بیمار دلیل ریزش مو را تشخیص می دهد و بر همین اساس بهترین راه را برای شما معرفی می کند.

معمولاً راه های کلینیکی برای درمان موارد شدید پیشنهاد می شود البته افرادی که قصد دارد از طریق نتیجه برسد و به دنبال نتایج قطعی و دائمی هستند راهکارهای کلینیک درمان ریزش مو می‌تواند به آنها کمک کند خوشبختانه پیشرفته علم روش های کلینیکی باعث کاهش شدت عوارض می‌شود و معمولاً افراد بدون تجربه هیچ مشکل خاصی به نتیجه دلخواه می رسند در ادامه تعدادی از روشهای محبوبه کلینیکی  درمان ریزش مو را به شما معرفی می کنیم.

 

. کاشت مو

کاشت موی یکی از راههای دائمی برای درمان ریزش مو از نتایج این روش طبیعی است و موهای کاشته شده تقریباً شبیه مامایی اصلی هستند چرا که موهای کاشته شده از قسمت‌های دیگر برداشته می‌شود پزشک برای انتخاب بانک موی مناسب ویژگی های فرد را در نظر می‌گیرد معمولاً نواحی نزدیک به سر می تواند با اینکه موی انتخاب شده باشد تا بعد از ظهر شد هیچ تفاوتی با موهای اصلی نداشته باشد .

به همین منظور پزشک قبل از جلسه جلسه مشاوره متعددی با بیمار برگزار می‌کند که طی این جلسه هم انتظارات بیمار مشخص می‌شود و هم پزشک توضیح کاملی در مورد انتظارات و شرایط و نتایج واقعی به شما معرفی می کند در روز عمل کاشت مو پزشک پناهی بانک مو را استریل می کند و بعد از مواد بی حسی وص آن را برداشت گرافیک‌های شروع می‌کند.

بعد از استفاده از تکنیک مربوط به روش انتخابی گرافیک را برداشته و برای کاشت آماده می شود اکنون ناحیه جلوی ضرر مطابق انتظار شما و الگوی قبل از عمل که به توافق رسیده است آماده می‌شود این مرحله نیز شامل استیل بی حس کردن و مشخص کردن دقیق نهایی باشد در معنای آخر گرافتها به تکنیک مربوط به روش انتخابی کاشت در محل مورد نظر قرار می گیرد توجه کنید که عمل کاشت مو عملی طولانی است و ممکن است بین ۳ تا ۸ ساعت زمان ببرد .

بعد از انجام این عمل بیمار نیاز به همراه دارد که به خانه برود چرا ممکن است داروی بی حسی روی بینایی و سطح هوشیاری تاثیر گذاشته باشد می‌توانید برای کاهش تورم در نواحی نزدیک به محل کاشت روی پیشانی و درست بالای ابروها از کمپرس سرد استفاده کنید که روز بعد از انجام عمل می توانید به حمام بروید البته به شرایطی که موهایتان را با ملایمت کافی و استفاده از دوش محرک با فشار کم بشویید.

کلینیک زیبایی اردبیل - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

. استفاده از داروهای ضد ریزش مو

متخصص معمولاً مصرف داروهای ضد ریزش مو به افرادی توصیه می‌کند که مشکل ریزش آنها حاد این داروها می‌تواند به تقویت فولیکول های مو و تنظیم چربی و حفظ سلامت مو کمک کند و باعث استحکام آنها شود بعضی از انواع داروهای ضد ریزش مو به صورت بدون نسخه در داروخانه ها ارائه می شود اما مسئله اینجاست که تو زمانی که علت اصلی ریزش موی جلوی سر تشخیص داده نشده نمی توانید از داروی استفاده کنیم چرا که ممکن است ابتدا نیاز به رفع دلیل ریزش مو و سپس درمان موهای ریخته شده وجود داشته باشد.

فیناستراید و ماینوکسیدیل ترین داروهای ریزش مو هستند ماینوکسیدیل از داروهای مفید برای درمان ریزش نقطه‌ای است به همین دلایل می‌توان راه مناسبی برای حل ریزش مو باشد این دارو به صورت محلول و در غلظت های مختلف به بازار عرضه می شود غلظت مورد نیاز توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود فیناستراید ۱ دارویی مفید کنترل آلوپسی اندروژنیک است که بعد از چند ماه ریزش مو تاثیر می‌گذارد.

این دارو علاوه بر متوقف کردن می‌تواند با توجه به رشد موها هم شود داروهای مختلف دیگری مانند شامپوی کتوکونازول داروهای ضد اندروژن اسپیرونولاکتون و کورتیکو اسید دارند که می‌توانند دلایل مختلف ریزش مو را از بین ببرد در بیشتر موارد باعث رشد مجدد مو نیز می‌شود بعضی از انواع داروها مانند داروهای کنترل یائسگی نیز می تواند به درمان ریزش موی ناشی از هورمون ها کمک کند .

داروهای مقابله با عفونت های قارچی نیز در حل این مشکل می‌تواند کمک کننده باشد توجه کنید که مدت زمان اثر گذاری داروهای ضد ریزش در افراد مختلف متفاوت می باشد این موضوع به دلیل تفاوت در جنس مو و نوع پوست سر دلیل ریزش و شرایط زندگی فردی متفاوت است به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که بدون مشورت پزشک هیچ دارویی را مصرف نکنید حتی اگر قبل از این هم دارو استفاده می کرده و نتیجه آن را دیده اید برای ادامه مصرف یا شروع به پزشک مراجعه کنید.

کلینیک زیبایی اردبیل - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

. مزوتراپی مو

یکی از روش های جدید برای درمان ریزش مو مزوتراپی است که به تقویت پوست سر و سلول‌ها و همچنین جلوگیری از ریزش و توقف آن می‌پردازد در این روش انواع مواد تقویتی مانند عصاره گیاهی داروهای درمان ریزش مو آنزیم ها ویتامین ها و هورمون های تقویت کننده مو و پروتئین ها با هم ترکیب می شوند و توسط سوزن های مخصوص به زیر پوست تزریق می‌شود این مواد مقوی در لایه میانی پوست قرار می‌گیرند و با تحریک بود به تولید کلاژن بیشتر و تقویت ریشه مو به و استحکام آن می‌پردازد.

مزوتراپی را می‌توان برای درمان الوپسی های مختلفی مانند تلوژن افلوویوم ریزش موی ناشی از استرس و ریزش موی سکه ای و کاهش سرعت رشد استفاده کرد این روش درمانی با بهبود خونرسانی و تنظیم چربی سطح پوست به رشد بهتر موها و تقویت آنها کمک می‌کند همچنین مزوتراپی به عنوان یک روش مکمل برای کاشت مو در نظر گرفته می شود این روش درمانی قبل بلافاصله و بعد از کاشت مو نیز می تواند باعث بهبود گردش خون در پوست درمان ورم و عوارض ناشی از کشت و التیام زخم ها تاثیر گذار باشد برای درمان ریزش مو با استفاده از مزوتراپی نیاز به حداقل ۴ تا ۶ درجه درمان است.

در طول این اساس شاخص شاهد کاهش چشمگیر ریزش موی جلوی سر و حتی متوقف شدن آن می شود از جلسه سوم چربی کاملاً متعادل می‌شود و دیگر نیازی به استفاده از شامپو نیست تجربه ها نشان داده که سه ماه بعد از مزوتراپی رشد مجدد شروع میشود و پس از مدتی شاهد درمان کامل ریزش مو می شوید.

کلینیک زیبایی اردبیل - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

راهکارهای خانگی درمان ریزش موی جلوی سر

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که قبل از امتحان روش های کلینیکی خود دست به کار شوند و از روش های قدیمی برای ریزش موی جلوی سر استفاده کند این موضوع بیشتر به دلیل هزینه کم این روش‌ها و بی‌خطر بودن آنهاست اما مسئله اینجاست که روشهای خانگی بیشتر برای اینکه روش درمان مو باشد راهکاری برای جلوگیری از آن است به همین دلیل پزشکان استفاده از این روش را به افرادی که علت ریزش موی آنها عوامل ارثی مشکلات هورمونی یا وجود بیماری ها در پوست و مو است توصیه نمی‌کند.

به هر حال روش های خانگی بی خطر هستند و می توان از آنها برای تقویت مو جلوگیری از ریزش آنها استفاده کرد که ما در این مقاله به شما معرفی میکنیم بسیار ارزان و مفرح قانون به سرپرست اند و شما می توانید با استفاده از مواد معمولی که در خانه دارید آنها را درست از موهای خود مراقبت کنید در ادامه به تعدادی از موثرترین ماسک های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو را معرفی می کنیم.

. ماساژ موها با استفاده از روغن گیاهی

روغن نارگیل ماهی جنسینگو شمعدانی از روغنهای مفید محسن که به تقویت ریشه مو کمک میکند روغن تراپی مو نیم تا یک ساعت قبل از حمام باعث تقویت مو و حالت دیوانها می‌شود توجه کنید که ماساژ مو با روغن را با ملایمت انجام دهید این کار با نوک انگشتان خود انجام دهید و به هیچ وجه به پوست سر را خراش نیندازید برای روغن تراپی مو نیاز به داشتن  همه روغن هانیست در واقع باید امتحان کنید تا متوجه شوید که کدام نوع روغن با موی شما سازگار است.

افرادی که پوست چرب دارند بهتر است در استفاده این روغن احتیاط کنند در واقع باید با مشورت پزشک روغن ترابی را آغاز کنید و قبل از روغن باید چربی پوست را متعادل سازی چرا که در افراد با موهای چرب تجمع چربی در روزنه پوست دلایل ریزش مو از با استفاده از روغن گیاهی برای ماساژ سرعت چربی را افزایش می‌دهد و باعث ریزش بیشتر موها می شود نکته دیگر این است که بعد از روغن تراپی باید موها را با شامپوی مناسب بشویید و روغن را به طور کامل از روی پوست سر پاک کنید.

. استفاده از آلوئه ورا

مدل موجود در میانه گیاه آلوورا برای سلامتی پوست مفید است این شهر می‌تواند به صورت مستقیم روی جلوی سر قرار گیرد و آن را با کمی آب لیموی تازه و روغن نارگیل نیز می‌توانید ترکیب کنید و موها را با آن ماساژ دهید ژل آلوورا به تقویت ریشه مو کمک می کند و مانع ریزش موهای جلوی سر می‌شود این موضوع به دلیل افزایش گردش خون در این ناحیه از آلوورا به پاکسازی پوست سر نیز می‌پردازد اثرات چربی‌های نامطلوب را از بین می‌برد و به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند.

. آب لیموی تازه

لیمو یک ماده غذایی واقعی برای پوست است که می تواند از ریزش موی جلوی سر و نازک شدن آن جلوگیری کند شما می توانید چند قطره آب لیموی تازه را روی آنها بریزید و بعد از مدت شاهد توقف ریزش مو شود این موضوع به دلیل است که لیموترش با تحریک فولیکول های مو باعث گردش خون در این ناحیه می شود لیمو درمانی مناسب برای تغییرPH جنازه پوست سر از بین بردن شوره و درمان بیماری‌های قارچی خفیف مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین دلیل هم است که می توان راه مناسبی برای درمان ریزش موی جلوی سر باشد.

مزایای استفاده از مزوتراپی برای درمان ریزش مو

مزوتراپی نوع تزریق زیر پوستی و کاربردهای زیادی دارد از جمله درمان سلولیت از بین بردن چربی های موضعی جلوگیری از ریزش مو و درمان آلوپسی برطرف کردن چین و چروک و سفت کردن پوست و لیفت آن درمان لک های پوستی برطرف کردن جای زخم و اسکار در مانع چربی پوست .

مزوتراپی روشی برای درمان ریزش مو بدون نیاز به جراحی بهبودی سریع بدون داشتن دوره نقاهت طولانی و تقریباً بدون درد و خونریزی و نیاز به بیهوشی نداشتن از عوارض جانبی و خطرات بسیار کمی دارد و همچنین هزینه مناسب و منطقی این روش درمانی از مزایای مزوتراپی از همچنین بدون نیاز به مراقبت های خاص فرد می تواند برای درمان ریزش مو رفع مشکلات سر مانند چربی و شوره و ترمیم موهای آسیب دیده از این روش درمانی استفاده کند شما اگر تمایل به مزوتراپی دارید می توانید این روش درمانی را در کلینیک زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصصین کلینیک انجام دهید.

 

اثرات و فواید مزوتراپی مو

مزوتراپی و لایه های مختلف پوست مانند اپیدرم لایه میانی و بافت پیوندی و سیستم گردش خون و سیستم ایمنی و عصبی اثر می گذارد برای بسیاری از انواع آلودگی ها مزوتراپی درمان موثری است اثرات مزوتراپی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد

. بهبود خونرسانی در فرمول بسیاری از محلول های مزوتراپی داروهای اتصال دهنده اروپا وجود دارد که باعث افزایش گردش خون بافتی میشود

. غذا رسانی به بافت پوست و پولی گلها در ترکیب داروی مزوتراپی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی استفاده شده که غذاسازی را به بافت پوست و فولیکول ها به راحتی می رساند.

. جلوگیری از فرایند تحلیل رفتن فولیکول ها باعث می‌شود که قدرت و بهبود حالت موها بهتر شود

. تنظیم درجه چربی پوست داروهایی که در مزوتراپی به کار می رود می تواند ترشح غدد سبابه را کنترل کند

. بهبود اثرات سایر روش های درمانی از مزوتراپی در سهولت می‌توان استفاده کرد قبل از کاشت برای بهبود خونرسانی به پوست بلافاصله بعد از قرص برای درمان ورم و التهاب پوستی و مدتی بعد از کاشت برای التیام بهتر ضعف و تقویت موها

مزوتراپی روش درمانی موثر با اثرات ماندگاری از اثرات و نتایج این روش درمانی در کلینیک زیبایی اردبیل ماندگاری بالایی دارد زیرا توسط پزشکی متخصصین کلینیک صورت می گیرد.

 

کاندیدای مناسب مزوتراپی مو

به جز الوکسی اندروژنی انواع دیگر ریزش مو وجود دارد که مزوتراپی می‌تواند برای آنها نیز به کار برده شود اگر به هر یک از انواع آلودگی های زیر مبتلا هستید پس کاندیدای مناسبی به این روش درمانی هستید

. تلوژن افلوویوم وهمان ریزش موی ناشی از استرس این دو اختلال معمولاً زمانی رخ می‌دهد که بدن دچار استرس فیزیکی و روانی می‌شود مزوتراپی می‌تواند به خوبی این دو مشکل را حل کند و ریزش مو بعد از بارداری که به دلیل تلوژن افلوویوم رخ می‌دهد به شکل موثری مزوتراپی آن را درمان میکند

. مشکلات ساقه مو اگر موی شما به دلیلی آسیب دیده است مزوتراپی برای آن مفید است یکی دیگر از اثرات این روش افزایش رشد موها و حفظ سلامت فولیکول های مو است.

. آلوپسی آراتا مزوتراپی در برخی افراد که دچار ریزش موی آلوپسی آراتا هستند موثر است اگر ریزش موی سکه ای دارید و ریزش تنها دیسم کاندیدای مناسب مزوتراپی هستید

. کاهش سرعت رشد اگر به هر دلیلی موهای شما رشد کمی دارند مزوتراپی می تواند درمان موثر و مفیدی برای شما باشد.

شما می‌توانید در کلینیک زیبایی اردبیل انواع خدمات زیبایی پوست و مو را در این کلینیک انجام دهید.

 

مراحل مزوتراپی مو

شب قبل از روز معالجه موها را بشویید ،از چند روز قبل از مزوتراپی از داروهایی مانند آسپیرین و ضد التهاب استفاده نکنید و اگر داروی ضد انعقادی و رقیق کننده استفاده می کنید حتماً در مورد آن بیشتر جلسه درمانی با پزشک مشورت داشته باشید از مواد تقویت کننده و داروهای حالت دهنده مو حداقل ۲۴ سال قبل از درمان استفاده نکنید برای مزوتراپی برخلاف به روش‌های دیگر نیازی به ضدعفونی کردن سر نیست.

اگر زخمی روی سر وجود داشته باشد الکل ۷۰ درصد یا بتادین برای ضدعفونی استفاده می شود در جلسه درمانی تزریق مزوتراپی با استفاده از سوزن های مشابه سوزن انسولین به صورت دستی و یا با دستگاههایی به نام مزوگان انجام می‌گیرد که استفاده از این دست یا با دستگاه توسط پزشک متخصص مشخص می‌شود سوزن تا حدود یک میلیمتر به درون پوست وارد می‌شود و محلول را مستقیما به درون لایه میانه پوستر می‌شود .

محلول مزوتراپی حاوی آمونیوم اسیدها ویتامین ها و داروهای مهار کننده هورمون های آندروژن ای و فاکتورهای رشد مختلفی هستند که باعث افزایش قدرت و جان گرفتن پول ها می شود اتفاق دیگری که در مزوتراپی شاهد آن هستیم و اثرات درمانی فوق العاده ای می تواند به جا بگذارد ضعف‌های کوچکی هستند که توسط سوزن ایجاد می شود این آسیب های جزئی باعث می‌شود تا فرآیند ترمیمی پوست به کار بیفتد.

در طی این فرایند فاکتورهای رشد و ترمیمی در فضای بافتی آزاد می‌شود و رگ‌های خونی جدیدی تشکیل می‌شود همچنین بود به تحریک می‌شود که تولید کلاژن بیشتری انجام دهد و همین رخدادها باعث بهبود کیفیت موقت تحریک رشد مو میشود و آسیب های جزئی سوزن مزوتراپی بخش مهمی از درمان به شمار می‌رود.

 

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

همانطور که گفتیم مزوتراپی روش آسان و موثر است که افراد می‌توانند برای تقویت و قطع ریزش مو از آن استفاده کنند اما قبل از انجام این درمان برای اینکه به نتیجه دلخواه برسید و از هرگونه عوارض احتمالی جلوگیری شود نیاز به مراقبت های قبل از مزوتراپی است از جمله آنها را میتوان به نکات زیر اشاره کرد

‌. حداقل یک هفته قبل از درمان از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات پرهیز کنیم مصرف این گونه مواد هم در ریزش مو نقش دارند و هم در روند بهبودی می تواند اختلال ایجاد کند

. ۴۸ ساعت قبل از درمان از مصرف قرص های رقیق کننده خون مانند آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید و اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما قبل از درمان آن را به پزشک اطلاع دهید

. شب قبل از درمان استحمام کنید و از هیچ گونه مواد آرایشی و بهداشتی روی پوست استفاده نکنید و به اندازه کافی استراحت داشته باشید از استرس دوری کنید توجه داشته باشید که استرس خود عامل ریزش مو میشود

. آب و مایعات فراوان بنوشید ‌.

 

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

. تا ۲۴ ساعت بعد در جلسه درمانی از ماینوکسیدیل داروهای تقویت مو و مواد آرایشی و حالت دهنده استفاده نکنید

. ۲۸ هفته بعد از مزوتراپی سران شوروی و بعد از روز سوم می توانید حمام بروید و هفته اول بیش از ۱۵ دقیقه در همان نمایی از آب گرم استفاده نکنید زیرا باعث کبودی می‌شود

. تا دو روز بعد از درمان با ورزش نکنید ورزش باعث تعریق و خروج محلول مزوتراپی در داخل پوست میشود

. آب و مایعات فراوان بنوشید

. احتمال اینکه در پوست برآمدگی مشاهده شود زیاد است و مشکل آنجاست که شما نسبت به معلولان را به حساسیت داشته در این صورت با کلینیک تماس بگیرید

.تا ۲۴ ساعت بعد از درمان از مصرف داروهای ضد التهابی مانند آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید مصرف استامینوفن بلامانع است.

 

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات مزوتراپی مو و برنامه درمانی کاملاً در شرایط شخصی شما بستگی دارد اداره جلسات بین ۸ تا ۱۵ سال است که می تواند متغیر باشد مثلاً یکی از برنامه‌های درمانی به این صورت است که یکبار در هفته برای یک ماه انجام می‌گیرد سپس دو هفته یکبار برای یک ماه صورت می گیرد و در نهایت ماهی یک بار در دو ماه بعد مزوتراپی هم انجام می‌شود .

در نهایت به طور کلی هر جلسه برای درمان دریافت می کنید ته می‌تواند تعداد جلسات تغییر داشته باشد و بستگی به تشخیص پزشک متخصص بعد از معاینه دارد اگر شما تمایل به انجام این روش درمانی دارید می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی اردبیل تحت نظر پزشکان متخصصین کلینیک فرجام به درمان بپردازد و فرآورده‌های این روش درمانی را مشاهده کنید.

 

دوره نقاهت مزوتراپی مو

همانطور که گفته شد مزوتراپی مو روش ایمن و موثر است که می‌توان به تقویت موها قطع ریزش مو و رویش مجدد موها از این روش درمانی استفاده کرد بعد از پایان جلسه درمانی فرد می‌تواند به کار روزمره خود بپردازد و فقط کافی است که به توصیه های ارائه شده توسط متخصص خوبی توجه کند تا نتیجه خوبی از این روش درمانی به دست آورد.

مزوتراپی دوره نقاهت برای کاربری ندارد و تمام افرادی که از شرایط بدنی سالم برخوردار هستند می توانند از این روش درمانی برای تقویت موها و قطع ریزش مو استفاده کنند شما هم می‌توانید این روش درمانی را در کلینیک زیبایی اردبیل تحت نظر پزشک متخصص باتجربه این کلینیک انجام دهید و بار دیگر به زیبایی و پرپشتی موهای خود بپردازید.

 

عوارض مزوتراپی مو

مزوتراپی مو روش ایمیل و آسانی است که عوارضی برای آن در پی ندارد ممکن است کمی التهاب و تورم در محل تزریق به وجود آید که خود برای تحریک پوست روش مناسبی است که می تواند پوست را به تولید کلاژن و بافت خونی تشویق کند از عوارضی برای محمدرضا ترابی تاکنون هده نشده است.

باید توجه داشته باشید که این روش درمانی توسط پزشک متخصص و با تجربه و در کلینیک معتبر صورت گیرد تا از عوارض احتمالی این روش درمانی جلوگیری شود و شما می توانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید شما می توانید این روش درمانی را در کلینیک زیبایی اردبیل تحت نظر پزشکی باتجربه و حرفه‌‌ای کلینیک انجام دهید در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و معنی صورت می‌گیرد.

 

هزینه مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله انتخاب کلینیک، تجربه پزشک متخصص کلینیک ،دستمزد کادر پزشکی ایشان و همچنین مشکلات موی شما ، میزان مصرف موادی که برای تقویت موهای شما در نظر گرفته می شود بستگی دارد پس نمی‌توان هزینه دقیقی نسبت به این روش درمانی را به شما اعلام کرد.

جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های مربوط به کلینیک زیبایی اردبیل با اینکه یک تماس گرفته نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه توسط مشاوران و کارشناسان حرفه ای اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید و یا می توانید با مراجعه به این کلینیک معاینه و مشاوره با پزشک متخصص از هزینه و تعداد جلسات این روش درمانی اطلاعات کافی را به دست آورید.

کلینیک زیبایی اردبیل - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

پاسخ پرسش های متداول توسط پزشک متخصص

. آیا سفت بستن موها از دلایل ریزش موی جلوی سر است؟

سه وزن موها برای مدت طولانی از دلایل خالی شدن جلوی سر است اما هنوز دلیل علمی و منطقی برای موضوع پیدا نشد از پزشکان معتقدند که کشیدن بیش از حد مو و صرف شستن مداوم می‌تواند باعث سست شدن ریشه مو آسیب رسیدن به مو شود فشار را فشار وارد شدن به ریشه مو در این حالت به صورت ریزش مو خود را نشان می‌دهد و معمولاً در مواردی که ریزش مو در اثر فرصت باشد با کوتاه کردن موی جلو و تغییر دادن حالت آرایش می توان آن را اصلاح کرد.

البته موضوع درباره افراد جوان می کند که سلول‌های بدن آنها در زمان کوتاه تری به ترمیم می پردازد اما در افراد موزه ممکن است به عنوان یک مشکل دائمی باقی بماند و راهکاری جز درمان پزشکی نداشته باشد.

. آیا خانم ها از ریزش موی جلوی سر مصون هستند؟

ریزش موی جلوی سر یکی از شایع‌ترین الگوهای ریزش مو در مردان از این نوع ریزش معمولاً با خارش و درد و کم پشت شدن موهای جلوو اطراف سر شروع می شود و کم کم خود را به عقب می برد و باعث ایجاد تازگی و نعل اسبی در مردان می شود این موضوع به این معنا نیست که خانم‌ها به ریزش مبتلا نمی‌شود.

حدود یک سوم کار ما نیز با این ریزش دست و پنجه نرم می‌کند که از میان تعداد زیادی از آنها ریزش موی جلوی سر شکایت می‌کند در خرمایی مشکل بیشتر به دلیل هورمونهای مردانه است که در بدن آنها تولید می شود به خصوص بعد از یائسگی.

. آیا راهکاری برای جلوگیری از ریزش موی جلوی سر وجود دارد؟

معمولا ریزش موی جلوی سر اگر به دلیل ارزی و وجود مشکلات هورمونی و بیماری اتفاق بیفتد قابل جلوگیری نیست اما در موارد دیگر می توان از ریزش مو جلوگیری کرد به عنوان مثال اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی استفاده از مواد آرایشی مرغوب در تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن تاثیر زیادی در رفتار ملایم با موها آرام شانه زدن و بستن آنها از راه های حفاظت از مو است علاوه بر این اقدام به موقع در زمان مشاهده اولین نشانه ریزش می‌تواند در مرحله اولیه از پیشرفت آن جلوگیری کند.

. آیا استفاده از روش های خانگی برای جلوگیری و درمان ریزش موی جلوی سر مناسب است؟

روش های خانگی برای درمان مشکلات خفیف پوست و مو استفاده می‌شود و جلوی پیشرفت ریزش را می‌گیرد اما در مواردی که مشکل ریزه زیاد است و یا به دلیل وراثت یا مساله هورمون ایجاد شده نمی‌تواند از روشهای خانگی برای درمان استفاده کرد در این مورد باید به پزشک مراجعه کنید تا ضمن تشخیص مشکل زمینی به برطرف کردن آن راه مناسبی برای درمان ریزش موی جلوی سر به شما ارائه دهد.

. برای یافتن علت ریزش موی جلوی سر و درمان آن به کجا مراجعه کنم؟

پیدا کردن و دقیق علت ریزش مو نیمی از راه را برای شما هموار می‌کند به همین دلیل اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید حتماً به کلینیک معتبر و پزشک با تجربه مراجعه کنید پیشنهاد بهمن کلینیک زیبایی اردبیل است با یکبار مراجعه به کلینیک متوجه می‌شوید که لقب بهترین کلینیک پوست و مو برازنده آن است.

در اولین جلسه پزشکان متخصص به طور کامل شما را معاینه می کند و با بررسی سوابق پزشکی خانوادگی دلیل ریزش را تشخیص می دهد البته ممکن است تشخیص دقیق علت به تعداد جلسات زیادی نیاز باشد بعد از طی شدن این جلسات پزشک بهترین روش کاشت مو را به شما معرفی می کند در کلینیک زیبایی اردبیل انواع روشهای کشت مو با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت توسط بهترین پزشکان کشور انجام می‌گیرد.

 

نتیجه گیری

بسیاری از افراد تصور اینکه سری بدون مو را داشته باشند برای شانس که کابوس وحشتناک است و به همین دلیل هر روز حجم موهای از دست رفته را بررسی می‌کنند و مراقبه مرز موهای جلوی سر کنار شقیقه و اطراف پیشانی هستند این حساسیت با بالا رفتن سن نیز بیشتر می‌شود و این افراد به دنباله راه درمان مناسبی برای حجم موهای ریخته شده می گردند به همین دلیل پزشکان به دنبال راه‌های متعددی برای درمان ریزش مو و پر کردن جاهای خالی هستند.

ریزش مو در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد یکی از شایع‌ترین الگوی ریزش مو در زنان و مردان ریزش موی جلوی سر است در این منطقه باعث می‌شود که سطح پیشانی افزایش پیدا کند و زیبایی چهره تا حد زیادی تحت تاثیر قرار گیرد که به همین دلیل افراد دوست دارند که هر چه سریعتر به درمان آن بپردازند.

یکی از مهمترین قدم هایی که باید قبل از درمان مشکل ریزش موی جلوی سر برداشته شود پیدا کردن علت آن است که این موضوع می‌تواند باعث شود که یک روش موثر برای درمان آن ارائه شود تشخیص درست و به موقع می‌تواند از ریزش موی جلوی سر جلوگیری کند و درمان آن نیز آسان تر شود ‌های مختلفی می‌تواند باعث ریزش موی جلوی سر باشد .

از جمله کاهش وزن رژیم های غذایی نامناسب کم بوده آهن استرس مشکلات یا تغییرات هورمونی در مردان مشکلات و تغییرات هورمونی در زنان وراثت استفاده از مواد آرایشی نامرغوب وجود برخی بیماری‌ها عدم مراقبت صحیح از موها مشکلات مربوط به پوست سر و غیره شما می‌توانید با فهمیدن دلیل ریزش موی جلوی سر به درمان آن بپردازید.

روشهای متعددی وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به کلینیک مورد نظر مشاوره و معاینه به پزشک متخصص روش درمانی موثر را انتخاب و به آن بپردازیم ما به شما کلینیک زیبایی اردبیل را به عنوان کلینیک معتبر معرفی می کنیم که در آن پزشکان از تخصص و تجربه بالایی برخوردار هستند.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

کلینیک زیبایی اردبیل - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

45910111390

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 14 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicardabil

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی اردبیل توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicardabil.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicardabil.ir/zpzq

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicardabil

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinicardabil

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org/wiki/User:Clinicardabil

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

ریزش بعد از کاشت مو
عمل زیبایی واژن حین زایمان سزارین
فرم دهی به بینی بدون جراحی
ماسک برای کلاژن سازی پوست
نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند
بهترین برند فیلر چانه

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران اردبیل
  • 09120043630-2191012756
  • info@clinicardabil.ir